تیتر اخبار

تعرض وکیل قلابی به زنان با تعارف کیک سمی «خط مهر» این‌بار در گیلان نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان آغاز برداشت برگ‌های زمردینی چای شمال کشور قیمت سکه و طلا در بازار رشت ، ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری خرداد از امروز ۵ محصول سایپا برای عرضه در ۲۶ اردیبهشت ماه مشخص شد! پاکبان ۲۰ ساله شهرداری لنگرود جان خود را از دست داد بازگشت ۳ واحد اقتصادی ورشکسته به چرخه تولید در گیلان آلوچه نوبرانه گیلان به بازار آمد نگاه به چای گیلان باید صادرات محور باشد برداشت۱۶ هزار تن آلوچه در گیلان آب چشمه «شیرین سو» رشت، آلودگی میکروبی دارد صدور هشدار سطح نارنجی در گیلان/ بارش ها فردا شدت می گیرد امشب؛ آخرین مهلت انتخاب خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه حادثه انفجار و آتش سوزی در حمام خانه‌ای در رشت نشای ۲۳ درصد از شالیزار‌های گیلان ضرورت توسعه صنایع دریا محور در گیلان برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم گیلان یک گام تا میزبانی مسابقات فوتبال ساحلی قهرمانی آسیا فاصله دارد تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت هشدار رهاسازی آب سد سفیدرود در گیلان آجر شدن کار پزشکان قلابی در رشت آغاز طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول خرداد ماه تجاوز به زن جوان برای فرار از بدهی سنگین جزئیاتی جدید از برقراری تماس تصویری روی سیم‌کارت تلفن همراه بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت ۱۳۰ ساختمان مسکونی و تجاری امام زاده ابراهیم شفت در آتش سوخت کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان جوانی که رفیقش را به خاطر گاز زدن همبرگرِ دوست دخترش کُشت سینماها عصر جمعه تعطیل می‌شوند بازداشت ۳ نفر در پرونده فوت یک پزشک چای سنواتی هر چه سریع باید تعیین تکلیف شود آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه پیش فروش ۶ محصول پرطرفدار سایپا در اردیبهشت ۱۴۰۳ درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه جزئیات طرح جدید فروش سایپا اعلام شد استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟! نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی قایقران گیلانی المپیکی شد سامانه بارشی در راه گیلان رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان توقیف کامیون حامل ۹ کیلو مواد مخدر در محور اسالم – تالش تعطیلی «پنجشنبه‌ها» تصویب نشد/بالاخره شنبه تعطیل می‌شود؟ دوربین‌های جدید ثبت تخلفات رانندگی در جاده‌ها نصب می‌شود

0

از شنبه هفته آینده اول آذر محدودیت‌های جدید و بیشتری اعمال خواهد شد

  • کد خبر : 2168
  • ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
از شنبه هفته آینده اول آذر محدودیت‌های جدید و بیشتری اعمال خواهد شد

حسن روحانی، رئیس‌جمهور تشدید محدودیت ها و به حداقل رساندن تجمعات و ترددها را ضروری دانست و تاکید کرد که در همین راستا طرحی آماده شده که طی این هفته نهایی خواهد شد و از روز شنبه اول آذرماه در سراسر کشور اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ رئیس‌جمهور تشدید محدودیت ها و به حداقل رساندن تجمعات و ترددها را ضروری دانست و تاکید کرد که در همین راستا طرحی آماده شده که طی این هفته نهایی خواهد شد و از روز شنبه اول آذرماه در سراسر کشور اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا با بیان اینکه اساس این طرح تا پایان کرونا ادامه می‌یابد، اظهارداشت: افزایش محدودیت‌ها با این هدف است که مردم کاملا لمس کنند شرایط یک شرایط فوق العاده است و برای عبور از این شرایط با کمترین ضرر، همه باید یاری کنند.

رئیس جمهور همچنین تصریح کرد: هر عاملی که در روند مبارزه با بیماری کرونا، اعتماد مردم را به ستاد ملی، قرارگاه عملیاتی و به وزارت بهداشت کاهش دهد، به ضرر کل کشور است.

وی با اشاره به برگزاری چهل و چهارمین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: حدود ۹ ماه است که با معضل این بیماری مواجه هستیم و مصوبات متعددی در ستاد ملی برای مقابله با این بیماری و مهار آن تصویب شده است و همچنین محدودیت‌هایی در شهرها و استان‌های مختلف کشور برای موفقیت در این مسیر ایجاد شد.

رئیس جمهور آموزش را موضوعی مهم در راه مقابله با این بیماری دانست و گفت: باید سواد سلامت مردم را در این زمینه بالا ببریم و اطلاعات و آموزش کافی به مردم بدهیم.

