0

تلاش‌ها برای افتتاح طرح‌های منطقه آزاد انزلی تا پایان دولت دوازدهم

  • کد خبر : 8644
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
تلاش‌ها برای افتتاح طرح‌های منطقه آزاد انزلی تا پایان دولت دوازدهم

دبیر شورایعالی مناطق آزاد در بازدید از ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی گفت: در تلاشیم طرح‌های این منطقه تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری برسند.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیش رو ، حمیدرضا مومنی مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با سفر به منطقه آزاد انزلی از زیر ساخت‌های تجاری و صنعتی این منطقه بازدید و عملیات اجرایی ساخت یک هتل ۵ ستاره نیز آغاز شد.

این هتل ۵ ستاره در فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی با ۷ هزار مترمربع مساحت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال ساخت است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور از ۳ واحد تولیدی سیلندر چاپ، تولید انواع ماسک‌های چند لایه و تولیدی پوشاک در حوزه صنعت و از زیر ساخت‌های بندر کاسپین، عملیات اجرایی راه آهن و اسکله رو رو بازدید کرد.

مشاور رییس جمهور سپس در جلسه شورای اداری مهمترین طرح منطقه آزاد انزلی را بندر کاسپین اعلام کرد و افزود: خوشبختانه طرح توسعه بندرکاسپین از سوی بخش خصوصی به خوبی در حال اجراست. 

وی به نقش بندر کاسپین در تأمین کالا‌های اساسی کشور نقش تاکید کرد و افزود: این بندر حلقه اتصال کریدور‌های بین المللی چین – قزاقستان – ایران و کریدور بین المللی شمال – جنوب است.

مومنی گفت:بخشی از کار با برنامه و قدرت خوبی پیش می‌رود و امیدواریم بتوانند این طرح‌ها را در موعد مقرر به بهره برداری برسانند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در رابطه با پروژه راه آهن رشت به بندرکاسپسن نیز گفت: بخش اعظم این پروژه در منطقه آزاد است که امیدواریم تلاش شود این پروژه تا پایان دولت به بهره برداری برسد. 

وی خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم برای کریدور نوستراک یک برنامه ریزی بلند مدت داشته باشیم و در پروژه یک کمربند یک راه نقش بیشتری را برای منطقه ازاد انزلی در نظر بگیریم منطقه آزاد توان آن را دارد که در این نوستراک و کریدور شمال جنوب نقش آفرینی کند. 

مومنی اظهار داشت: به این ترتیب می‌توانیم امیدوار باشیم منطقه ازاد انزلی نقش جدی در اقتصاد کشور یا در اقتصاد حمل و نقلی و لوجستیکی کشور ایفاء کند علی الخصوص در شمال کشور با امکاناتی در اختیار و بازار خیلی خوبی که در کشور‌های حاشیه خزر دارد.

وی اضافه کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده درصدد افزایش سهم منطقه آزاد در اقتصاد دریای خزر هستیم ، این امر قابل دسترسی است و این توان در منطقه آزاد انزلی وجود دارد. 

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این نشست با اشاره به موقعیت جغرافیایی و مزیت‌های منطقه‌ای منطقه آزاد انزلی گفت: این منطقه به لحاظ قرار گرفتن در نقطه استراتژیک اقتصادی ایجاد زیرساخت‌های تجاری و ترانزیتی می‌تواند سهم بالایی در اقتصاد ملی داشته باشد و با تکمیل پروژه‌های زیرساختی در تلاشیم که بتوانیم درآمد پایداری برای سازمان منطقه آزاد انزلی ترسیم کنیم.

علی اوسط اکبری مقدم در ادامه به تشریح ردیف‌های درآمدی و اعتباری سازمان منطقه آزاد انزلی پرداخت و افزود: در شاخص‌های مختلف اقتصادی تلاش شده علیرغم همه تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی منطقه آزاد انزلی در حوزه کسب درآمد شاخص‌های خود را ارتقاء دهد و این منطقه به کانون توجه سرمایه گذاران تبدیل شده است.

در ادامه این نشست امانی رئیس انجمن سرمایه گذاران منطقه آزاد انزلی ضمن تقدیر از عملکرد بخش‌های مختلف این سازمان در زمینه ارائه خدمات به سرمایه گذاران گفت: منطقه آزاد انزلی می‌تواند به عنوان هاب داد و ستد کالا در حوزه اوراسیا موفق باشد و ظرفیت‌های این منطقه منجر به استقبال چشمگیر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی شده و نیاز است بستر لازم جهت ایجاد پروژه‌های صنعتی و زیرساخت‌های تجاری در این منطقه افزایش یابد .

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس الدین امام جمعه بندر انزلی نیز در این نشست خواستار تلاش دست اندرکاران حوزه اقتصادی به منظور رفع نیاز کشور شد و افزود: در شرایطی که کشور در تحریم‌های ناجوانمردانه به سر می‌برد با تکیه بر توان داخلی و رفع موانع همه موظف به تلاش هستیم تا از خسران در حوزه اقتصاد جلوگیری شود.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=8644

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۰۴
اردیبهشت
نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان

نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان لنگرود از نجات مرد ۳۸ ساله که در ارتفاعات لیالستان سقوط کرده بود، خبرداد.

۰۴
اردیبهشت
راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان

راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان

رئیس کل دادگستری گیلان از راه اندازی شعبه‌ی ویژه رسیدگی به پرونده رسانه‌ای در گیلان خبرداد.

۰۴
اردیبهشت
استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان

استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: گردشگران خارجی از آستارا، رشت، لاهیجان، فومن و انزلی به ترتیب بیشتر از سایر شهر‌های این استان استقبال کرده اند.