تیتر اخبار

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه جزئیات طرح جدید فروش سایپا اعلام شد استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟! نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی قایقران گیلانی المپیکی شد سامانه بارشی در راه گیلان رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن» / ماجرای گاز «خنده» قلیان ها خانواده‌های دارای فرزند چندقلو چه خدماتی دریافت می‌کنند؟ همراه داشتن کدام داروها در حج و عمره ممنوع است؟ سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان ثبت سفارش کتاب های سال تحصیلی جدید آغاز شد

1

روایت یک گزارش بی پایان/ مشکلات خبرنگاران در یک تیتر نمی گنجد

  • کد خبر : 16772
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
روایت یک گزارش بی پایان/ مشکلات خبرنگاران در یک تیتر نمی گنجد

خبرنگاران گیلانی با انبوه مشکلات که هر ساله با وعده‌های مسئولان و دولت‌های مختلف در روز خبرنگار مواجه هستند، در دولت جدید امید به روزهای روشن دارند.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ سمیه بشارتی؛ همیشه خبرنگاران در جلسات حرفاها و سخنرانی‌های مسئولان را شنیده‌اند و انتشار داده‌اند، اما آیا هستند مسئولانی که صداهایشان را یک بار هم که شده بشنوند و حل مشکلاتشان را به طور جدی پیگیری و عملی کنند.‌

این قشر هر ساله با وعده‌های مسئولان و دولت‌های مختلف روبه رو هستند، اما تا کنون تصمیمات جدی برای حل مشکلات حقوقی اصحاب رسانه انجام نشده است. امید هست در دولت جدید تصمیمات جدید اتخاذ شود تا خبرنگاران توانمند شناسایی و ساماندهی شوند.

در گزارش قبلی که در تاریخ ۱۷ آبان با تیتر « قصه پر غصه خبرنگاران / حل مشکلات در هاله از ابهام » دغدغه های این قشر از زبان فعالین اصحاب رسانه گیلان بیان شد، اما در ادامه به سراغ «کاظم دلخوش» نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، «فیروز فاضلی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان، «ابراهیم بهمنی» مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان و «مهدی پارسا» مسئول بسیج رسانه گیلان رفتیم تا حل مشکلات اصحاب رسانه استان را از این متولیان جویا شویم.

*صدور یک هزار و ۷۰۰ هنر کارت به اصحاب هنر و رسانه

«فیروز فاضلی» با بیان اینکه امروز رسانه‌ها در حساس‌ترین دوره ارتباطات قرار دارند اظهار داشت: خبرنگاران همواره در بحران‌ها حضوری فعال داشته و مورد آسیب بودند.‌ با شیوع کرونا ویروس حوزه فرهنگ و رسانه دچار آسیب‌های جبران ناپذیری شد و تلاش کردیم تا بخشی از این آسیب‌ها را جبران کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: در این ۲ سال اخیر، هزینه سه ماهه اول بیمه خبرنگاران صندوق هنر پرداخت شد و برابر با توافق صورت گرفته سازمان تامین اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق هنرمندان، فعالین رسانه بیمه شدند.‌

فاضلی تصریح کرد: ۱۴۷ نفر از اصحاب رسانه در سال گذشته مشمول بیمه تکمیلی شدند و در حال حاضر بیش از ۲۵۰ نفر عضو صندوق اعتباری هنر گیلان هستند که از این مجموع ۹۵ نفر اصحاب رسانه در این صندوق بیمه شدند.‌

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه در دولت سیزدهم و با حضور وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار می‌رود که دغدغه‌های این قشر پر توان در جامعه حل شود تصریح کرد: تقویت جایگاه خانه مطبوعات و سایر تشکل‌های صنفی رسانه‌ای، رفع مشکلات کاغذ، حمایت از رسانه‌های محلی و فعالان رسانه‌ای، توحه به رفاه و معیشت اصحاب رسانه و صیانت از امنیت شغلی خبرنگاران و دیگر فعالان رسانه ای، تمدید در شاخص‌های تخصیص یارانه به رسانه با توجه بر شرایط مشخص شدن مرجع رسیدگی و برخورد با سایت‌ها و پایگاه‌های فاقد مجوز از جمله درخواست‌های خبرنگاران از وزیر ارشاد در دولت جدید است.‌

