تیتر اخبار

آخرین عرضه خودروهای وارداتی برای ثبت نامی های اسفند ۱۴۰۱ در اواخر تیرماه ممنوعیت اهانت دست اندرکاران برگزاری انتخابات به نامزدها قیمت‌های جدید بلیط هواپیما اعلام شد اعلام نرخ‌های جدید بلیت هواپیما تا چند روز دیگر | نرخ‌ها از بازار فعلی ارزان‌تر است دستگیری عناصر تروریستی در ایام انتخابات رها سازی بچه ماهیان تکثیر طبیعی دررودخانه‌های گیلان جریمه ۹ میلیونی مدیر یک بنگاه معاملات ملکی در رشت واکنش آبفای گیلان درباره مسمومیت جمعی از شهروندان رضوانشهری ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز ۱۰ تیر پرداخت بیش از ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان صومعه سرایی توقیف محموله میلیاردی قاچاق در بندرانزلی شناسایی یک بیمار مبتلا به نیش پشه آئدس در گیلان تبلیغات دور دوم انتخابات از چه زمانی شروع می‌شود؟ قیمت سکه و طلا در بازار رشت ، ۹ تیر ۱۴۰۳ قدردانی استاندار گیلان از حضور پرشور مردم استان در انتخابات دستگیری قاتل در لنگرود حمله به خودروی حامل صندوق اخذ رای در سیستان و بلوچستان با ۲شهید و ۵ زخمی نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳/پزشکیان و جلیلی راهی دور دوم شدند خیابان های رشت زیر آب رفت قاضی زاده انصراف خود را به وزارت کشور اعلام کرد افزایش ۲۵ درصدی ظرفیت پست شهید مقدم شهرستان رشت شکرگزاری برداشت گل محمدی، امروز در شفت آغاز توزیع گوشت قرمز وارداتی در گیلان با قیمت کیلویی ۲۹۹ هزار تومان! قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود از امروز ورود غیرمجاز بیش از هزار راس دام به مراتع گیلان آغاز واریز مابه‌التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان تامین‌ اجتماعی+ جدول زمان واریز اعلام آخرین آمار فوتی‌های حج رشد ۱۴ برابری پرواز‌های خارجی از فرودگاه سردارجنگل رشت طرح عیدانه پلیس با ترخیص فوق العاده وسایل نقلیه توقیفی در آیین افتتاح خط آهن رشت کاسپین مطرح شد تشکیل پرونده قضایی برای ترک فعل برخی از مدیران گیلانی سارقان هم گاوصندوق و هم همسایه مالباخته را ربودند آتش‌ زدن شوهر به خاطر ازدواج دوم! اتمام خط آهن رشت – کاسپین ورود سرپرست ریاست جمهوری به گیلان

0

قیمت‌های جدید بلیط هواپیما اعلام شد

  • کد خبر : 34707
  • ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
قیمت‌های جدید بلیط هواپیما اعلام شد

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی از تعیین قیمت های جدید بلیت هواپیما توسط ایرلاین ها خبر داد و گفت: دلالان بازار حمل ونقل هوایی مسافری را برهم زده اند.

مقصود اسعدی سامانی در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت آزادسازی قیمت بلیت هواپیما، اظهار کرد: رای دیوان عدالت اداری تاکیدی بر اجرا ماده ۱۶۱ برنامه پنجم توسعه و ماده ۵۳ قانون برنامه ششم توسعه بود. با توجه به این که ستاد تنظیم بازار به قیمت گذاری بلیت هواپیما ورود کرده بود، ایرلاین ها شکایتی را طرح کردند و دیوان عدالت اداری به نفع آنها رای داد.

وی ادامه داد: در واقع در این رای تاکید شد باید قانون برنامه پنجمن توسعه که مطابق آن آزادسازی بین سال های ۹۴ و ۹۷ اجرا شده، همچنان باید اجرا شود. ایرلاین ها همواره تلاش کرده اند با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری عمل کنند؛ آنالیز نرخ مسیرهای پروازی و قیمت تمام شده هر ساعت صندلی پروازی برای تایپ های مختلف هواپیما از جمله ایرباس، ام دی و ۷۳۷ که بیشترین جابجایی را در کشور انجام می دهند، تهیه و به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال شده است.

وی افزود: اسفندماه سال گذشته اعضای شورای عالی هواپیمایی به این جمع بندی رسیدند که نرخ هر ساعت صندلی پروازی ۴۰ دلار تعیین شود. البته پیشنهاد انمن شرکت های هواپیمایی بر اساس آنالیز نرخ ها ۵۱ دلار بود. در زمان حاضر با رای دیوان، ایرلاین ها علی رغم افزایش تورم، دستمزدها و برخی هزینه های ارزی خارج از کشور را دارند کماکان بر اساس همان نرخ ۴۰ دلار صندلی مسیرهای پرواز را انجام می دهند.

 دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان این که قیمت های جدید در سایت شرکت های هواپیمایی بارگذاری می شود، گفت: به مردم اعلام کرده ایم که اگر بالاتر از نرخ های اعلامی ایرلاین ها بلیت را خریداری کردند با شماره انجمن موارد را اعلام کنند که به ان رسیدگی خواهد شد.

سامانی با بیان این که طبق قانون ایرلاین ها مجاز است که قیمت بلیت هواپیما را برای مسیرهای پروازی تعیین کند، اضافه کرد: به عنوان مثال هواپیمایی ماهان برای مسیر زابل-تهران چند نرخ را اعلام کرده که با توجه به عرضه و تقاضا قیمت ها در مقطع زمانی عرضه می کند.

وی تاکید کرد: طبق قانون مصوب مجلس، نرخ بلیت پروازهای داخلی باید آزادسازی شود. به خاطر اعمال نرخ های دستوری بازار سیاه در حمل ونقل هوایی شکل گرفت و یک سری دلالان و واسطه ها در این بخش نرخ هایی را برای بلیت هواپیما تعیین می کردند که مورد تایید شرکت های هواپیمایی نبود.

وی ادامه داد: امیدواریم با اجرا رای دیوان عدالت اداری به تدریج شاهد منظم شدن و تعادل بازار باشیم. بهترین کنترل کننده بازار، شرکت های هواپیمایی هستند و ایرلاین ها مکلف به کنترل بازار شده اند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با تاکید بر این که با آزادسازی، عرضه بلیت افزایش و قیمت ها کاهش می یابد، اظهار کرد: با افزایش درآمدها، ایرلاین ها هواپیماهای زمین گیر را سرخط می آورند و قطعاً نرخ ها از قیمت های الان کمتر خواهد شد.

سامانی یادآور شد: در سال ۹۴ که قانون اجرا شد در مقطعی شرکت های هواپیمایی اعلام می کردند که قیمت ها کمتر از قیمت تمام شده است و ایرلاین ها در کف قیمت با یکدیگر رقابت داشتند. قطعاً در این مرحله نیز به این مورد خواهیم رسید.

وی در پاسخ پرسش تسنیم مبنی بر این که با تعیین قیمت ۴۰ دلار برای هر صندلی پروازی میزان سود ایرلاین ها چقدر است، گفت: حدود ۱۰ درصد. البته در زمان حاضر به دلیل این که بخش زیادی از نیاز ارزی را بازار آزاد تامین می کنیم، شرکت های هواپیمایی سود چندانی ندارند. ایرلاین ها سالانه حدود یک میلیارد دلار برای هزینه های جاری نیاز دارند. سال گذشته حدود ۴۳۰ میلیون دلار از طریق مرکز مبادله به ایرلاین ها داده شد و بقیه نیاز را از بازرا آزاد خریداری کرده ایم.

وی همچنین با تاکید بر این که ورود شرکت های خارجی برای انجام پروازهای داخلی غیرقانونی و کاپوتاژ است، گفت: از سوی دیگر ایران در شرایط تحریمی قرار دارد و با بروز این اتفاق شرکت های داخلی متضرر شده و از بازار حذف خواهند شد. فردا هم اگر ایرلاین خارجی از بازار کشور برود به لحاظ امنیتی و اجتماعی برای کشور معضل خواهد شد. از این رو طرح این موضوع به دلیل امنیت ملی، خطرناک است و اگر کسی این موضوع را پیگیری کند کار درستی نخواهد کرد.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=34707

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۱۲
تیر
ممنوعیت اهانت دست اندرکاران برگزاری انتخابات به نامزدها

ممنوعیت اهانت دست اندرکاران برگزاری انتخابات به نامزدها

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی دادگستری گیلان هرگونه اهانت به افراد و رقبای انتخاباتی در فضای مجازی را جرم و قابل تعقیب اعلام کرد.

۱۰
تیر
دستگیری عناصر تروریستی در ایام انتخابات

دستگیری عناصر تروریستی در ایام انتخابات

معاون امنیتی وزیر کشور ازناکامی ضدانقلاب در پروژه ۱۰۰۰ میدان خبر داد.

۱۰
تیر
رها سازی بچه ماهیان تکثیر طبیعی دررودخانه‌های گیلان

رها سازی بچه ماهیان تکثیر طبیعی دررودخانه‌های گیلان

مدیرکل شیلات گیلان گفت: ۴ میلیون لارو ماهی تولید شده در استخر طبیعی قلمگوده بندر انزلی امروز در تالاب انزلی رها سازی شد.