تیتر اخبار

صدور هشدار سطح نارنجی در گیلان/ بارش ها فردا شدت می گیرد امشب؛ آخرین مهلت انتخاب خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه حادثه انفجار و آتش سوزی در حمام خانه‌ای در رشت نشای ۲۳ درصد از شالیزار‌های گیلان ضرورت توسعه صنایع دریا محور در گیلان برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم گیلان یک گام تا میزبانی مسابقات فوتبال ساحلی قهرمانی آسیا فاصله دارد تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت هشدار رهاسازی آب سد سفیدرود در گیلان آجر شدن کار پزشکان قلابی در رشت آغاز طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول خرداد ماه تجاوز به زن جوان برای فرار از بدهی سنگین جزئیاتی جدید از برقراری تماس تصویری روی سیم‌کارت تلفن همراه بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت ۱۳۰ ساختمان مسکونی و تجاری امام زاده ابراهیم شفت در آتش سوخت کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان جوانی که رفیقش را به خاطر گاز زدن همبرگرِ دوست دخترش کُشت سینماها عصر جمعه تعطیل می‌شوند بازداشت ۳ نفر در پرونده فوت یک پزشک چای سنواتی هر چه سریع باید تعیین تکلیف شود آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه پیش فروش ۶ محصول پرطرفدار سایپا در اردیبهشت ۱۴۰۳ درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه جزئیات طرح جدید فروش سایپا اعلام شد استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟! نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی قایقران گیلانی المپیکی شد سامانه بارشی در راه گیلان رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان تمدید مهلت تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیاتی ارزش افزوده دیوید تیلور از دنیای کشتی خداحافظی کرد مشخصات ال۹۰ ایرانی منتشر شد محمدعلی علومی، نویسنده و طنزپرداز درگذشت

0

روسیه بستری مناسب و بی رقیب برای کالاهای ایرانی

  • کد خبر : 29891
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳
روسیه بستری مناسب و بی رقیب برای کالاهای ایرانی

افتتاحیه چهارمین جشنواره تولید ملی به میزبانی استان گیلان در سالن اجتماعات کارگاه هنر سروش گیلان و با حضور صاحب‌نظران، نخبگان و کارشناسان حوزه تولید و صنعت برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ در ابتدای این مراسم دکتر امیر رضا داوودی پسند دبیر چهارمین دوره جشنواره  تولید ملی هدف از برگزاری این همایش را شناسایی ،معرفی و تشویق تولید کنندگان داخلی عنوان کرد و به حضار خیر مقدم گفت.

در ادامه سیامک حدادی؛ مسوول یگان راهبردی اقتصادی کوثر و نماینده نهاد ریاست جمهوری در این مراسم در خصوص مسائل اقتصادی و توسعه کشور  اظهار داشت : در بحث های نظامی به حمد الله ، منویات مقام معظم رهبری سرلوحه کار  نیروهای نظامی که مخلص و مومن به ولایت فقیه هستند قرار گرفته است و ما شاهد پیشرفت های متعددی در این زمینه هستیم و بدین جهت ایران در منطقه حرفی برای گفتن دارد.

وی در زمینه صادرات کالا افزود : فرصت استثنایی پیش آمده که ما بتوانیم تولیدات خود به روسیه عرضه کنیم و تولید کنندگان محترم باید در حال حاضر استاندارهای لازم مربوط به روسیه را در تولیدات اعمال کنند.

حدادی خاطر نشان کرد : بنا به برنامه ریزی های انجام شده،  مقرر گردیده است که واحدهای تولیدی غیر فعال و  راکد دوباره احیاء شود و از همین تریبون اعلام می کنم صاحبان صنایعی که دچار مشکلات هستند و نیاز به افزایش میزان بهره وری و تولید و همچنین فعالیت در جهت صادرات محصول دارند ، ما می توانیم به این عزیزان کمک کرده و حمایت نماییم و دستور رئیس جمهور محترم نیز بر این موضوع است که در دولت سیزدهم عزم بر این باشد مشکلات بخش های تولید و عرضه محصولات و کمک های مالی و فنی به واحدهای تولیدی مرتفع شود تا رونق اقتصادی و اشتغالزایی بیشتر نیز حاصل شود.

