تیتر اخبار

صدور هشدار سطح نارنجی در گیلان/ بارش ها فردا شدت می گیرد امشب؛ آخرین مهلت انتخاب خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه حادثه انفجار و آتش سوزی در حمام خانه‌ای در رشت نشای ۲۳ درصد از شالیزار‌های گیلان ضرورت توسعه صنایع دریا محور در گیلان برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم گیلان یک گام تا میزبانی مسابقات فوتبال ساحلی قهرمانی آسیا فاصله دارد تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت هشدار رهاسازی آب سد سفیدرود در گیلان آجر شدن کار پزشکان قلابی در رشت آغاز طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول خرداد ماه تجاوز به زن جوان برای فرار از بدهی سنگین جزئیاتی جدید از برقراری تماس تصویری روی سیم‌کارت تلفن همراه بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت ۱۳۰ ساختمان مسکونی و تجاری امام زاده ابراهیم شفت در آتش سوخت کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان جوانی که رفیقش را به خاطر گاز زدن همبرگرِ دوست دخترش کُشت سینماها عصر جمعه تعطیل می‌شوند بازداشت ۳ نفر در پرونده فوت یک پزشک چای سنواتی هر چه سریع باید تعیین تکلیف شود آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه پیش فروش ۶ محصول پرطرفدار سایپا در اردیبهشت ۱۴۰۳ درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه جزئیات طرح جدید فروش سایپا اعلام شد استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟! نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی قایقران گیلانی المپیکی شد سامانه بارشی در راه گیلان رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان تمدید مهلت تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیاتی ارزش افزوده دیوید تیلور از دنیای کشتی خداحافظی کرد مشخصات ال۹۰ ایرانی منتشر شد محمدعلی علومی، نویسنده و طنزپرداز درگذشت

1

۶۹ شهرستان کشور از وضعیت قرمز شیوع کرونا خارج شده‌اند

  • کد خبر : 2576
  • ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۶:۳۵
۶۹ شهرستان کشور از وضعیت قرمز شیوع کرونا خارج شده‌اند

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و اجرای طرح‌های مردم محور ۶۹ شهرستان کشور از وضعیت قرمز خارج و به وضعیت نارنجی و زرد تبدیل شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ ایرج حریرچی روز پنجشنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان که در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، افزود: اوایل و اواسط آبان‌ماه ۴۶ شهرستان قرمز و ۴۳ شهرستان قرمز شدید اعلام شد و تعطیلی سطوح شغلی ۲، سه و چهار در آنها اعمال گردید که هم اکنون با اجرای طرح‌های مردم محور شاهد بهبود وضعیت آنها هستیم.

حریرچی گفت: ما مطمئن هستیم با اجرای طرح‌هایی مانند طرح ملی شهید حاج قاسم سلیمانی قطعا تعداد بیماران بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا کاهش خواهد یافت.

معاون کل وزیر بهداشت اضافه کرد: در اجرای همه این طرح‌ها نقطه کلیدی این است که خود مردم باید رعایت کنند و میزان دورهمی‌ها و اجتماعات را به حداقل برسانند.

وی گفت: راه مقابله با این ویروس از بیمارستان نمی‌گذرد بلکه در سطح اجتماع و تغییر رفتار مردم صورت خواهد گرفت.

حریرچی اضافه کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اعمال قانون بسیار خوب است ولی باید تداوم یابد تا شاهد تاثیرگذاری آن در جامعه باشیم.

این مسوول اضافه کرد: در برخی از حوزه‌ها باید نظارت بیشتری صورت گیرد مثلا عروسی و مراسم ختم را می‌توانیم در صورت برگزاری با چند صدنفر مقابله کنیم ولی اگر چند نفر با هم جمع شوند قابل کنترل نیست.

وی افزود: در کشورهای اروپایی خود همین موضوع نیز تخلف است و اگر بیش از ۶ نفر در یک خانه جمع شوند با آن مقابله می‌شود و پلیس اجازه دارد بدون گزارش به قوه قضاییه و حکم وارد شود و جریمه سنگین اعمال نماید.

