تیتر اخبار

چای سنواتی هر چه سریع باید تعیین تکلیف شود آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه پیش فروش ۶ محصول پرطرفدار سایپا در اردیبهشت ۱۴۰۳ درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه جزئیات طرح جدید فروش سایپا اعلام شد استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟! نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی قایقران گیلانی المپیکی شد سامانه بارشی در راه گیلان رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان محمدحسن عاقل منش،عضو جدید شورای شهر رشت شد آغاز ثبت نام کلاس اولی ها از ۱۹ اردیبهشت مشاهده چند مورد ابتلا به فاسیولا در گیلان جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن» / ماجرای گاز «خنده» قلیان ها خانواده‌های دارای فرزند چندقلو چه خدماتی دریافت می‌کنند؟

0

لزوم تسهیل بارگیری کشتی‌ها در بندر آستراخان روسیه

  • کد خبر : 33536
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
لزوم تسهیل بارگیری کشتی‌ها در بندر آستراخان روسیه

استاندار گیلان: در بندر آستارا خان روسیه مشکل مرزی وجود دارد، اما مشکل تردد کامیون‌ها در مرز آستارا با نوبت دهی برخط تا حدودی برطرف شده است.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛  اسدالله عباسی در دیدار با معاون وزیر راه روسیه گفت: در بندر آستراخان روسیه مشکل مرزی وجود دارد و امکان بارگیری کشتی‌ها فراهم نیست، اما با نوبت دهی برخط برای تردد کامیون‌ها برای عبور از مرز آستارا به سمت روسیه، تاحدودی مشکلات برطرف شده و بستر‌های تجاری در مرز این بندر فراهم شده است.

استاندار گیلان با اشاره به حذف واسطه‌ها در امورات گمرکی، افزود: با هر گونه واسطه گری در امورات گمرک بندر مرزی آستارا برخورد جدی می‌شود.

وی با تاکید بر اولویت بندی ترخیص کالا‌ها در گمرک، اضافه کرد: کالا‌های فاسدشدنی و مواد غذایی اولویت ترخیص دارد.

استاندار گیلان با اشاره به تخصیص سوخت یارانه‌ای به کامیون داران، گفت: برای جلوگیری از قاچاق سوخت، محدودیت‌هایی در سوخت گیری ایجاد می‌شود که می‌توان شیوه‌ها را تغییر داد.

کاظم جلالی سفیر ایران در این نشست با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به مسکو در ۱۶ آذرماه امسال، گفت: موضوع تکمیل زیرساخت‌های کریدور شمال – جنوب در نشست هیأت‌های بلندپایه در این سفر با حضور روسای‌جمهوری ۲ کشور بررسی شد.

وی با اشاره به ارائه گزارش وزیران راه و شهرسازی ایران و حمل و نقل روسیه به رؤسای جمهوری ۲ کشور در این نشست، افزود: تکمیل زیرساخت‌های کریدور و آغاز ساخت خط ریلی راه‌آهن رشت – آستارا از نکات مورد تأکید آقایان رییسی و پوتین بود که باید درانجام آن تسریع شود. 

مدیرکل همکاری‌های بین‌المللی وزارت حمل و نقل روسیه هم در این نشست از اراده جدی این کشور برای اجرای تعهدات خود در ساخت راه‌آهن رشت – آستارا خبرداد و افزود: اعزام کارشناسان روس به ایران برای انجام مطالعات زمین‌شناسی این خط ریلی در دستور کار است.

ساپتکو با استقبال از پیشنهاد استاندار گیلان برای بررسی میدانی مسائل گذرگاه‌های مرزی در مسیر غربی کریدور شمال – جنوب در مسیر روسیه – جمهوری آذربایجان -ایران، ابراز امیدواری کرد و گفت: کارشناسان ۳ کشور در برنامه‌ای مشترک با حضور در گذرگاه‌های مرزی وضعیت موجود را بررسی کرده و راهکار‌هایی را برای تسریع ترانزیت کالا در این مسیر در نظر بگیرند.

وی با اشاره به دیدار ۲ ماه قبل وزیر راه و شهرسازی ایران و معاون وزیر حمل و نقل روسیه در تاشکند، بر برقراری ارتباط تصویری در فواصل زمانی کوتاه برای پیگیری طرح‌های مشترک تأکید کرد.

مدیرکل همکاری‌های بین‌المللی وزارت حمل و نقل روسیه با بیان اینکه مسکو از موضوع شکل گیری شرکت مشترک کشتیرانی ۲ کشور در دریای خزر استقبال می‌کند، ایجاد خطوط منظم کشتیرانی در این دریا برای رونق بخشی به حمل بار را موثر عنوان کرد.

معاون اول رئیس شرکت راه‌آهن روسیه هم در این نشست با ارائه نقشه مقدماتی خط ریلی رشت – آستارا، تأکید کرد: با توجه به تأکید سران ۲ کشور بر اجرای سریع‌تر این خط ریلی، حق تعلل در این امر را نداریم.

پاولف افزود: امیدواریم زمین‌های مورد نیاز برای ساخت این خط ریلی، هر چه سریعتر تامین شود تا عملیات ساخت آن پس از انجام مطالعات زمین‌شناسی آغاز شود.

در ادامه این نشست ، مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای وزارت حمل و نقل فدراسیون روسیه و معاون رئیس اتحادیه حمل جاده‌ای این کشور و همچنین مدیران کل گمرک و بنادر و کشتیرانی گیلان دیدگاه‌ها و راهکار‌های مورد نظر خود برای توسعه مبادلات تجاری ایران و روسیه از مرز‌های این استان را مطرح کردند.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=33536

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۱۰
اردیبهشت
چای سنواتی هر چه سریع باید تعیین تکلیف شود

چای سنواتی هر چه سریع باید تعیین تکلیف شود

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: برای رفع نگرانی کشاورزان و کارخانه‌های چای باید هرچه سریع چای سنواتی تعیین تکلیف شود.

۱۰
اردیبهشت
آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه

آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کشت بادام زمینی در ۳ هزار هکتار از زمین‌های گیلان آغاز شده است.

۰۶
اردیبهشت
درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به کاهش منابع آبی و برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی، شالیکاران گیلان طبق تقویم زراعی اقدام کنند.