تیتر اخبار

واردات چای به دستور رئیس‌ جمهور محدود شد تعرض وکیل قلابی به زنان با تعارف کیک سمی «خط مهر» این‌بار در گیلان نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان آغاز برداشت برگ‌های زمردینی چای شمال کشور قیمت سکه و طلا در بازار رشت ، ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری خرداد از امروز ۵ محصول سایپا برای عرضه در ۲۶ اردیبهشت ماه مشخص شد! پاکبان ۲۰ ساله شهرداری لنگرود جان خود را از دست داد بازگشت ۳ واحد اقتصادی ورشکسته به چرخه تولید در گیلان آلوچه نوبرانه گیلان به بازار آمد نگاه به چای گیلان باید صادرات محور باشد برداشت۱۶ هزار تن آلوچه در گیلان آب چشمه «شیرین سو» رشت، آلودگی میکروبی دارد صدور هشدار سطح نارنجی در گیلان/ بارش ها فردا شدت می گیرد امشب؛ آخرین مهلت انتخاب خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه حادثه انفجار و آتش سوزی در حمام خانه‌ای در رشت نشای ۲۳ درصد از شالیزار‌های گیلان ضرورت توسعه صنایع دریا محور در گیلان برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم گیلان یک گام تا میزبانی مسابقات فوتبال ساحلی قهرمانی آسیا فاصله دارد تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت هشدار رهاسازی آب سد سفیدرود در گیلان آجر شدن کار پزشکان قلابی در رشت آغاز طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول خرداد ماه تجاوز به زن جوان برای فرار از بدهی سنگین جزئیاتی جدید از برقراری تماس تصویری روی سیم‌کارت تلفن همراه بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت ۱۳۰ ساختمان مسکونی و تجاری امام زاده ابراهیم شفت در آتش سوخت کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان جوانی که رفیقش را به خاطر گاز زدن همبرگرِ دوست دخترش کُشت سینماها عصر جمعه تعطیل می‌شوند بازداشت ۳ نفر در پرونده فوت یک پزشک چای سنواتی هر چه سریع باید تعیین تکلیف شود آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه پیش فروش ۶ محصول پرطرفدار سایپا در اردیبهشت ۱۴۰۳ درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه جزئیات طرح جدید فروش سایپا اعلام شد استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟! نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی قایقران گیلانی المپیکی شد سامانه بارشی در راه گیلان رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان خرید بیش از ۳۱ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران شمال اخرین اخبار از سیل مشهد/ تاکنون هفت نفر فوت کرده‌اند رایگان بودن بازدید از موزه‌های گیلان ، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ توقیف کامیون حامل ۹ کیلو مواد مخدر در محور اسالم – تالش

0

خارج شدن گیلان از وضعیت قرمز کرونایی با همکاری مردم میسر شد

  • کد خبر : 3199
  • ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰
خارج شدن گیلان از وضعیت قرمز کرونایی با همکاری مردم میسر شد

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به خارج شدن استان از وضعیت قرمز کرونایی، تحقق این مهم را در سایه همکاری مردم دانست و با تصریح اینکه عادی انگاری و دورهمی های خانوادگی بویژه در شب یلدا، منجر به شکل گیری موج جدیدی از بیماری می شود، گفت: از مدافعان سلامت و پرستاران فداکار، با برگزاری جشن طولانی ترین شب سال به صورت مجازی قدردانی گردد.

دکتر ارسلان زارع شنبه شب در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا که با حضور دکتر رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا و نیز ارتباط تصویری فرمانداران شهرستان های استان برگزار شد؛ با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار و گرامیداشت یاد همه شهدای والامقام مدافع سلامت استان اظهار داشت: همواره به‌ویژه طی ۱۰ ماه اخیر، شاهد عالی‌ترین شکل ایثار از جامعه فداکار پرستاری بوده ایم که این موهبت؛ جز تجلی عشق، اعتقاد، ایمان، تعهد و خلوص نیت نیست.

وی افزود: معتقدم الگویی که از پرستاران فداکار در اذهان همه ملت ایران ماندگار شده؛ نمونه بی‌بدیلی از وظیفه‌شناسی است که علاوه بر یادآوری فداکاری‌های مثال‌زدنی دوران پر افتخار دفاع مقدس، امروز در جامعه ما ماندگار شده و همه ملت ایران، کادر فداکار درمان بویژه پرستاران را اسوه هایی ناب می دانند.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: گیلان از نخستین استان‌هایی بود که از اوایل اسفندماه سال گذشته درگیر ویروس منحوسکرونا شد اما با مدیریت منسجم و تلاش‌های صورت گرفته در سایه اتحاد و انسجام همه نهادها و دستگاه های اجرایی از جمله شورای تامین، دستگاه قضایی، انتظامی، سربازان گمنام امام زمان(عج)، فرمانداران، صدا و سیما، اقشار، اصناف، ارتش، نیروهای زمینی و دریایی، دانشگاه ها، آموزش و پرورش، رسانه ها، شرکت های دانش بنیان و واحدهای تولیدی و نیز همکاری مردم، توانستیم بر دشواری‌ها غلبه کنیم که از جمله نمونه این موفقیت‌ها، اجرای مطلوب طرح ملی بسیج همگانی مقابله با کرونا بود.

وی با بیان اینکه طرح محله‌محور موسوم به شهید قاسم سلیمانی تاکنون روند خوبی را در گیلان دارد، گفت: انتظار دارم که اجرای این طرح با جدیت ادامه داشته باشد تا بتوان به اهداف مدنظر از اجرای این طرح، دست یافت ضمن آنکه لازم است در اجرای این طرح نسبت به پایش سلامت سالمندان و حفاظت از آنان توجه ویژه ای شود .