حریرچی با بیان اینکه ما می‌دانیم که تعطیلی‌های موقت اصناف و مشاغل نمی‌تواند دایمی باشد، افزود: ما حال و وضعیت کسانی که با دستفروشی، کارگری و مغازه داری کسب درآمد می‌کنند را درک می‌کنیم ولی با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری از دوگانه سلامت و امنیت، اولویت با سلامت مردم است.

معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر روزانه براثر کرونا جان خود را از دست می‌دهند و جان مردم ایران برای ما بسیار ارزشمند است، افزود: حدود ۳۵ درصد فوتی‌های ما در اکثر استان‌ها بر اثر بیماری کرونا بوده که خیلی دردآور است.

این مسوول گفت: درست است که ۷۵ درصد فوتی‌های کرونا بالای ۶۰ سال هستند ولی باید توجه کنیم که بسیاری از این افراد در این سن به تجربه و بازدهی رسیده اند و در برخی از کشورها افرادی بالای ۷۰ سال رییس جمهور می‌شوند.

وی اضافه کرد: ما باید اقدامات خود را برای مقابله با کرونا تشدید کنیم و امیدواریم تا آخر بهمن ماه با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی حداقل ۴۰ درصد موارد مرگ و میر و ۵۰ درصد موارد بستری کرونا را کاهش دهیم.

حریرچی گفت: اگر ما ۴۰ درصد مرگ و میر را کاهش دهیم تازه به عدد ۲۸۰ تا ۳۰۰ مورد می‌رسیم که باز رقم بزرگی است و امیدواریم با استمرار در تغییر رفتار مردم، نتایج بهتری در این زمینه حاصل شود.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه کرونا به غیر از درد و مرگ و میر هزینه هم دارد، گفت: درست است که در بیمارستان‌های دولتی ۹۰ درصد هزینه‌های بیماران را پرداخت می‌کنیم، بیماران را روی تخت بیمه می‌نماییم و در مراکز سرپایی تست و دارو رایگان است ولی مبتلایان بعضا برای انجام سی تی اسکن و مراجعه به بخش خصوصی و داروهایی که نادرست تجویز می‌شوند باید هزینه پرداخت کنند بنابراین همه باید کمک کنیم تا کار به بیمارستان نکشد.

وی اضافه کرد: کسانی که تست آنها مثبت است و قرنطینه می‌شوند و درآمد روزانه داشته‌اند حتما باید بسته کمک معیشت دریافت کنند.

حریرچی با اشاره به اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی متقارن با روز بسیج برای مقابله با بیماری منحوس کرونا، افزود: این طرح با سایر طرح‌ها یک فرقی دارد که اسم شهید سلیمانی بر روی آن است و باید مثل این سردار بی نام و نشان، با تواضع، موثر و کارآمد برای اجرای آن همکاری کرد.

وی گفت: درگیری استان قزوین با کرونا مثل استان‌های سردسیر کشور افزایش یافته است و امکانات خوبی بیمارستانی در استان وجود دارد که قبلا تقویت شده است و باید باز هم آنها را تقویت کرد.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=2576

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۱۸
اردیبهشت
صدور هشدار سطح نارنجی در گیلان/ بارش ها فردا شدت می گیرد

صدور هشدار سطح نارنجی در گیلان/ بارش ها فردا شدت می گیرد

مدیرکل هواشناسی گیلان، از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی خبر داد و گفت: بارش ها از عصر و شب امروز آغاز می شود و طی سه شنبه از شدت بیشتری برخوردار است.

۱۸
اردیبهشت
حادثه انفجار و آتش سوزی در حمام خانه‌ای در رشت

حادثه انفجار و آتش سوزی در حمام خانه‌ای در رشت

شهروندی که برای شستشوی قطعات فلزی در حمام خانه اش از بنزین استفاده کرد پس از انفجار به شدت دچار سوختگی شد.

۱۸
اردیبهشت
نشای ۲۳ درصد از شالیزار‌های گیلان

نشای ۲۳ درصد از شالیزار‌های گیلان

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: شالیکاران گیلانی با استفاده از آب‌های سطحی و سنتی تا کنون ۵۴ هزار هکتار از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار‌های استان را نشا کرده اند.