تیتر اخبار

جوانی که رفیقش را به خاطر گاز زدن همبرگرِ دوست دخترش کُشت سینماها عصر جمعه تعطیل می‌شوند بازداشت ۳ نفر در پرونده فوت یک پزشک چای سنواتی هر چه سریع باید تعیین تکلیف شود آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه پیش فروش ۶ محصول پرطرفدار سایپا در اردیبهشت ۱۴۰۳ درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه جزئیات طرح جدید فروش سایپا اعلام شد استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟! نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی قایقران گیلانی المپیکی شد سامانه بارشی در راه گیلان رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان محمدحسن عاقل منش،عضو جدید شورای شهر رشت شد آغاز ثبت نام کلاس اولی ها از ۱۹ اردیبهشت مشاهده چند مورد ابتلا به فاسیولا در گیلان

0

واردات تا حد امکان باید کاهش یابد

  • کد خبر : 31139
  • ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
واردات تا حد امکان باید کاهش یابد

رئیس جمهور به همراه تعدادی از اعضای هیات دولت در دور دوم سفر‌های استانی، صبح امروز دوشنبه وارد فرودگاه یاسوج شد.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ رئیس جمهور صبح امروز در بدو ورود به فرودگاه یاسوج گفت : امروز و در دومین دور سفر هیات دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد و با افتتاح ابر پروژه هایی، مردم استان ثمرات دور اول سفر را خواهند دید.

رئیس جمهور افزود: در سفر اول در شرایط کرونایی بود و امکان حضور در اجتماعات مردمی نبود ولی در این سفر این حضور انجام می شود .

وی اضافه کرد: مصوباتی در سفر اول داشتیم و مردم انتظار عملیاتی مصوبات را دارند که با همکاری وتلاش مدیران استان برخی از پروژه ها به ثمر شد و مردم در جریان قرار می گیرند.

رئیسی گفت : در سفر دوم مسائل گسترده تری نسبت به استان وجود دارد و مسائلی که در دور اول بود بسیاری به نتیجه رسید و مابقی در دست پیگیری هستند.

تصمیمات خوبی برای عشایر و روستائیان اتخاذ شده است

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در جمع عشایر دشت سقاوه این استان گفت: با توجه به عشایرنشین بودن این استان، برنامه‌های این سفر را از حضور و دیدار با عشایر آغاز کردیم.

رئیس جمهور با اشاره به مطالبات مطرح شده در این دیدار درباره مسئله آب اظهار داشت: این منطقه از پربارش‌ترین نقاط کشور است و کاری که باید انجام شود برنامه‌ریزی برای توزیع و مصرف آب به بهترین شکل برای مصارف شرب، کشاورزی و صنعت است.

رئیسی با بیان اینکه با بهره‌برداری از سد چمشیر در استان بخش قابل توجهی از مشکل تامین آب رفع شده و ۷۰ هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش منابع آبی این سد قرار خواهند گرفت، افزود: علاوه بر این سد، سد دیگری هم در مدت کوتاهی در دشت سقاوه احداث خواهد شد تا مشکل تامین آب پایدار عشایر را نیز برطرف کند.

رئیس جمهور با اشاره به تامین اعتبار و اقدامات انجام شده برای توزیع و نصب پنل‌های خورشیدی برای عشایر در راستای تامین برق و نیازهایی مثل آبگرم آنان تصریح کرد:‌ در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در زمینه ایل‌راه‌ها انجام شده اما کمبودهایی نیز وجود دارد که در این سفر اعتبارات لازم برای رفع این کمبودها در نظر گرفته شده و تخصیص خواهد یافت.

 رئیسی با بیان اینکه عشایر یکی از مولدترین اقشار جامعه هستند و همه ما به نوعی میهمان سفره آنان هستیم، خاطرنشان کرد: همه باید به تقویت تولید در میان عشایر کمک کنند. پرواربندی قراردادی دام که از گذشته به نوعی وجود داشته باید تداوم و گسترش یابد تا عشایر از ناحیه تامین نهاده‌ها برای دام‌های خود نگرانی و دغدغه نداشته باشند و تولید آنها دچار اختلال نشود.

رئیس جمهور اضافه کرد: اولویت ما برای تامین مواد پروتئینی و لبنی تولیدات داخلی است و واردات باید فقط در جایی انجام شود که امکان تولید وجود ندارد، اما در جایی که به همت عشایر می‌تواند گوشت قرمز و مواد لبنی تولید کرد، همه باید از افزایش تولیدات آنها حمایت کنیم و اطمینان دارم با همت عشایر و حمایت دولت امکان تامین نیازهای پروتئینی کشور در داخل وجود دارد.

 رئیسی با بیان اینکه عشایر در جهت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نقش بسیار موثری دارند، گفت: عشایر همواره در عرصه‌های مختلف، چه در دفاع از ارزش‌ها و ایستادن پای انقلاب، چه در دفاع مقدس و چه در عرصه تولید حضور موثر و پررنگی داشته‌اند و ما قدردان آنان هستیم.

