تیتر اخبار

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه جزئیات طرح جدید فروش سایپا اعلام شد استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟! نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی قایقران گیلانی المپیکی شد سامانه بارشی در راه گیلان رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن» / ماجرای گاز «خنده» قلیان ها خانواده‌های دارای فرزند چندقلو چه خدماتی دریافت می‌کنند؟ همراه داشتن کدام داروها در حج و عمره ممنوع است؟ سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان ثبت سفارش کتاب های سال تحصیلی جدید آغاز شد

0

تاکید استاندار گیلان بر تسریع در روند تکمیل موزه دفاع مقدس گیلان

  • کد خبر : 31467
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶
تاکید استاندار گیلان بر تسریع در روند تکمیل موزه دفاع مقدس گیلان

استاندار از افتتاح مرحله ی نخست مرکز فرهنگی و موزه ی دفاع مقدس گیلان در هفته ی دفاع مقدس امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ اسدالله عباسی امروز در نشست هیات امناء این مرکز در رشت ، گفت : طبق برنامه ریزی های انجام شده ، قرار است مرحله ی نخست مرکز فرهنگی و موزه ی دفاع مقدس گیلان همزمان با استان های گلستان، خوزستان، زنجان و قزوین در  هفته ی دفاع مقدس امسال به بهره برداری برسد.

استاندار همچنین از دستگاه های مرتبط با مرکز فرهنگی و موزه ی دفاع مقدس گیلان خواست تا با تعامل ، تکمیل و افتتاح مرحله نخست این موزه تسریع شود.

وی هدف از راه اندازی مرکز فرهنگی و موزه ی دفاع مقدس گیلان را آشنایی نسل جوان جامعه با آموزه های انسان ساز دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: ایثار و جانفشانی فرزندان رشید این ملت در طول ۸ سال دفاع مقدس گنجینه ی عظیمی از ارزشهای انسانی است که با فرهنگ سازی به آیندگان منتقر خواهد شد که باید مورد توجه همه ی دست اندرکاران اجرایی استان قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه عملیات محوطه سازی و اتمام بناهای نیمه کاره ی مرتبط با مرحله نخست مرکز فرهنگی و موزه ی دفاع مقدس گیلان باید از شنبه با جدیت دنبال شود ، افزود: پیشرفت کار هر یک از دستگاههای مربوط ، در قالب گزارشات هفتگی رصد و پیگیری خواهد شد.

سید علی آقازاده ، رییس مجمع نمایندگان گیلان نیز در سخنانی به نقش ایجاد مراکز فرهنگی و موزه های دفاع مقدس در بازخوانی رشادتها و ثبت و ضبط دلاورمردی های رزمندگان این مرز و بوم برای بهره گیری آیندگان پرداخت و افزود : کاربرد سیاحتی و زیارتی این مراکز به گیلان فرصت می دهد تاعلاوه بر مردم استان ، هر ساله میزبان خیل عظیمی از گردشگران باشد.

رئیس سازمان ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشور هم در این نشست با بیان اینکه سند راهبردی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس باید تا سال ۱۴۰۴ به اتمام برسد ، افزود: تحقق این امر مهم ، مستلزم تکمیل و راه اندازی مراکز فرهنگی و موزه های دفاع مقدس استان ها است و مرکز گیلان در ۴ مرحله طراحی شده که مرحله نخست آن باید امسال به بهره برداری برسد.

سردار عباس بایرامی با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه ی دفاع مقدس گیلان در زمره ی مبلمان شهری رشت به حساب می آید ، اضافه کرد: باید هرچه سریعتر این امکان را فراهم کنیم تا عموم مردم به سهولت از این مرکز دیدن کرده و از ظرفیتهای فرهنگی آن بهره گیری نمایند.

سرهنگ حبیبی ، مدیرکل حفظ میراث و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان نیز در این نشست گزارشی از روند اجرای فازهای چهارگانه ی مرکز فرهنگی و موزه ی دفاع مقدس استان ارایه کرد و افزود: ساختمان اسناد و کتابخانه ها و مقر اداری این مرکز همراه با ۴ هکتار از محوطه سازی آن در مرحله نخست تعریف شده که پایان شهریور ، همزمان با هفته ی دفاع مقدس به بهره برداری خواهد رسید.

رحیم شوقی ، شهردار رشت هم در این نشست از آمادگی شهرداری برای محوطه سازی و بهبود فضای فیزیکی مرحله ی نخست این مرکز فرهنگی خبر داد و افزود : شهرداری رشت بخش های مرتبط با مبلمان شهری این مرکز را با جدیت دنیال کرده و خواهد کرد. 

در ادامه ی این نشست هر یک از مدیران اجرایی خدمات رسان، گزارشی از روند تامین مصالح و ایجاد زیرساخت های لازم برای تکمیل فاز نخست مرکز فرهنگی و موزه ی دفاع مقدس گیلان ارایه کردند.

پیش از برپایی این نشست، استاندار به همراه رییس مجمع نمایندگان و جمعی از مدیران اجرایی گیلان در محل شهدای گمنام این مرکز حضور یافت و با نثار گل به مقام شامخ شهدای این مرز و بوم ادای احترام کرد.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=31467

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۰۶
اردیبهشت
درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به کاهش منابع آبی و برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی، شالیکاران گیلان طبق تقویم زراعی اقدام کنند.

۰۶
اردیبهشت
جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

یکی از جشنواره‌های پر مخاطب که در طول سالیان گذشته میزبان گردشگران مختلفی از سطح استان و کشور بوده جشنواره بهار نارنج کومله شهرستان لنگرود است.جشنواره ای که امسال طی ۳ روز و با برنامه های مختلف مانند جشنواره کودک، غذا و بازی های بومی محلی برگزار می شود

۰۶
اردیبهشت
توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه

توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشورگفت: بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان از روز شنبه ۸ اردیبهشت بین نوغانداران ۹ شهرستان گیلان توزیع می‌شود.