وی اعلام کرد: عضویت در خانه مطبوعات، اهدای هدیه خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار، انجام واکسیناسیون یک هزار نفر از فعالین رسانه گیلان طی سه ماه گذشته، تخصیص وام کارا به آسیب دیدگان کرونا و صدور یک هزار و ۷۰۰ هنر کارت برای اصحاب رسانه و هنر گیلان و پیگیری موضوع مسکن خبرنگاران گیلانی از دیگر فعالیت‌هایی است که تاکنون ارشاد گیلان انجام داده است.‌

 

*آماده حمایت حقوقی از خبرنگاران گیلانی هستیم

«سید کاظم دلخوش» با اشاره به اینکه حل مشکلات جامعه با پیگیری و عنوان قلم شیوا و تاثیر گدار خبرنگاران مهیا می شود اظهار کرد : متاسفانه این قشر دارای دغدغه‌هایی است که تا کنون حل نشده است.‌

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه سال‌های گذشته پیگیر بیمه خبرنگاران بودیم گفت: تعیین تکلیف استخدامی و منبع درآمدی خبرنگاران در مجلس در دست پیگیری است و سعی بر این است که این مشکلات حل شود. فراهم کردن تسهیلات با بهره کم از دیگر برنامه‌هایی است که در دست بررسی است.

وی با تاکید بر اینکه توانمندی‌های این قشر شناسایی و ساماندهی شوند و مشکلات خبرنگاران توسط انجمن و تشکل‌های مربوطه در قالب طرحی نوشته شود اظهار داشت: دغدغه‌های این قشر در مجلس به صورت قانونی و حقوقی مطرح و حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد.

دلخوش خاطرنشان کرد: امید است در دولت جدید وعده‌ها عملی شده و خبرنگاران این راویان بی ادعا در جامعه از امنیت شغلی و رفاه اجتماعی بر خوردار شوند و بدون دغدغه با انگیزه بیشتر در حوزه خبر و گزارش فعال باشند.‌

*حل مشکلات خبرنگاران نیازمند نگاه ویژه نمایندگان مجلس است

«مهدی پارسا» با اشاره به اینکه خبرنگاران به عنوان قشر زحمتکش و فعال جامعه نقش بسیار زیادی در اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی دارند اظهار کرد: همه ما مسئولان بایستی قدردان زحمات فعالین قلم در جامعه باشیم چراکه  خبرنگاران به عنوان افسران جبهه فرهنگی و رسانه‌ای جامعه فعال بوده و در راستا فعالیت‌های گسترده‌ای بدون حقوق ثابت انجام می‌دهند.‌

مسئول بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه سه دهه است که مشکل بیمه خبرنگاران همچنان لاینحل باقی مانده است افزود: بیمه، اشتغال و معیشت دغدغه‌های سه گانه این قشر است که بعد از گذشت سال‌ها همچنان خبرنگاران و اصحاب رسانه را درگیر کرده و این قشر فرهیخته جامعه از داشتن رفاه بی‌بهره هستند.

پارسا با اشاره به اینکه این وظیفه بر عهده متولیان رسانه و مسئول این امر است که مشکل این قشر را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهد تصریح کرد: خبرنگاران بارها خودشان پیگیر مشکلات مردم و مسئولان شده‌اند و بسیاری از مشکلات را رفع کرده‌اند، مطالبه‌گری کرده و دغدغه‌های مردم و مسئولان را منعکس کرده‌اند اما باید کسی یا کسانی هم پیگیر مطالبات آنان باشند.

