تیتر اخبار

چای سنواتی هر چه سریع باید تعیین تکلیف شود آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه پیش فروش ۶ محصول پرطرفدار سایپا در اردیبهشت ۱۴۰۳ درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه جزئیات طرح جدید فروش سایپا اعلام شد استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟! نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی قایقران گیلانی المپیکی شد سامانه بارشی در راه گیلان رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان محمدحسن عاقل منش،عضو جدید شورای شهر رشت شد آغاز ثبت نام کلاس اولی ها از ۱۹ اردیبهشت مشاهده چند مورد ابتلا به فاسیولا در گیلان جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن» / ماجرای گاز «خنده» قلیان ها خانواده‌های دارای فرزند چندقلو چه خدماتی دریافت می‌کنند؟

0

شاگردان اسکوچیچ به دنبال یکسره کردن کار صعود به جام جهانی ۲۰۲۲

  • کد خبر : 16063
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
شاگردان اسکوچیچ به دنبال یکسره کردن کار صعود به جام جهانی ۲۰۲۲

تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوریه در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی روز سه شنبه به مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار از دور برگشت مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت ۱۹:۳۰ روز سه‌شنبه در اردن به مصاف سوریه می‌رود.

شاگردان اسکوچیچ در ۵ بازی نخست خود در مقدماتی جام جهانی ۱۳ امتیاز کسب کردند و شانس اصلی صعود به به جام جهانی محسوب می‌شوند.

در بازی رفت این ۲ تیم، ایرانی‌ها موفق شدند با تک گل علیرضا جهانبخش، سوریه را شکست دهند.

تیم ملی سوریه برای این مسابقه ۶ بازیکن اصلی خود از جمله عمر خربین را در اختیار ندارد، اما تلاش می‌کند تا یک امتیاز به دست آورد.

این ۲ تیم در مجموع ۲۹ بار به مصاف هم رفتند که سوری‌ها تنها یک بار توانستند ایران را شکست دهند و ۱۷ بار هم برابر تیم ملی شکست خورده‌اند. در این ۲۹ بازی، ایران ۴۷ گل و سوریه ۱۵ گل به ثمر رسانده‌اند.

تیم ملی فوتبال ایران - سوریه/ شاگردان اسکوچیچ به دنبال یکسره کردن کار صعود

۲ تیم نخستین بار در ۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۵۲ در تهران و در چارچوب مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۴ به مصاف هم رفتند که تیم ملی فوتبال ایران با گلزنی اکبر کارگرجم موفق شد مهمانش را شکست دهد.

همچنین بهترین پیروزی ایران به سال ۱۳۸۳ برمی گردد که تیم ملی فوتبال با نتیجه ۷ بر یک و با گل‌های علی دایی، علیرضا نیکبخت، محمد نصرتی، آرش برهانی (۲گل) علی کریمی و فرهاد مجیدی حریفش را شکست داد. علی دایی با ۴ گل زده، بهترین گلزن تاریخ تقابل‌های ۲ تیم است و انس ساری و ماهر سعید با ۲ گل زده، بهترین گلزنان سوری‌ها برابر ایران هستند.

تیم ملی سوریه در بازی برگشت مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۸ در سال ۱۳۵۶ حاضر نشد برابر ایران قرار بگیرد که طبق قانون آن زمان، بازی ۲ بر صفر به سود ایران اعلام شد. این ۲ تیم یک بار هم در بازی‌های غرب آسیا (این مسابقات متفاوت از رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا بود) به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید، اما به دلیل این که فیفا این مسابقات را به رسمیت نشناخت، جزو آمار‌های رسمی ۲ تیم به حساب نمی‌آید.

الهیار صیادمنش با گلزنی در بازی شانزدهم خرداد ۱۳۹۸ با ۱۷ سال و ۳۷ روز، جوان‌ترین گلزن تقابل‌های ۲ تیم به حساب می‌آید.

در سال ۱۳۹۶ و در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸، تیم ملی فوتبال کشورمان  در حالی در آخرین بازی مقدماتی به مصاف سوریه رفت که در صورت بسته ماندن دروازه بیرانوند در آن دیدار، تیم ملی بدون گل خورده در ۱۰ بازی راهی جام جهانی می‌شد، اما گل‌های ناصر حاج محمد و عمر السوما باعث شد تا ۲ تیم به تساوی ۲ بر ۲ برسند و بیرانوند در بسته نگه داشتن دروازه خود در دهمین بازی متوالی ناکام بماند.

تیم ملی فوتبال ایران - سوریه/ شاگردان اسکوچیچ به دنبال یکسره کردن کار صعود

تنها پیروزی سوریه برابر ایران در سال ۱۳۵۲ رقم خورد که آن‌ها موفق شدند با گل عبدالغنی تاتیش در ورزشگاه امجدیه، ایران را شکست دهد. این ۲ تیم در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی ۱۳ بار به مصاف هم رفتند که ۶ برد سهم ایران و یک برد سهم سوریه بوده و باقی بازی‌ها نیز به تساوی منتهی شده است.

دیدار روز سه‌شنبه ۲ تیم به دلیل مسائل امنیتی کشور سوریه، در امان اردن برگزار می‌شود. تاکنون ۲ تیم ۷ بار در کشور بی‌طرف به مصاف هم رفتند که ایران ۴ بار به پیروزی رسیده و ۳ بازی هم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. همچنین در ۷ بازی که به میزبانی کشور سوریه برگزار شده، تیم ملی ۵ بار با برد از زمین خارج شده و ۲ بار هم بازی‌ها به تساوی کشیده شده است.در مجموع ۲۹ دیدار ۲ تیم، ۲۸ بازیکن ایرانی موفق به زدن گل به سوری‌ها شده‌اند و ۱۳ بازیکن مختلف سوریه نیز موفق به گلزنی برابر تیم ملی شده‌اند.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=16063

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۱۰
اردیبهشت
چای سنواتی هر چه سریع باید تعیین تکلیف شود

چای سنواتی هر چه سریع باید تعیین تکلیف شود

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: برای رفع نگرانی کشاورزان و کارخانه‌های چای باید هرچه سریع چای سنواتی تعیین تکلیف شود.

۱۰
اردیبهشت
آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه

آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کشت بادام زمینی در ۳ هزار هکتار از زمین‌های گیلان آغاز شده است.

۰۶
اردیبهشت
درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به کاهش منابع آبی و برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی، شالیکاران گیلان طبق تقویم زراعی اقدام کنند.