تیتر اخبار

جوانی که رفیقش را به خاطر گاز زدن همبرگرِ دوست دخترش کُشت سینماها عصر جمعه تعطیل می‌شوند بازداشت ۳ نفر در پرونده فوت یک پزشک چای سنواتی هر چه سریع باید تعیین تکلیف شود آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه پیش فروش ۶ محصول پرطرفدار سایپا در اردیبهشت ۱۴۰۳ درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه جزئیات طرح جدید فروش سایپا اعلام شد استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟! نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی قایقران گیلانی المپیکی شد سامانه بارشی در راه گیلان رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان محمدحسن عاقل منش،عضو جدید شورای شهر رشت شد آغاز ثبت نام کلاس اولی ها از ۱۹ اردیبهشت مشاهده چند مورد ابتلا به فاسیولا در گیلان

0

تخصیص ۱۸ هکتار زمین بنیاد مستضعفان در گیلان به ساخت مسکن ملی

  • کد خبر : 29469
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷
تخصیص ۱۸ هکتار زمین بنیاد مستضعفان در گیلان به ساخت مسکن ملی

استاندار گیلان از تخصیص ۱۸ هکتار از زمین‌های بنیاد مستضعفان و جانبازان در گیلان به ساخت ۳۰ هزار واحد مسکن ملی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ اسدالله عباسی امروز در نشست پیگیری مصوبات رییس بنیاد مستضعفان و جانبازان کشور به گیلان که علاوه بر امروز ، حدود دو ماه پیش نیز انجام شده بود، از نهایی شدن اختصاص ۱۸ هکتار از اراضی این بنیاد برای ساخت نهضت ملی مسکن در مناطق مختلف استان خبر داد و افزود: با این ۱۸ هکتار حداقل می‌توان بین ۳ هزار تا ۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در قالب مسکن ملی احداث کرد که بدین ترتیب مرحله نخست اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گیلان با ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی تکمیل می‌شود.

 اسدالله عباسی افزود : در حال حاضر زمین ۲۷ هزار واحد مسکونی برای مرحله نخست نهضت ملی مسکن در گیلان تامین شده و ۱۸ هکتار زمین بنیاد مستضعفان، زمینه‌ی تامین بیش از ۳ هزار واحد باقیمانده را فراهم و مرحله‌ی نخست تعهدات استان در حوزه‌ی نهضت ملی مسکن در گیلان را با ظرفیت ۳۰ هزار واحد تکمیل می‌کند.

استاندار گیلان همچنین مصوبات امروز نشست با رییس بنیاد مستضعفان و جانبازان کشور را در حوزه‌ی محرومیت زدایی، مسکن محرومان، رونق اقتصاد و اشتغال روستایی، عمران راه‌های روستایی و دیگر خدمات عام المنفعه برای تسریع در روند توسعه و محرومیت زدایی در گیلان اثرگذار و مغتنم دانست و افزود: پیگیری مجدانه برای تسریع در روند عملیاتی ساختن مجموع مصوبات امروز، اولویتی ست که باید به طور جد از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط دنبال شود.

رییس بنیاد مستضعفان و جانبازان کشور هم در این نشست از آمادگی این بنیاد برای کمک به روند محرومیت زدایی و عمران و آبادانی مناطق محروم خبر داد و افزود: توزیع بیش از ۸۳ هزار بسته‌ی معیشتی از ابتدای امسال تاکنون، تخصیص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای کمک‌های حمایتی بهزیستی و کمیته‌ی امداد استان، اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای کمک به اقشار محروم مناطق دیلمان و املش، تخصیص ۶۰ میلیارد تومان برای بهسازی جاده دیلمان به سیاهکل و دیلمان به شوک املش، اعطای ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت ساخت مسکن در مناطق محروم و همچنین قبول تعهد ساخت هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی برای افزاد تحت پوشش بهزیستی، کمیته‌ی امداد و همچنین خانوار‌های کم برخوردار استان تنها بخشی از تعهداتی ست که در ۲ سفر اخیر به گیلان نهایی شده است.

 پرویز فتاح همچنین اعلام کرد: علاوه بر ۱۸ هکتار زمینی که ازسوی بنیاد برای نهضت ملی مسکن در گیلان اختصاص یافته ، اگر مسئولان استانی هر زمین دیگری از بنیاد را برای ساخت مسکن مناسب تشخیص دادند، این بنیاد آمادگی دارد به این طرح ملی در گیلان اختصاص دهد.

آیت الله فلاحتی، نماینده ی ولی فقیه در گیلان و امام جمعه‌ی رشت هم که میهمان ویژه‌ی این نشست بود، مصوبات آن را گامی ارزنده برای مقابله با فقر و محرومیت در مناطق کم برخوردار روستایی و حتی شهر‌های کمتر توسعه یافته‌ی استان دانست و به مدیران اجرایی توصیه کرد از این فرصت برای جبران عقب ماندگی‌ها و خدمت به مردم محروم بهره گیری کنند.

 محمدرضا احمدی، رییس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این نشست از آمادگی مجموع نمایندگان برای کمک به پیگیری مصوبات این نشست برای تسریع در روند توسعه و مقابله با فقر و محرومیت خبر داد و افزود: تعامل و وحدت رویه بین مدیران اجرایی و نمایندگان مردم، می‌تواند روند بهره گیری از فرصت‌ها را تسریع کند.

در پایان این نشست ، آقایان سید علی آقازاده و جبار کوچکی نژاد از نمایندگان مردم رشت و خمام، حسن محمدیاری نماینده‌ی تالش، ماسال و رضوانشهر، ابراهیم نجفی، نماینده‌ی مردم آستانه اشرفیه و کیاشهر و همچنین رسول فرخی نماینده‌ی مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی هر یک نظرات خود را در خصوص اولویت بندی حمایت‌های بنیاد مستضعفان و جانبازان در حوزه‌ی تخصیص زمین برای ساخت مسکن، احیای اراضی و طرح‌های کشاورزی بویژه در کیاشهر و بندر انزلی، تخصیص زمین برای ساخت مراکز آموزشی و کلاس‌های درس بویژه در مرکز و غرب استان و همچنین تدوام حمایت‌های مالی برای کمک به ساخت مسکن محرومان و طرح‌های روستایی اشتغالزا ارایه کردند.

هر یک از معاونان استانداری و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط نیز در این نشست با ارایه‌ی گزارشی، به تبیین اولویت‌ها و ضرورت‌های استان در حوزه‌ی مسکن و مدرسه سازی، شناسایی خانوار‌های مستحق و نیازمند به مسکن و تسریع در روند اعطای تسهیلات پرداختند و بر لزوم تامین ۳ دستگاه آمبولانس برای مناطق محروم استان بر اساس تعهدات سفر پیشین رییس بنیاد مستضعفان و جانبازان تاکید کردند که مورد توافق آقای فتاح قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=29469

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۱۰
اردیبهشت
چای سنواتی هر چه سریع باید تعیین تکلیف شود

چای سنواتی هر چه سریع باید تعیین تکلیف شود

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: برای رفع نگرانی کشاورزان و کارخانه‌های چای باید هرچه سریع چای سنواتی تعیین تکلیف شود.

۱۰
اردیبهشت
آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه

آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کشت بادام زمینی در ۳ هزار هکتار از زمین‌های گیلان آغاز شده است.

۰۶
اردیبهشت
درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به کاهش منابع آبی و برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی، شالیکاران گیلان طبق تقویم زراعی اقدام کنند.