تیتر اخبار

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه جزئیات طرح جدید فروش سایپا اعلام شد استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟! نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی قایقران گیلانی المپیکی شد سامانه بارشی در راه گیلان رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان همراه داشتن کدام داروها در حج و عمره ممنوع است؟ سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان ثبت سفارش کتاب های سال تحصیلی جدید آغاز شد

0

بیمارستان های پورسینا و رازی رشت تجدید بنا می شوند

  • کد خبر : 2716
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
بیمارستان های پورسینا و رازی رشت تجدید بنا می شوند

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از موافقت سازمان برنامه و بودجه کشور با احداث بیمارستان های جایگزین پورسینا و رازی رشت خبر داد و گفت: این دو پروژه بیمارستانی به صورت دو بلوک بیمارستان جامع در محل بیمارستان های فعلی پورسینا و رازی احداث خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور در سازمان برنامه‌وبودجه کشور با دکتر محمدباقر نوبخت دیدار و در خصوص پروژه های عام‌المنفعه حوزه سلامت، جذب پرستاران ۸۹ روزه و سایر مسایل مهم حوزه بهداشت و درمان استان گفت‌وگو کرد.
دکتر ارسلان سالاری با اشاره به ناکافی بودن زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان گیلان، اظهار کرد: خوشبختانه بخشی از زیرساخت‌ها حوزه سلامت استان با تلاش‌های شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر خادمان مردم رفع شده است اما شاخص های حوزه سلامت گیلان در بخش زیر ساخت ها همچنان از متوسط شاخص‌های بهداشت و درمان کشور بسیار عقب تر است، افزود: یکی از مطالبه اصلی مردم و مسوولان استان ایجاد بیمارستان جامع در رشت است که در یک سال اخیر طی چندین نشست با مسئولان عالی کشور ازجمله رئیس سازمان برنامه‌وبودجه و همچنین مقامات عالی وزارت بهداشت و درمان، مشکلات و چالش‌های حوزه سلامت را طرح و برای برون رفت از وضعیت فعلی این حوزه به ویژه تجدید بنای بیمارستان های پورسینا و رازی را به صورت دو بلوک بیمارستانی جامع در دستور کار قرار دادیم که مورد موافقت مسوولان امر قرار گرفت و هم اکنون فرایند انجام این پروژه ها در سطح ملی در حال پیگیری است.
دکتر سالاری با اشاره به قدمت بالا و فرسودگی بیمارستان های رشت به ویژه پورسینا و رازی، خاطرنشان کرد: پیگیری احداث و گنجاندن طرح توسعه ‌این بیمارستان‌ها در لایحه بودجه سال آینده کشور در دستور کار قرارگرفته و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور نیز بر اصلاح ساختارهای بخش درمان استان ازجمله احداث بیمارستان‌های جایگزین پورسینا و رازی رشت تاکید دارد.
وی همچنین از مساعدت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور به جهت توسعه فضای آموزشی سایت لاکان و همچنین تکمیل زیرساخت‌های بخش درمان در آن اشاره کرد و گفت: ما به جدیت پیگیر احداث بیمارستان جایگزین شفا در سایت جامع دانشگاهی لاکان هستیم و این مهم نیز با موافقت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه قرارگرفته و بنا بر قول ایشان قرار است احداث این بیمارستان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ نیز لحاظ شود.

ارتقای شاخص های سلامت درگرو همدلی و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها است
دکتر سالاری با بیان اینکه کشور در شرایط بسیار سخت مالی به سر می‌برد و جذب بودجه‌های ملی سخت اما ممکن است، تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای افزایش زیرساخت‌های سلامت و ارتقای شاخص‌های بهره‌وری به کارخواهیم گرفت و تحقق این مهم درگرو همدلی و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود استانی و ملی به ویژه نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی است.

موافقت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور با تبدیل وضعیت پرستاران ۸۹ روزه گیلان
دکتر نوبخت با درخواست دانشگاه علوم پزشکی گیلان جهت تبدیل وضعیت پرستاران ۸۹ روزه که در ایام سخت بحران کرونا به یاری کادر درمان استان آمدند موافقت کرد.
دکتر سالاری با بیان اینکه در زمان بحران کرونا تعدادی از پرستاران داوطلب با ایثار و از خود گذشتگی به یاری دانشگاه علوم پزشکی آمدند ودر کنار سایر پرستاران و کادر درمانی خدوم این دانشگاه به بیماران کرونایی خدمت کردند، گفت: این دانشگاه نیز بنا به وظیفه ذاتی خود در خصوص جذب و بکارگیری قانونی این گروه از کارکنان از اول سال تا کنون مکاتبات عدیده ای با وزارت متبوع و سازمان برنامه و بودجه کشور انجام داده بود که این مکاتبات و پیگیری ها نتیجه داد و با جذب پرستاران قرار داد ۸۹ روزه این دانشگاه به صورت شرکتی موافقت شد که بزودی این گروه از پرستاران ۸۹ در قالب نیروهای شرکتی تبدیل وضع خواهند شد.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=2716

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۰۶
اردیبهشت
درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به کاهش منابع آبی و برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی، شالیکاران گیلان طبق تقویم زراعی اقدام کنند.

۰۶
اردیبهشت
جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

یکی از جشنواره‌های پر مخاطب که در طول سالیان گذشته میزبان گردشگران مختلفی از سطح استان و کشور بوده جشنواره بهار نارنج کومله شهرستان لنگرود است.جشنواره ای که امسال طی ۳ روز و با برنامه های مختلف مانند جشنواره کودک، غذا و بازی های بومی محلی برگزار می شود

۰۶
اردیبهشت
توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه

توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشورگفت: بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان از روز شنبه ۸ اردیبهشت بین نوغانداران ۹ شهرستان گیلان توزیع می‌شود.