0

تالاب انزلی ظرفیت بزرگ زیست محیطی است

  • کد خبر : 29701
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
تالاب انزلی ظرفیت بزرگ زیست محیطی است

معاون سیاسی، امنیتی استاندار گیلان گفت: تالاب انزلی ظرفیت بزرگ زیست محیطی است و همه انزلی را به تالاب می شناسند و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تالاب سرزنده و زیبای انزلی باشیم.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ حسین مصطفی پور امروز در آیین افتتاح پروژه های شهرداری بندر انزلی که به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد، با تبریک ایام دهه فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: پروژه های شهرداری از جمله خدماتی است که به صورت مستقیم با آرامش، نشاط و خدمات دهی به مردم مرتبط است.

وی با بیان اینکه ایام مبارک دهه فجر فرصتی است که مسئولان به اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی عمل کنند، افزود: هدفگذاری انقلاب اسلامی خدمت به مردم است و تمام تلاش متولیان امر باید تلاش در این راه باشد.

مصطفی پور با تاکید بر اینکه ملت ایران، مردم لایقی هستند و باید به آنها خدمت کرد، گفت: این ایام یادآور هدف و آرمانی است که حضرت امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب به آن اشاره داشتند و به ما سپرده‌اند و لذا هر ساله می تواند تلنگری برای متولیان امر باشد برای اینکه یادمان نرود این انقلاب، انقلابی مردمی بود و پیروزی و استمرار آن به همت و تلاش و پای کار بودن و همراهی و ایثار همین مردم بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در ادامه با اشاره به حوادث اخیر تصریح کرد: با توطئه و برنامه ریزی شیطانی دشمن چند ماه اخیر مردم و دلسوزان نظام ایام ناراحت کننده ای را پشت سر گذاشتند ولی با پای کار بودن مردم دشمن نتوانست به هدف گذاری خودش برسد.

وی تصریح کرد: خدمات صورت گرفته در شهرداری ها تقریبا اولین جایی است که در سطح شهر به چشم می‌آید و مردم روزانه و به صورت مستقیم با آن در ارتباط هستند و هر کاری در این زمینه انجام شود باعث قدر دانی و سر زندگی مردم و نشاط همیشگی در شهر می‌شود.

معاون استاندار گیلان با بیان اینکه احیای تالاب بین المللی انزلی یک موضوع در سطح ملی است و بارها مورد تاکید ریاست جمهوری نیز قرار گرفته، گفت: باید با تلاش جدی شاهد سرزندگی و شادابی تالاب انزلی باشیم.

وی عنوان کرد: تالاب انزلی یک ظرفیت بزرگ زیست محیطی است و همه انزلی را به تالاب می شناسند که متاسفانه ایامی را دچار رخوت و مشکلاتی شد ولی با پای کار بودن مسئولان در سطوح مختلف امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تالاب بزرگ و سرزنده و زیبای انزلی باشیم و همه مردم کشور بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

مصطفی پور با بیان اینکه انزلی شهری توریست پذیر است و از اقصی نقاط کشور به این استان و این شهر سفر می کنند، یادآور شد: باید به زیرساخت های انزلی بیشتر توجه کنیم تا گردشگران بتوانند از مواهب زیبای این شهرستان بهره مند شوند.

تحقق ۶۲ درصدی بودجه شهرداری انزلی

مهدی خلیلی، شهردار انزلی نیز اظهار کرد: بودجه شهرداری در سال جاری، ۳۷۰ میلیارد تومان بود و در پایان ۹ ماهه امسال ۶۲ درصد آن محقق شده است.

وی با بیان اینکه معمولا زمان جذب درآمدهای شهرداری در ماه‌های پایانی سال است و امیدواریم مابقی نیز محقق شود، افزود: بخشی هم به عنوان اصلاح و متمم بودجه در شورای شهر داریم که ان شاءالله با مساعدت و کمک اعضای شورا این متمم هم به تصویب برسد که گزارش آن در آینده ارائه می شود.

خلیلی با اشاره به آسفالت ریزی صورت گرفته در انزلی تصریح کرد: در مجموع و طی دو بازه زمانی، ۱۷ هزار تن آسفالت ریزی با ارزش ریالی بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان انجام شد.

وی درخصوص محوطه سازی استادیوم شهید پیشگاه هادیان و زمین ورزشی مرحوم قایقران نیز، گفت: با اعتباری بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان اجرای آن آغاز شده و به عنوان یکی از پروژه های خوب و موفق شهرداری در این ایام می تواند قرار بگیرد.

خلیلی با تاکید بر اینکه شرایط اقتصادی امروز جامعه خصوصا برای شهرداری ها شرایط ویژه ایجاد کرده است، گفت: در حال حاضر شهرداری بندر انزلی هیچ‌گونه بدهی پرسنلی ندارد و این یکی از نقاط مثبتی است که در دوره ششم شورای اسلامی شهر اتفاق افتاد.

شهردار بندرانزلی در ادامه با اشاره به چند پروژه عمرانی که در دستور کار قرار دارد، افزود: از جمله این ها بازارچه میوه و تره بار در ضلع غربی بازار ماهی است که دیروز قرارداد آن امضا شد و وارد فاز اجرا خواهیم شد؛ همچنین خانه کشتی که بیش از هفت سال پروژه آن راکد مانده و انجام مطالعات احداث هتل در انتهای خیابان پاسداران از جمله پروژه هایی است که در ماه‌های ابتدایی سال آینده انجام آنها آغاز می شود.

وی با اشاره به بهسازی و بازآفرینی خیابان سپه، تاکید کرد: طبق بررسی های صورت گرفته اعتبار مورد نیاز این پروژه بالغ بر هشت میلیارد تومان برآورد شده است.

خلیلی از افتتاح اولین مرکز معاینه فنی اواخر سال گذشته در شرق شهرستان خبر داد و گفت: دومین مرکز معاینه فنی امروز در سنگاچین در غرب انزلی به بهره برداری رسید.

وی به یکی از پروژه های حائز اهمیت شهرستان اشاره و تصریح کرد: بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان برای تصفیه خانه شیرابه کارخانه کمپوست اختصاص پیدا کرد و هم اکنون تصفیه خانه شیرابه وارد مدار شده و در حال آبگیری است و امیدواریم قبل از فصل کشاورزی وارد فاز تبدیل شیرابه به آب کشاورزی شود.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=29701

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۰۴
اردیبهشت
نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان

نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان لنگرود از نجات مرد ۳۸ ساله که در ارتفاعات لیالستان سقوط کرده بود، خبرداد.

۰۴
اردیبهشت
راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان

راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان

رئیس کل دادگستری گیلان از راه اندازی شعبه‌ی ویژه رسیدگی به پرونده رسانه‌ای در گیلان خبرداد.

۰۴
اردیبهشت
استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان

استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: گردشگران خارجی از آستارا، رشت، لاهیجان، فومن و انزلی به ترتیب بیشتر از سایر شهر‌های این استان استقبال کرده اند.