دکتر زارع افزود: به‌تصریح یادآور می‌شوم که موفقیت‌های به‌دست آمده؛ جز با حمایت و همکاری‌های مردم میسر نبود و آحاد جامعه فهیم گیلان، در ایامی همچون نوروز، سیزدهمین روز فروردین، مناسک مذهبی و دیگر آیین‌های ملی، با درک موقعیت خطیر پیش آمده، نهایت اهتمام برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی را انجام دادند.

وی یادآور شد: با تلاش مضاعف خدمتگزاران، همدلی و همکاری مردم موجب شد پس از کنترل اوج بیماری در اسفندماه سال گذشته ، همواره به لحاظ تعداد بستری و فوتی ها از میانگین کشوری پایین تر باشیم.

استاندار گیلان به فرمانداران تاکید کرد که در جهت جلوگیری از شکل گیری موج جدیدی از بیماری ، بصورت مستمر رعایت پروتکل های بهداشتی را به اقشار مختلف جامعه متذکر شوند.

وی بیان داشت: اطمینان دارم در زمان کنونی نیز که همچون همیشه نیازمند استمرار این همکاری‌ها هستیم؛ بویژه با توجه به در پیش بودن شب یلدا، مردم همواره از شکل‌گیری اجتماعات انسانی و دورهمی های خانوادگی پرهیز می کنند و این رفتار، حمایت و قدردانی عملی از پرستاران و البته حفظ سلامت بزرگان خانواده هاست.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز ستاد ملی مدیریت کرونا به ریاست رئیس جمهوری؛ اعلام شد که هیچ شهری در کشور، در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد ، اظهار داشت: این درحالیست که پیشتر، چهار شهرستان گیلان در وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر بودند که این امر، علاوه بر آنکه مسرت بخش است؛ به یقین؛ نتیجه همت و همکاری خوب مردم می‌باشد.

دکتر زارع ادامه داد: در جلسه های مختلف ستاد استانی مدیریت کرونا تصریح کرده‌ام که این وضعیت، پایدار و دائمی نیست و عادی‌انگاری و کم‌توجهی به مقررات بهداشتی، به‌طور قطع موجب تکرار شرایط دشوار گذشته می شود بر این مبنا انتظار داریم همه شهروندان و هم استانی ها، همچنان استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و توجه به دستورالعمل های بهداشتی را مدنظر داشته باشند.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: ماه ها و ایام اخیر به ما نشان داد که برای مقابله با کرونا، باید سبک جدیدی از زندگی را برگزینیم و پیوسته به رسانه ها و کمیته فضای مجازی، تأکید کرده ام که برای تبیین و ترویج این سبک زندگی و الزامات کرونایی، برنامه ریزی کرده و تولید محتوا داشته باشند.

وی به رسانه ها تأکید کرد همانگونه که طی روزهای گذشته شاهد نقش آفرینی بویژه در فضای مجازی برای پرهیز مردم به برپایی دورهمی های خانوادگی به بهانه شب یلدا بوده ایم، این تولیدات رسانه ای استمرار داشته باشد.

به گفته دکتر زارع؛ مراقبت از افراد سالمند و آسیب پذیر، یکی از مهمترین اصل ها در منظومه الزامات کرونایی و پروتکل هاست که لازم است همه آحاد جامعه، به آن توجه داشته باشند و رسانه ها نیز به‌درستی، خطرات شکل‌گیری اجتماعات انسانی هم برای بزرگترهای خانواده و هم برای جامعه را تبیین کنند.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به محدودیت های اعلام شده برای امشب و روز آینده از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا ، بر لزوم توجه به قوانین وضع شده از سوی اصناف ، بازاریان  و اقشار مختلف مردم تاکید کرد.

وی با بیان اینکه گیلان به لحاظ زیرساخت های حوزه درمان از میانگین کشوری پایین تر است ، یکی از شاخصه های سنجش این امر را نسبت تخت های بیمارستانی به جمعیت خواند و گفت: با وجود تجهیز بیمارستان های استان طی ۹ ماه اخیر، همچنان با کمبود امکانات و تجهیزات روبرو هستیم.

 استاندار گیلان کمبود نیروی انسانی، کمبود ساختمان های خانه بهداشت در استان را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت که در صورت فراهم شدن شرایط لازم ، این امکان وجود دارد که تا پایان دولت دوازدهم نسبت به تکمیل پروژه ها اقدام شود.

در این نشست علاوه بر رئیسان کمیته های ستاد استانی مدیریت کرونا، فرمانداران شهرستان های رشت ، لنگرود ، بندر انزلی و تالش نیز به بیان اقدامات انجام شده در آن شهرستان و اعلام وضعیت کنونی پرداختند.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=3199

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۲۶
اردیبهشت
تعرض وکیل قلابی به زنان با تعارف کیک سمی

تعرض وکیل قلابی به زنان با تعارف کیک سمی

وکیل قلابی با تعارف کیک سمی به زنان آنان را بیهوش می‌کرد و مورد تعرض قرار می‌داد.

۲۶
اردیبهشت
«خط مهر» این‌بار در گیلان

«خط مهر» این‌بار در گیلان

نمایشگاه آثار خوشنویسی «خط مهر» با حضور اساتید خوشنویسی ایران به مدت یک هفته در نگارخانه هنر انجمن خوشنویسان آستانه اشرفیه برگزار می‌شود.

۲۶
اردیبهشت
نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان

نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان

سرپرست شرکت نمایشگاه‌های بین المللی گیلان گفت: بیست و پنجمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان تا ۲۸ اردیبهشت برای بازدید علاقمندان دایر است.