تیتر اخبار

چای سنواتی هر چه سریع باید تعیین تکلیف شود آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه پیش فروش ۶ محصول پرطرفدار سایپا در اردیبهشت ۱۴۰۳ درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه جزئیات طرح جدید فروش سایپا اعلام شد استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟! نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی قایقران گیلانی المپیکی شد سامانه بارشی در راه گیلان رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان محمدحسن عاقل منش،عضو جدید شورای شهر رشت شد آغاز ثبت نام کلاس اولی ها از ۱۹ اردیبهشت مشاهده چند مورد ابتلا به فاسیولا در گیلان جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن» / ماجرای گاز «خنده» قلیان ها خانواده‌های دارای فرزند چندقلو چه خدماتی دریافت می‌کنند؟

0

دستورالعمل بهره برداري سال آينده بر بروكراسي كمتر و تسهيل و شفافيت بيشتر در فضاي كسب و كار صنعتگران تأكيد دارد

  • کد خبر : 20761
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
دستورالعمل بهره برداري سال آينده بر بروكراسي كمتر و تسهيل و شفافيت بيشتر در فضاي كسب و كار صنعتگران تأكيد دارد

در اين نشست هم انديشي كه روز شنبه با حضور مديران عامل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان‌ها آغاز شد و تا روز يكشنبه ادامه دارد، معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از پروژه شفافيت، اصلاح و الكترونيكي نمودن فرآيندهاي واگذاري زمين و ارائه خدمات در شهرك‌ها و نواحي صنعتي به‌عنوان نقطه ثقل توسعه صنعتي عدالت محور كشور ياد كرد.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ در اين نشست هم انديشي كه روز شنبه با حضور مديران عامل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان‌ها آغاز شد و تا روز يكشنبه ادامه دارد، معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از پروژه شفافيت، اصلاح و الكترونيكي نمودن فرآيندهاي واگذاري زمين و ارائه خدمات در شهرك‌ها و نواحي صنعتي به‌عنوان نقطه ثقل توسعه صنعتي عدالت محور كشور ياد كرد.

علي رسوليان اظهار داشت: در ويرايش جديد دستورالعمل بهره برداري از زمين، اعياني و تأسيسات در شهرك‌ها و نواحي صنعتي و فناوري و مناطق ويژه اقتصادي تابعه سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران كه به نظرات استان‌ها بيش از پيش در آن توجه شده است، بر بروكراسي كمتر و تسهيل و شفافيت بيشتر در فضاي كسب و كار صنعتگران تأكيد شده است.

وي همچنين كارآيي و اثربخشي عملكرد شركت شهرك‌هاي صنعتي استان‌ها را در گروي اجراي موفق اين دستورالعمل با رويكرد پشتيباني و رفع موانع مخل سرمايه گذاري و توليد كه مد نظر دولت سيزدهم و وزير صنعت، معدن و تجارت است، دانست.

رئيس هیأت مدیره و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران اظهار اميدواري كرد تأمين و توسعه زيرساخت‌هاي مورد نياز بخش توليد در شهرك‌ها و نواحي صنعتي در سال‌ آينده با تعامل و همكاري هرچه بيشتر شركت‌هاي استاني با دستگاه‌هاي اجرايي خدمات رسان تحقق يابد.

رسوليان همچنين با اشاره به روند كاهشي ركود واحدهاي صنعتي در كشور، بر تداوم اجراي پروژه ملي احياء و بازفعال سازي واحدهاي توليدي راكد و افزايش ظرفيت توليد واحدهاي صنعتي فعال تأكيد كرد.

وي در پايان برگزاري نشست‌هاي فصلي با مديران ارشد شركت شهرك‌هاي صنعتي استان‌ها را فرصتي كم نظير براي تبادل آراء و نظرات، هم‌فكري، همدلي و همراهي دست اندركاران بخش صنعت براي خدمت هرچه بهتر به صنعتگران و توليد كنندگان كشور برشمرد.