وی با اشاره به وجود منطقه آزاد انزلی در استان گیلان گفت : نقش منطقه آزاد انزلی پر رنگ تر از گذشته خواهد شد و تفاهم نامه های ویژه ای نیز با فدراسیون روسیه انجام شده  که صادرات و حمل کالا از مسیر دریایی و با کشتیرانی صورت گیرد.

حدادی ادامه داد: انتظار ما از استان گیلان که استانی پویا ، حاصلخیز و دارای پتانسیل اولیه برای تامین کالای کشور روسیه می باشد این است که منجر به جهش اقتصادی نه تنها در این استان بلکه در منطقه شمال و شمال‌غرب شود.

وی با بیان اینکه ، ایران در حوزه های تولید در مفهوم ابر راهبردی کارهای شگرفی را انجام داده است ، اذعان داشت : امروزه در حوزه راهبردی تولیدات بسیار عظیمی را تجربه کرده و در اختیار داریم و به طور یقین باید عنوان کنیم که بدین جهت نه در منطقه جنگی صورت می گیرد و نه تهدید جدی علیه تمامیت ارضی و امنیت ملی کشورمان رخ می دهد.

وی گفت : با توجه به این تولیدات کشورمان ،  کشورهای ابرقدرت به خود اجازه تجاوز و دست اندازی به آب و خاک و منافع ملی ایران و  تهدید نمی دهند. ایران اسلامی می تواند در  خصوص سیاست بین المللی و دیپلماسی نیز به قدری با قدرت عمل کنند که طرف مقابل از هوا و هوس دست درازی به ایران پشیمان شود .

یاری،  برگزاری چهارمین جشنواره تولید ملی در گیلان را به فال نیک گرفت و گفت : امیدواریم جشنواره های این چنینی موجب رونق تولید و صادرات کشورمان شود.

محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام و رئیس مجمع نمایندگان گیلان اظهار داشت : مجمع نمایندگان گیلان برای حمایت از تولید ملی و رفع مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی عزم خود را جزم کرده است و تمام تلاش دولت و مجلس بر حمایت از تولید ملی است.
وی با یادآوری راه اندازی کارخانه پوشش افزود : راه اندازی مجدد کارخانه پوشش پس از سالها نمونه ای از حمایت های نمایندگان و مسوولین استانی است و الحمدالله علی رغم مشکلاتی که در زمینه این کارخانه وجود داشت ، ما توانستیم این واحد تولیدی را مجددا به چرخه تولید بازگردانیم و انشاالله صنعت نساجی استان به مانند گذشته رونق یابد.

احمدی سنگری همچنین از راه اندازی مجدد کارخانه گیلان الکتریک خبر داد و خاطر نشان کرد : در آینده نزدیک این کارخانه با نام رشت الکتریک در سوله های دیگری راه اندازی خواهد شد .

وی در پایان گفت : برای کمک به اقتصاد کشور و حمایت از سرمایه گذاران و نخبگان و اندیشمندان ، مجمع نمایندگان گیلان و بنده در خدمت هستیم و حمایت لازمه را انجام خواهیم داد و همگی باید برای بالندگي اقتصاد استان کمر همت ببندیم.

آندره وادوف سر کنسول روسیه در رشت به عنوان میهمان ویژه مراسم ضمن ابراز خرسندی عنوان کرد :

دو کشور روسیه و ایران دارای تاریخ کهنی می باشند و استان‌های شمالی و مناطق کویری ایران دارای جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی می باشند و همچنین هر استانی از کشور روسیه نیز دارای مناظر طبیعی زیبا و مناطق تاریخی و مراکز متعدد دیدنی است که برای گردشگران ایرانی می تواند جذاب باشد .

وی افزود : کشور فدراسیون روسیه از سال ۲۰۰۸ میلادی با تعیین استراتژی در حوزه های مختلف اقتصادی گام های بزرگی را برداشته است .