روحانی با تأکید بر اینکه مردم باید به ستاد ملی کرونا و قرارگاه عملیاتی آن و تصمیماتی که در آن ستاد اتخاذ می‌شود اعتماد صددرصدی داشته باشند، گفت: هر چیزی که اعتماد مردم را در رابطه با این بیماری و اقداماتی که انجام می‌شود، کاهش دهد به زیان مردم بوده و موجب کاهش دقت در رعایت پروتکل‌ها خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت و همه دستگاه‌هایی که دولت را در راه مقابله با این بیماری یاری می‌کنند باید الزامات پروتکل‌های بهداشتی را مورد توجه و دقت قرار دهند، گفت: هر چیزی که جزو لوازم مورد نیاز مقابله با این بیماری است از جمله امکانات و تجهیزات توسعه لحظه به لحظه دولت الکترونیک و همچنین کمک سایر دستگاه‌ها و نهادها از جمله نیروهای مسلح به وزارت بهداشت، ضروری است.

روحانی همچنین به اهمیت ضمانت اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: اگر مصوباتی تصویب و ابلاغ شود، اما توسط عده معدودی اجرا نشود، به هدف خود نخواهیم رسید، لذا باید حتماً با اقلیت متخلف برخورد شود.

رئیس جمهور به حداقل رسیدن تجمعات و ترددهای غیرضرور را یک مسأله مهم و اساسی در راه مقابله با بیماری کرونا عنوان کرد و گفت: با کاهش ترددهای غیرضرور و تجمع‌ها می‌توان ویروس را مهار و از شیوع آن جلوگیری کرد اما متأسفانه در برخی موارد با برگزاری تجمعات غیرضروری همچون تجمع برای پیروزی یک تیم فوتبال و یا یک تجمع مذهبی در شهر مشهد مواجه هستیم که این تجمع‌ها ما را با مشکل مواجه می‌کند.

روحانی در ادامه به اهمیت موضوع بیماریابی و شناسایی مبتلایان بدون علامت اشاره کرد و گفت: شناسایی بیمارانی که علامت مشخص ندارند و جداسازی این افراد از جامعه و مردم از اهمیت بالایی برخوردار است که این مهم با افزایش تعداد تست‌های تشخیصی امکان‌پذیر خواهد بود که در این راه دولت، وزارت بهداشت و شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید کیت‌های تشخیص سریع بیماری همه تلاش خود را انجام می‌دهد.

رئیس جمهور افزود: موضوع جداسازی و قرنطینه مبتلایان و ردیابی بیماران که با کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام می‌شود نیز یکی از اقدامات مهمی است که در راه مقابله با ویروس کرونا انجام می‌شود و وقتی همه این مراحل را انجام دادیم و باز هم مشکل وجود داشت ناچار به اعمال محدودیت‌های بیشتر می‌شویم.

روحانی افزود: امروز تصمیمات کلی برای اعمال محدودیت‌های بیشتر اتخاذ کردیم که از شنبه آینده طرح مربوط به آن با توجه به ویژگی شهرها از نظر وضعیت بیماری اجرا می‌شود و تا پایان کرونا ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم باید باور کنند که این بیماری و ویروس همچنان میهمان ناخوانده کشور ما و بسیاری از کشورهای جهان است و باید با این ویروس زندگی کنیم، گفت: تا زمانی که واکسن و داروی قطعی برای این بیماری معرفی نشده و در اختیار مردم قرار نگرفته راهی جز مراقبت از خود، اقوام و دوستان نزدیک خود نداریم و اگر مراقبت و دستورالعمل‌های بهداشتی را اجرا کنیم، ابتلا به بیکاری کاهش می‌یابد، بیماری زودتر تشخیص داده می‌شود و درمان صورت خواهد گرفت.

روحانی با تأکید بر اینکه این ویروس جهش یافته و ویروس اسفند و فروردین نیست، اظهار داشت: شرایط ویروس امروز تغییر کرده و سرعت انتقال آن ۹ برابر شده است و باید بیشتر رعایت کنیم بویژه کسانی که در وسایل نقلیه عمومی فعالیت می‌کنند و با مردم سر و کار دارند، باید بیشتر مراعات کنند.

رئیس جمهور در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با کمک و همکاری هم و مراعات پروتکل‌ها مثل دور اول بیماری که سرافراز عبور کردیم، در این دور سخت‌تر بیماری هم با کمک و همکاری یکدیگر ان‌شاء الله سرافراز عبور خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=2168

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۲۶
اردیبهشت
تعرض وکیل قلابی به زنان با تعارف کیک سمی

تعرض وکیل قلابی به زنان با تعارف کیک سمی

وکیل قلابی با تعارف کیک سمی به زنان آنان را بیهوش می‌کرد و مورد تعرض قرار می‌داد.

۲۶
اردیبهشت
«خط مهر» این‌بار در گیلان

«خط مهر» این‌بار در گیلان

نمایشگاه آثار خوشنویسی «خط مهر» با حضور اساتید خوشنویسی ایران به مدت یک هفته در نگارخانه هنر انجمن خوشنویسان آستانه اشرفیه برگزار می‌شود.

۲۶
اردیبهشت
نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان

نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان

سرپرست شرکت نمایشگاه‌های بین المللی گیلان گفت: بیست و پنجمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان تا ۲۸ اردیبهشت برای بازدید علاقمندان دایر است.