در روز نخست نشست هم اندیشی مدیران ستادی و استانی سازمان صنایع کوچک‌ و شهرک‌های صنعتی ایران، در قالب ۶ كارگروه تخصصي به ارائه گزارش مسائل، مشكلات و پيشنهادات كارشناسي براي ارتقاء كاركرد شركت شهرك‌هاي صنعتي استان‌ها پرداخته شد.

وضعيت شركت‌هاي خدماتي و شهرك‌هاي صنعتي خصوصي، راه اندازي مجدد واحدهاي راكد، حمايت از طرح‌هاي با پيشرفت فيزيكي بالا، به ظرفيت رساندن واحدهاي موجود و توسعه فعاليت واحدهاي فعال، اصلاح قراردادهاي حق بهره برداري، اصلاح فرآيندها و بازنگري دستورالعمل‌ها با رويكرد الكترونيكي نمودن امور، شفاف سازي، ايجاد شرايط برابر و پيشگيري از فساد اداري، راه‌هاي جلب مشاركت بخش خصوصي و تعاوني با توجه به اصلاحات انجام شده در اساسنامه سازمان و بررسي راهكارها و ارائه پيشنهاد براي ايجاد منابع جديد مالي براي شركت‌هاي استاني، از جمله محورهاي مورد بررسي در اين نشست بود.

همچنين در بخش ديگر اين نشست، احداث شهرك‌هاي صنفي و تخصصي با هدف ايجاد فرصت‌هاي جديد براي تأمين منابع مالي، تأمين آب، برق و حامل‌هاي انرژي، يكپارچه سازي سامانه‌هاي موجود براي دستيابي به آمار و اطلاعات صحيح و قابل اطمينان با كمترين انحراف، اعطاي مشوق‌هاي پسيني با هدف واقعي نمودن قيمت‌هاي واگذاري، حذف واسطه گري و حمايت از سرمايه گذاران واقعي، تعيين مساحت فاز عملياتي با توجه به استقبال سرمايه گذاران و نحوه برآورد و كنترل پروژه‌ها، عارضه يابي كيفيت و نحوه نظارت بر فعاليت پيمانكاران، اصلاح اساسنامه شركت‌هاي استاني و موارد مربوط به منابع انساني، وضعيت مالي و اعتبارات عمراني مورد بررسي كارگروه‌هاي تخصصي قرار گرفت.

حمید جلالوندی، مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محيط زيست و محمد حسين مقيسه، رئيس هيأت مديره و مديرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک نيز در روز نخست نشست هم اندیشی مدیران ستادی و استانی سازمان صنایع کوچک‌ و شهرک‌های صنعتی ایران به بيان ديدگاه‌ها و پيشنهادات خود پرداختند و به سئوالات مديران عامل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان‌ها پاسخ گفتند.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۶ شهرک و ۳۲۶ ناحیه صنعتی و چهار منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌ برداری، ۸۱ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۷ شهرک فناوری، ۳۸ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۹۶ هزار و ۸۴۱ قرارداد منعقده و بهره ‌برداری از ۴۸ هزار و ۵۳۵ واحد صنعتی و سه هزار و ۱۸۲ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۶۱ هزار و ۹۱۰ نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=20761

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۱۰
اردیبهشت
چای سنواتی هر چه سریع باید تعیین تکلیف شود

چای سنواتی هر چه سریع باید تعیین تکلیف شود

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: برای رفع نگرانی کشاورزان و کارخانه‌های چای باید هرچه سریع چای سنواتی تعیین تکلیف شود.

۱۰
اردیبهشت
آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه

آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کشت بادام زمینی در ۳ هزار هکتار از زمین‌های گیلان آغاز شده است.

۰۶
اردیبهشت
درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به کاهش منابع آبی و برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی، شالیکاران گیلان طبق تقویم زراعی اقدام کنند.