آندره وادوف اضافه کرد :باید باور داشتیم با همکاری بخش خصوصی ،صنعتگران ، تولید کنندگان و بازرگانان ، مراکز علمی و فناوری و دانشگاه‌ها و جوانان خلاق کشور فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران قادر خواهیم بود نیازمندی های خود و کشورهای همسایه از حوزه اوراسیا ، آسیای مرکزی ، حوزه خلیج فارس ،کشورهای هند ، پاکستان ، آفریقا و آسیای شرقی را تامین کنیم.

سر کنسول روسیه در رشت گفت : قطعا شما می توانید از اطلاعات افراد با تجربه با ظرفیت های و فرصت های اقتصادی کشور روسیه آشنا شوید و سر کنسولگری روسیه در رشت نیز برای توسعه همکاری های مشترک آماده همه نوع همکاری و اقدامات لازم می باشد .

جلالی فر عضو کارگروه میز روسیه در  سازمان توسعه تجارت اظهار داشت : اعتقاد بر این است که صادرات شتاب‌دهنده و توسعه دهنده تولید است و تولید نیز اقتصاد کشور را می سازد و اقتصاد نیز معیشت مردم را می سازد.
وی تصریح کرد : اگر قرار است معیشت عمومی مردم را بسازیم باید پیرو تحقق استراتژی اقتصادی دولت یعنی همان استراتژی همگرایی اقتصادی با کشورهای همسایه باشیم.

وی افزود : بین کشورهای همسایه کشوری که اکنون پیش رو داریم با واردات ۲۹۴ میلیارد دلار ، کشور روسیه می باشد و روسیه نیز از سال ۲۰۰۸ تا سال ۲۰۱۸ چهار سند راهبردی تنظیم کرده اند که در آن سندهای راهبردی کریدور شمال به جنوب مهمترین موضوعاتی است که بدان پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه این استراتژی یک استراتژی ژئوپلتیک و توسعه اقتصادی است ، گفت : ارتباط اقتصادی کشور روسیه با کشورهای آفریقایی ،هند ، ،پاکستان ، حوزه خلیج فارس از قلمرو جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و این یک فرصت بزرگ است.

وی اذعان داشت : کشور فدراسیون در حوزه های محصولات کشاورزی و صنعتی واردات انبوهی را از کشورها دارد و در حوزه مصالح ساختمانی ، شیر آلات ، کاشی و سرامیک و لوازم و تجهیزات آشپزخانه ، کشاورزی و باتری خودرو و… بازار خوبی دارد و از سوی دیگر روسیه به کالاهای کشورهای غربی اجازه ورود به این کشور را نمی دهد و دست رقبا برای ایران کوتاه شده است.

وی تاکید کرد: دولت با انعقاد موافقت نامه هایی با کشور روسیه که مهمترین آنها اوراسیا است بستر لازم را برای بحث صادرات ایران و دسترسی بازار هدف فراهم کرده است و چیزی در حدود ۷۵۰۰ قلم کالا مشمول این موافقت نامه ها می شوند .

وی در پایان گفت : امیدوارم با توجه به فرصت های موجود در استان گیلان ، بسترهای لازم از نظر زیر ساخت های حمل و نقل ریلی و دریایی برای بهره گیری از بازارهای هدف صورت گیرد.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=29891

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۱۸
اردیبهشت
صدور هشدار سطح نارنجی در گیلان/ بارش ها فردا شدت می گیرد

صدور هشدار سطح نارنجی در گیلان/ بارش ها فردا شدت می گیرد

مدیرکل هواشناسی گیلان، از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی خبر داد و گفت: بارش ها از عصر و شب امروز آغاز می شود و طی سه شنبه از شدت بیشتری برخوردار است.

۱۸
اردیبهشت
حادثه انفجار و آتش سوزی در حمام خانه‌ای در رشت

حادثه انفجار و آتش سوزی در حمام خانه‌ای در رشت

شهروندی که برای شستشوی قطعات فلزی در حمام خانه اش از بنزین استفاده کرد پس از انفجار به شدت دچار سوختگی شد.

۱۸
اردیبهشت
نشای ۲۳ درصد از شالیزار‌های گیلان

نشای ۲۳ درصد از شالیزار‌های گیلان

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: شالیکاران گیلانی با استفاده از آب‌های سطحی و سنتی تا کنون ۵۴ هزار هکتار از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار‌های استان را نشا کرده اند.