تیتر اخبار

برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم گیلان یک گام تا میزبانی مسابقات فوتبال ساحلی قهرمانی آسیا فاصله دارد تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت هشدار رهاسازی آب سد سفیدرود در گیلان آجر شدن کار پزشکان قلابی در رشت آغاز طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول خرداد ماه تجاوز به زن جوان برای فرار از بدهی سنگین جزئیاتی جدید از برقراری تماس تصویری روی سیم‌کارت تلفن همراه بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت ۱۳۰ ساختمان مسکونی و تجاری امام زاده ابراهیم شفت در آتش سوخت کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان جوانی که رفیقش را به خاطر گاز زدن همبرگرِ دوست دخترش کُشت سینماها عصر جمعه تعطیل می‌شوند بازداشت ۳ نفر در پرونده فوت یک پزشک چای سنواتی هر چه سریع باید تعیین تکلیف شود آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه پیش فروش ۶ محصول پرطرفدار سایپا در اردیبهشت ۱۴۰۳ درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه جزئیات طرح جدید فروش سایپا اعلام شد استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟! نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی قایقران گیلانی المپیکی شد سامانه بارشی در راه گیلان رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان مشخصات ال۹۰ ایرانی منتشر شد محمدعلی علومی، نویسنده و طنزپرداز درگذشت دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت ایران در آستانه ورود به حلقه ۴ کشور برتر تولید مرغ در جهان

1

اختصاص ۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح باغ‌های چای شمال

  • کد خبر : 21159
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
اختصاص ۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح باغ‌های چای شمال

استاندار گیلان : از محل سفر رئیس جمهوری به گیلان، ۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح باغ های چای اختصاص یافته است .

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ استاندار گیلان در جلسه ساماندهی صنعت چای کشور در لاهیجان با بیان اینکه دولت سیزدهم اراده کافی برای بهبود وضعیت صنعت چای و نیز برخورد با عوامل تهدید چای مرغوب داخلی را دارد، گفت: در همین راستا، اعتبار ۷۵ میلیارد تومانی برای اصلاح باغ های چای از محل سفر رئیس جمهوری به گیلان در نظر گرفته شده است.

اسدالله عباسی افزایش قیمت ارز و رقابتی شدن تولید چای در سال‌های اخیر را از عوامل توجیه پذیر شدن موضوع تولید و فرآوری چای دانست و اضافه کرد: با همت دولت سیزدهم در سال جاری با افزایش ۴۸ درصدی برگ سبز چای درجه ۲ و ۳۷ درصدی برگ سبز چای درجه یک، بارقه های امید در دل چایکاران و فعالان این صنعت روشن شده است.

وی گفت: در همین راستا، اعتبار ۷۵ میلیارد تومانی برای اصلاح باغ های چای از محل سفر رئیس جمهوری به گیلان در نظر گرفته شده است.

استاندار با اشاره به اینکه به برگزاری جلسات میدانی برای رفع موانع در موضوعات مهم توسعه‌ای گیلان اعتقاد دارم ، گفت: برگزاری جلسات کاربردی و تحول آفرین با حضور متولیان امر و فعالان حوزه چای، به کارگیری نیروهای متخصص و تقویت نیروهای زبده سازمان چای، پاسخگویی و دلسوزی مسئولانه همه عوامل تولید و عرضه چای به ویژه ناظرین و تعامل اثربخش بین چایکاران و کارخانجات این محصول در کنار حمایت دولت، زنجیره ارزش را به خوبی ایجاد می کند و شاهد رونق این بخش مهم کشاورزی خواهیم بود.

اسدالله عباسی سازمان چای را برای برنامه ریزی صحیح در جهت حفظ و احیای باغ های چای موجود و باغ های رهاشده مکلف کرد و گفت: سازمان چای با همکاری فرمانداران شهرستان های چایخیز در بازه زمانی مشخص، حدود باغ های چای گیلان را مشخص کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه نباید اجازه واردات چای داده شود ، افزود: باید فضایی فراهم آید که چای خارجی وارداتی پس از تایید سازمان چای از نظر کیفیت و سلامت، در کشور توزیع شود.

