تیتر اخبار

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه جزئیات طرح جدید فروش سایپا اعلام شد استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟! نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی قایقران گیلانی المپیکی شد سامانه بارشی در راه گیلان رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان همراه داشتن کدام داروها در حج و عمره ممنوع است؟ سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان ثبت سفارش کتاب های سال تحصیلی جدید آغاز شد

0

مجردین به شرط متاهل شدن دارای خانه میشوند/ جزئیات جدید از شرایط ثبت نام مجردها در طرح نهضت ملی مسکن

  • کد خبر : 15769
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸
مجردین به شرط متاهل شدن دارای خانه میشوند/ جزئیات جدید از شرایط ثبت نام مجردها در طرح نهضت ملی مسکن

محمودزاده گفت: در طرح نهضت ملی مسکن، افراد اگر در زمان ثبت نام مجرد باشند، واحد زمانی به آن‌ها تحویل داده می‌شود که متاهل شده باشند.

محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تسهیلات طرح جهش تولید مسکن همان پیشنهاداتی بود که پیش از این اعلام شده بود، گفت: متقاضیان نهضت ملی مسکن در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در شهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت (کلان‌شهرها) ۴۰۰ میلیون تومان و در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت دریافت خواهند کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: رقم این تسهیلات در سایر شهر‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و برای مسکن روستایی ۲۵۰ میلیون تومان است.

او با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن از ابتدای آبان ماه در بیشتر استان‌ها آغاز شده است، گفت: تاکنون نزدیک به ۹۰۰‌ هزار نفر در طرح نهضت ملی از طریق سامانه «ثمن» ثبت‌نام کرده‌اند.

محمود زاده همچنین درباره آخرین وضعیت ثبت نام افراد مجرد در طرح نهضت ملی مسکن هم گفت: وزارت راه وشهرسازی پیشنهاداتی در این خصوص داده، اما هنوز به قطعیت نرسیده و در حال بررسی است که این طرح هم در شورای عالی مسکن بررسی خواهد شد.

او ادامه داد: ما سعی خواهیم کرد با مصوبات این طرح بتوانیم محرکی برای ازدواج جوانان باشیم به طوری که افراد در زمان ثبت نام اگر مجرد باشند، واحد زمانی به آن‌ها تحویل داده خواهد شد که متاهل شده باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه موضوع مسکن مجرد‌ها یک موضوع عام است و باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که تمامی جوانان بتوانند از این فرصت در فرجه زمانی که واحد ساخته می‌شود استفاده کنند، تصریح کرد:  با این وجود این موضوع در حال بررسی است.

محمود زاده با بیان اینکه آخرین جلسه در بانک مرکزی برای بررسی قانون تبصره ۱۸ و پرداخت تسهیلات ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی برگزار شد، گفت: در این جلسه مقرر شد که بانک مرکزی به تمامی بانک‌های عامل مصوبه پرداخت تسهیلات به سازندگان را ابلاغ کند و بانک‌ها موظف هستند ۲۰ درصد از سهم کل تسهیلات کل کشور را به بخش مسکن اختصاص دهند.

محمود زاده ادامه داد: بر این اساس بانک‌ها باید ۳۶۰ هزار میلیارد تومان در سال را که معادل ۲۰ درصد از سهم کل تسهیلات کشور می‌شود، به بخش مسکن اختصاص دهند و در صورتی که بانک‌ها این موضوع را اجرایی نکنند، طبق قانون ۲۰ درصد جریمه مالیاتی می‌شوند که این موضوع در قانون جهش تولید مسکن تکرار و اعلام شده است.

او بیان کرد: طبق این قانون تمامی بانک‌ها موظف هستند، به این موضوع ورود و آن را اجرایی و عملیاتی کنند.

محمود زاده با بیان اینکه سهم تمامی واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در مراکز استان‌ها، شهرستان‌ها و روستا‌ها مشخص شده که تا چه سقفی تسهیلات را دریافت کنند، گفت: این تسهیلات ابلاغ شده و هر سازنده و یا هر متقاضی که کار عملیات اجرایی را شروع کند، می‌تواند اولین قسط خود را دریافت کند و البته بخش‌هایی در این حوزه پیش بینی شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه میزان آورده برای واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن متفاوت است، گفت: میزان آورده متقاضیان در این طرح‌ها متناسب با شهر و دهک‌های جمعیتی است که بعد از ثبت نام اعلام می‌شود.

او همچنین درباره آخرین وضعیت سامانه املاک و اسکان هم گفت: ثبت نام در سامانه املاک و اسکان تمدید می‌شود، در حال حاضر سامانه باز است و متقاضیان می‌توانند اطلاعات خود را در سامانه بارگذاری کنند.

محمود زاده همچنین درباره آخرین وضعیت وام ودیعه مسکن هم گفت: سرعت اجرای پرداخت تسهیلات بسیار بهتر از قبل شده و با توجه به پیگیری‌هایی که صورت گرفته توسط بانک وضعیت پرداختی بسیار بهتر از قبل شده است.

این مقام مسئول در پایان گفت: تمامی مستاجرانی که واجد شرایط هستند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=15769

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۰۶
اردیبهشت
درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به کاهش منابع آبی و برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی، شالیکاران گیلان طبق تقویم زراعی اقدام کنند.

۰۶
اردیبهشت
جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

یکی از جشنواره‌های پر مخاطب که در طول سالیان گذشته میزبان گردشگران مختلفی از سطح استان و کشور بوده جشنواره بهار نارنج کومله شهرستان لنگرود است.جشنواره ای که امسال طی ۳ روز و با برنامه های مختلف مانند جشنواره کودک، غذا و بازی های بومی محلی برگزار می شود

۰۶
اردیبهشت
توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه

توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشورگفت: بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان از روز شنبه ۸ اردیبهشت بین نوغانداران ۹ شهرستان گیلان توزیع می‌شود.