رئیس جمهور همچنین حمایت از کشت گیاهان دارویی و فعال‌تر شدن خانه‌های بهداشت در استان را از دیگر مصوبات سفر دوم دولت مردمی به کهگیلویه و بویراحمد دانست و افزود: علاوه بر اینها در این سفر مصوبات خوبی برای تکمیل ایل‌راه‌ها و نیز خرید تضمینی محصولات عشایر و روستائیان در نظر گرفته شده است.

 رئیسی خرید تضمینی محصولات عشایر و روستائیان را از راهکارهای موثر به صرفه شدن اقتصاد روستائیان و عشایر دانست و اظهار داشت: اینکه امام راحل فرمودند عشایر ذخایر انقلاب هستند یک تعارف نیست و برای ما مسئولیت‌آفرین است، لذا مسئولان باید با حمایت از روند تولید در روستاها و در میان عشایر، نسبت به این ذخایر توجه ویژه و مناسب داشته باشند.

رئیس جمهور با اشاره به برخی سخنرانان در این جلسه که از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بودند، ضمن ابراز خرسندی از اینکه عشایر در کنار کار و فعالیت و تولید از تحصیل در مدارج عالی نیز غافل نشده‌اند، تصریح کرد:‌ نکاتی که در این جلسه مطرح کردید، از قبل نیز با سفر نمایندگان دولت و گفتگو با مسئولان و معتمدین استان احصا شده بود و تصمیماتی برای رفع آنها گرفته شده است که امیدوارم به رفع سریع‌تر مشکلات بیانجامد.

 با حضور رئیس جمهور و مسئولان ملی و استانی نخستین طرح سیاه چادر ایمن به معنای برپا شدن سیاه چادرها بر روی سکوهایی با ارتفاع یک متر در شهرستان مارگون بهره برداری شد.

 افتتاح سد و نیروگاه چمشیر با دستور رئیس جمهور

آیت‌الله رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر استانی خود با حضور در محل سد چمشیر این سد و نیروگاه آن را افتتاح کرد.

سد چم‌شیر از نوع بتنی غلتکی (RCC) است که مطالعه احداث سد آن در سال ۷۳ از سوی سازمان آب منطقه‌ای فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت. سد و نیروگاه چم شیر در ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و برروی رودخانه زهره ساخته می‌شود.

زیر کشت بردن اراضی پایین دست، تولید ۴۸۲ گیگاوات انرژی برق‌آبی در سال، ایجاد بستر مناسب برای افزایش تولید آبزیان و توسعه گردشگری، کنترل سیلاب و شوری آب رودخانه زهره از جمله اهداف احداث سد چمشیر است.

سرشاخه‌های اصلی رودخانه زهره نیز کوه‌های شمال غرب استان فارس و شرق کهگیلویه و بویراحمد و رودخانه‌های فهلیان و آب شیرین و شیو است.

۳ واحد ۵۵ مگاواتی و دو واحد ۵.۵ مگاواتی و در مجموع با ظرفیت تولید ۱۷۶ مگاوات برق در چمشیر در دست اجرا بوده که واحد نخست امروز با حضور رئیس جمهور افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت و قرار است برق تولیدی این نیروگاه با خط انتقال ۱۷.۵ کیلومتر به شبکه سراسری برق متصل شود.

نیروگاه‌های ۵۵ مگاواتی به شبکه سراسری و ۵.۵ مگاواتی به شبکه محلی و داخلی وصل می‌شود و از طریق نیروگاه چمشیر با خطوط دومداره ۲۳۰ کیلوولت به طول ۱۷.۵ کیلومتر در منطقه امامزاده جعفر وارد رینگ سراسری می‌شود.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جمع عشایر کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از ایستادگی عشایر از بدو پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس و پس از آن اظهار داشت: عشایر همواره پشتیبانی از انقلاب را داشته اند و همانطور که امام راحل فرمودند عشایر ذخیره انقلاب هستند.

وی با تاکید بر تلاش عشایر برای خودکفایی ایران در تولید گوشت قرمز تاکید کرد: امروز عشایر برای ایران اسلامی باعث افتخا‌ر هستند.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=31139

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۱۰
اردیبهشت
چای سنواتی هر چه سریع باید تعیین تکلیف شود

چای سنواتی هر چه سریع باید تعیین تکلیف شود

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: برای رفع نگرانی کشاورزان و کارخانه‌های چای باید هرچه سریع چای سنواتی تعیین تکلیف شود.

۱۰
اردیبهشت
آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه

آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کشت بادام زمینی در ۳ هزار هکتار از زمین‌های گیلان آغاز شده است.

۰۶
اردیبهشت
درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به کاهش منابع آبی و برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی، شالیکاران گیلان طبق تقویم زراعی اقدام کنند.