وی با تاکید بر اینکه چایکاران با توجه به هزینه های تولید، نباید برای تهیه کود و تحویل چای دغدغه داشته باشند، گفت: کارخانجات با در نظر گرفتن شرایط اصلاح بازار در سال جاری آمادگی این را داشته باشند تا در تعامل با چایکاران، قیمتی بیشتر از قیمت تضمینی دولت را در چین اول و برگ سبز چای درجه یک پرداخت کنند که این تعامل دو سویه ستودنی است.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به مشکلات بیان شده توسط فعالان تولید و عرضه چای و تعدادی از نمایندگان مردم در شهرستان های چایخیز در این جلسه، گفت: با توجه به اهمیت موضوع و در راستای ساماندهی عملیاتی صنعت چای که برای جامعه اقدامی ملموس و اثر بخش در جهت رونق تولید و اشتغال است، کارگروه تخصصی با عضویت نمایندگان مردم و فرمانداران شهرستان‌های چایخیز، معاون استاندار، سازمان چای، سندیکای کارخانجات، اتحادیه چایکاران، سازمان جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی، تعاون روستایی، پژوهشکده چای و صندوق حمایت از چایکاران تشکیل می شود.

وی ضرورت همراهی صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای بیمه محصولات مختلف تولیدی در استان گیلان از جمله محصول استرتژیک چای را از مواردی عنوان کرد که در دیدار با مسئولان کشوری این صندوق، بر آن تاکید کرده است.

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت : چای یکی از محصولات ملی در جمهوری اسلامی است و برای رشد، توسعه و برند سازی چای باید شاخص‌ها را نظر گرفته و با شناسایی نقاط ضعف و قدرت، برنامه‌ریزی‌های لازم شکل گیرد.

رسول فرخی با بیان اینکه نمایندگان مجلس در تلاشند که این محصول استراتژیک گیلان و مازندران را به سمتی ببرند تا صرفه اقتصادی داشته باشد ادامه داد : تا این محصول صرفه اقتصادی نداشته باشد تنها شخصی که این بین دچار ضرر می شود کشاورز چایکاراست.

رئیس سازمان چای کشور هم در این جلسه گفت : این سازمان یک طرح ۵ ساله را برای احیای باغ های رها شده و بهینه سازی کارخانجات موجود به دولت ارائه داده است که در صورت تامین منابع، شاهد رشد این صنعت خواهیم بود و با توجه به ظرفیت موجود قادر خواهیم بود ظرفیت تولید را تا ۵۰ تن افزایش دهیم.

حبیب جهانساز توسعه چای کشور را مستلزم حمایت های بیشتر دولت و سرمایه گذاری بخش خصوصی دانست.

در این جلسه نمایندگان شهرستان های لاهیجان و سیاهکل، آستانه اشرفیه و لنگرود در خانه ملت ، تعدادی از فرمانداران و همچنین فعالان صنعت چای مشکلات، نظرات و پیشنهادت خود را برای رونق این صنعت در گیلان ارائه کردند.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=21159

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۱۶
اردیبهشت
برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم

برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از انجام ۲۵۵ مورد قلع و قمع تغییر کاربری غیر قانونی عرصه های کشاورزی در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم.

۱۶
اردیبهشت
گیلان یک گام تا میزبانی مسابقات فوتبال ساحلی قهرمانی آسیا فاصله دارد

گیلان یک گام تا میزبانی مسابقات فوتبال ساحلی قهرمانی آسیا فاصله دارد

رئیس هیات فوتبال گیلان گفت: استان گیلان یک گام دیگر تا میزبانی مسابقات فوتبال ساحلی ۲۰۲۵ قهرمانی آسیا فاصله دارد.

۱۶
اردیبهشت
هشدار رهاسازی آب سد سفیدرود در گیلان

هشدار رهاسازی آب سد سفیدرود در گیلان

شرکت آب منطقه‌ای گیلان با توجه به رهاسازی آب سد سفیدرود از صبح امروز در این استان، اطلاعیه‌ای صادر کرد.