0

تکمیل ظرفیت اقامتگاههای گردشگری گیلان

  • کد خبر : 21590
  • ۰۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
تکمیل ظرفیت اقامتگاههای گردشگری گیلان

استاندار گیلان:ظرفیت پذیرش تمام اقامتگاه‌های پذیرایی مسافران از دیروز تکمیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ دکتر اسدالله عباسی در بازدید از بخش‌های مختلف موزه میراث روستایی گیلان گفت: هم اکنون تمام امکانات اقامتی شامل اقامتگاه‌های ثابت و موقت استان با ظرفیت ۱۴۸ درصدی تکمیل است.
وی با بیان اینکه گیلان در سفر‌های نوروزی امسال رتبه نخست توقف و ماندگاری مسافر را در بین استان‌های کشور دارد افزود: تعداد مسافران اقامت‌کننده در گیلان به بیش از ۹۰۷ هزار نَفَرشب اقامت رسیده که رشد ۱۲۳ درصدی را نسبت به دوره مشابه پارسال نشان می‌دهد.
استاندار تصریح کرد: در تلاشیم با حمایت از بخش‌های مختلف گردشگردی و بهره مندی از ظرفیت‌های مختلف دریا، جنگل و مناطق کوهستانی و نیز اماکن گردشگری و سیاحتی در سراسر گیلان، حوزه اقتصاد گردشگری و ایجاد اشتغال و افزایش سطح درآمد فعالان این عرصه و عموم مردم مهمان نواز گیلان تقویت و شکوفا شود.

وی با اشاره به اینکه در دو سال شیوع کرونا، فعالیت‌های گردشگری متوقف بوده و زیان‌هایی نیز دیده، گفت: دولت سیزدهم در زمینه ارائه تسهیلات به فعالان گردشگری و حمایت از بخش اقتصاد گردشگری با برنامه‌های مدون اهتمام دارد.
دکتر عباسی با بیان اینکه بستر‌های ارائه خدمات سفر با توجه به حضور خیل مسافران در استان باید بیشتر فراهم شود، گفت: با عنایت به استعداد‌های گردشگری متعدد و خدادادی در گیلان، ظرفیت‌های توسعه اقتصاد گردشگری در دولت سیزدهم رونق می‌یابد.
استاندار همچنین توجه به حمایت از تولید صنایع دستی در ایجاد اشتغال گیلانیان را موثر دانست و گفت: ۳۸ نمایشگاه صنایع دستی با ۵۴۳ غرفه در نقاط مختلف گردشگری گیلان دایر است که صنایع دستی و مناطق نمونه گردشگری و میراث فرهنگی را به نمایش و عرضه گذاشته اند.
استاندار همچنین با حضور در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از ستاد اجرایی خدمات سفر استان بازدید کرد.
دکتر عباسی در این بازدید گفت: ورود این حجم از مسافر به گیلان، نیازمند مدیریت ویژه است و همه مدیران ستاد خدمات سفر ضمن ارائه خدمات تعریف شده، باید نوآوری و خلاقیت لازم را ارائه کنند.
وی تصریح کرد: در کنار ارائه خدمات سفر، باید نظارت‌های کافی به صورت مداوم از اماکن ارائه کننده خدمات به مسافران صورت پذیرد و رضایت مسافران به صورت شایسته جلب شود.
وی با قدردانی از تلاش همه دست اندرکاران عضو ستاد خدمات سفر‌های نوروزی اظهار کرد: همه دستگاه‌های خدمات رسان همچون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اورژانس، هلال احمر، نیروی انتظامی، راهور و پلیس راه پای کار هستند تا هم وطنان، سفری ایمن توام با سلامتی را در گیلان تجربه کنند.
استاندار گیلان گفت: عملکرد مدیران عضو ستاد خدمات سفر در زمینه ارائه خدمات و نظارت بر حسن انجام کار و نیز خلاقیت و نوآوری در این بخش، در پایان تعطیلات نوروزی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
دکتر عباسی همچنین با حضور در بخش‌های مختلف اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان ضمن دیدار صمیمانه با کارکنان این اداره کل، در جریان روند اجرای امور در ستاد خدمات سفر استان قرار گرفت.
در این بازدید‌ها، مدیرکل امور استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز حضور داشت.
نادر زینالی مدیرکل امور استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز با قدردانی از زحمات ریاست و همه دست اندرکاران ستاد خدمات سفر گیلان گفت: ارائه خدمات مناسب به مسافران، انتخاب استان مقصد گردشگری و تدابیر استان قبل از شروع سفر‌های نوروزی در بخش‌های مختلف بویژه کنترل ترافیک، با همدلی و همراهی دیگر دست اندرکاران، موجب شده شاهد سفر‌های ایمن و سلامت و بانشاطی در گیلان باشیم که ستودنی است.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=21590

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۰۴
اردیبهشت
نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان

نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان لنگرود از نجات مرد ۳۸ ساله که در ارتفاعات لیالستان سقوط کرده بود، خبرداد.

۰۴
اردیبهشت
راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان

راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان

رئیس کل دادگستری گیلان از راه اندازی شعبه‌ی ویژه رسیدگی به پرونده رسانه‌ای در گیلان خبرداد.

۰۴
اردیبهشت
استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان

استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: گردشگران خارجی از آستارا، رشت، لاهیجان، فومن و انزلی به ترتیب بیشتر از سایر شهر‌های این استان استقبال کرده اند.