وی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گیلان اظهار کرد: مجموعه نمایندگان گیلان می‌توانند به صورت الگو و نمونه با وضع قانون یا قوانین لازم در خصوص رفع مشکلات خبرنگاران و طرح و تصویب آنها در مجلس پایه‌گذار و مبتکر ایده اثرگذاری برای مرتفع کردن مشکلات خبرنگاران باشند.

مسئول بسیج رسانه گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای که اخیراً بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت راه و شهرسازی در خصوص ساخت مسکن خبرنگاران انجام شد رواست که خبرنگاران گیلانی نیز از این امکان بی‌بهره نباشند تا بتوانند با دریافت مسکن بخشی از مشکلات و گرفتاری‌های خود را کاهش دهند.

وی اظهار داشت: سازمان بسیج رسانه استان گیلان نیز از هر فرصتی برای مطرح کردن مشکلات خبرنگاران و اصحاب رسانه استان و طرح آنها در جلسات کاربردی و اثرگذار دریغ نکرده و نخواهد کرد. زیرا اهمیت این قشر از جامعه بر کسی پوشیده نیست.

*وزیر ارشاد مشکلات خبرنگاران را بررسی و حل کند

«ابراهیم بهمنی جلالی» با بیان اینکه خانه مطبوعات گیلان ۴۰۰ عضو دارد اظهارداشت: این تشکل قدمت ۲۵ ساله دارد و گیلان نخستین استانی بود که خانه مطبوعات جهت حمایت از خبرنگاران در آن راه اندازی شد.

مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان‌ اذعان کرد: خانه مطبوعات گیلان در مکانی استیجاری روبه روی موزه رشت فعالیتش را آغاز کرده است که مکان فعلی با حمایت مدیر کل فرهنگ ارشاد اسلامی گیلان و نوبخت خریداری و راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه در گذشته ثبت خبرنگاران در این تشکل دستی انجام می‌شد ولی اکنون با ثبت سوابق در سامانه خانه مطبوعات کشور عضو این تشکل می‌شوند، تصریح کرد: خانه مطبوعات با هدف حمایت‌های معیشتی و قضایی خبرنگاران راه‌اندازی شده و در این راستا فعال است.‌

بهمنی با اشاره به اینکه در بحران کرونا ویروس اصحاب رسانه آسیب‌های جدی متحمل شدند افزود: ۳۵۰ بسته معیشتی در این بحران بین خبرنگاران فعال استان توزیع شد.

وی از حمایت تسهیلات بانکی در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد : یکصد وام ۱۰ میلیون تومانی با بازپرداخت چهار درصد به خبرنگاران پرداخت می‌شود.

بهمنی طرح مسکن خبرنگاران را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه همه خبرنگارانی که عضو صندوق هنر هستند، می‌توانند از این طرح برخوردار شوند خاطرنشان کرد: خبرنگارانی که سند مالکیت دارند، نمی‌توانند از این طرح برخوردار شوند‌.

بهمنی از وزیر جدید ارشاد خواستار بررسی مشکلات خبرنگاران به طور جدی و قانونی شد اظها داشت: حقوق، مسکن، بیمه، رفاه و معیشت اصحاب رسانه از جمله موضوعاتی است که دولت جدید و وزیر ارشاد باید بدان توجه جدی داشته باشند.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=16772

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۰۶
اردیبهشت
درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به کاهش منابع آبی و برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی، شالیکاران گیلان طبق تقویم زراعی اقدام کنند.

۰۶
اردیبهشت
جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

یکی از جشنواره‌های پر مخاطب که در طول سالیان گذشته میزبان گردشگران مختلفی از سطح استان و کشور بوده جشنواره بهار نارنج کومله شهرستان لنگرود است.جشنواره ای که امسال طی ۳ روز و با برنامه های مختلف مانند جشنواره کودک، غذا و بازی های بومی محلی برگزار می شود

۰۶
اردیبهشت
توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه

توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشورگفت: بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان از روز شنبه ۸ اردیبهشت بین نوغانداران ۹ شهرستان گیلان توزیع می‌شود.