تیتر اخبار

رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند صدور بیش از ۳۰۰ کارت بازرگانی برای تُجار گیلانی آغاز جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ از امروز توانمندی‌های گیلان در قاب نمایشگاه صادراتی ایران اعمال محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات درجاده‌های گیلان کاهش دمای هوا و بارش رگباری باران از فردا شناسایی انبار کالا‌های احتکار شده در رشت افزایش ۳۰ درصدی بهای خرید برگ سبز چای در گیلان ممنوعیت صید ماهیان استخوانی در دریای خزر کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد سفیدرود اعلام میزان زکات فطریه در گیلان ساماندهی خانه مسافر‌ها در ماسال آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ از امروز آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۵ اردیبهشت آمادگی گیلان برای میزبانی از مسافران در ایام‌ عید فطر افزایش ۲۰ درصدی صید ماهیان استخوانی در گیلان سامانه بارشی تا اواسط هفته در گیلان رشد ۷ درصدی جوجه ریزی مرغداری های گوشتی گیلان کاهش ۲۶ درصدی سرقت در گیلان تکذیب شایعه جمع آوری کارت‌های آزاد سوخت در گیلان کسب رتبه اول گيلان در کاهش تصادفات منجر به جرح سرعت اینترنت تا خرداد ۳۰درصد افزایش می یابد شرایط فروش سایپا ویژه عید فطر اعلام شد بارش باران بهاری ، لطافت هوای فروردین ماه در گیلان اعمال محدودیت های ترافیکی در مسیرهای راهپیمایی روز قدس در رشت بهره مندی ۹۵ درصدی روستا‌های گیلان از اینترنت پرسرعت تولیدبیش از ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه در گیلان بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به مناسبت روز جهانی قدس سبقت غیر مجاز خط قرمز پلیس/توصيه های پلیس جدی گرفته شود هوای نسبتا پایدار در گیلان ورود حدود ۳ میلیون مسافر به گیلان برقراری پرواز رشت-استانبول-رشت از ۲۹ اسفند تا ۱۳ فروردین پدرخوانده سایت‌های قمار و شرط‌بندی ایران در ترکیه بازداشت شد توزیع ۴۰۰ تن میوه شب عید در ۶۱ جایگاه گیلان هزار و ۱۶۷ کلاس گیلان، آماده اسکان نوروزی فرهنگیان برخورد با فروشندگان مواد محترقه در رشت استخدام ۸۰ گیلانی در قالب طرح «شهید زین الدین» مرحله سوم ویرایش ثبت نام خودروی جانبازان آغاز شد بیش از ۴۳ هزار مرکز عرضه فراورده‌های دامی گیلان زیر ذره بین بازرسان اعطای نشان فتح به فرماندهان کل ارتش و سپاه بدون حضور رئیس جمهور؛ آزادراه منجیل – رودبار بهره برداری شد اعلام زمان ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌ سراسری‌ سال‌ ۱۴۰۳ صید انواع ماهیان استخوانی ازدریای خزر از مرز ۲ هزارتن گذشت سود سهام عدالت برای این افراد واریز نمی‌شود شروع ماه رمضان از روز سه شنبه تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان کنعانی: بانیان هیأت موسوم به حقیقت‌یاب بین‌المللی قصد انتقامجویی از ملت ایران را دارند بازدید رئیسی از نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای بنیاد شهید و امور ایثارگران تداوم بارش‌ها در گیلان تا ۳ روز آینده اطلاعیه پلیس درباره ماه رمضان و نحوه فعالیت اماکن پذیرایی در نوروز عرضه لاستیک با نرخ مصوب در نمایشگاه‌های بهاره آب رسانی و برق رسانی در بیشتر روستاهای درگیر سیلاب انجام شده است افزایش ۸ درصدی جابه جایی مسافر در جاده‌های گیلان جوان ترین و پیرترین نماینده مجلس دوازدهم رونمایی شد

0

۵ ادعای نادرست شرکت‌ها درباره باتری و فناوری شارژ گوشی‌های هوشمند

  • کد خبر : 21536
  • ۰۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
۵ ادعای نادرست شرکت‌ها درباره باتری و فناوری شارژ گوشی‌های هوشمند

شرکت‌ها درباره باتری و فناوری شارژ گوشی‌های هوشمند ادعاهای نادرستی داشتند که به برخی از آنها در گزارش اشاره شده است.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ برند‌های بازار موبایل گاهی اوقات در زمان معرفی قابلیت‌های مختلف محصولات خود ادعا‌هایی را مطرح می‌کنند که شاید چندان دقیق نباشد. این مسئله به ویژه در خصوص باتری و فناوری شارژ توجهات بسیاری از کاربران را به خود جلب می‌کند و از طرف دیگر، وقتی اشتباهی رخ دهد، جنجال بیشتری به پا می‌کند. در ادامه مطلب به ۵ مورد از این جنجال‌ها نگاهی خواهیم داشت.

تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در گذشته ادعا‌های تردید برانگیزی درباره قابلیت‌های باتری و فناوری‌های شارژ خود داشته‌اند. اگر مشتریان به هنگام خرید مراقب نباشند و تحقیقات کافی انجام ندهند، ممکن است با این شیوه‌های تبلیغاتی به اشتباه بیفتند و محصولی را تهیه کنند که مطابق وعده‌های شرکت سازنده عمل نمی‌کند.

سرعت شارژی که ادامه پیدا نمی‌کند

یکی از شگرد‌های تولیدکنندگان گوشی اشاره به سرعت شارژی است که در واقعیت در دسترس کاربر قرار نمی‌گیرد. یک شرکت ممکن است ادعای سرعت شارژ ۶۵ واتی داشته باشد، اما در عمل این سرعت شارژ فقط در یک الی دو دقیقه اول ارائه شود یا شارژر اصلا به چنین سرعتی نرسد.

یکی از مشهورترین نمونه‌های این روش بازاریابی در زمان معرفی شیائومی می ۱۰ اولترا اتفاق افتاد که مدعی دسترسی به شارژ سریع ۱۲۰ واتی بود. ولی آزمایش‌ها خیلی زود نشان داد که این گوشی هرگز به سرعتی بالاتر از ۸۰ وات نمی‌رسد. البته موبایل شیائومی همچنان سرعت شارژ بالایی داشت، اما نکته مهم این بود که وعده شرکت محقق نشد. وان پلاس ۹ پرو هم مدعی شارژ سریع ۶۵ واتی بود، اما بررسی‌ها مشخص کرد که این گوشی فقط در ۵ دقیقه ابتدای شارژ از این سرعت بالا استفاده می‌کند.

۵ ادعای نادرست شرکت‌ها درباره باتری و فناوری شارژ گوشی‌های هوشمند //// دپو عید /// تاپ

سرعت شارژ در آداپتور یا در گوشی؟

تاکتیک دیگری که توسط شرکت‌ها استفاده می‌شود اعلام مقدار واتی است که نه وارد گوشی بلکه وارد آداپتور شارژر می‌شود. به عبارت دیگر، یک گوشی شاید مدعی شارژ با سرعت ۳۰ وات باشد، و آداپتور هم واقعا این توان را از پریز برق بگیرد، اما مقدار کمتری را به باتری گوشی می‌رساند.

بررسی‌ها نشان داده که شارژر ۱۲۰ واتی شیائومی ۱۱T پرو ۱۱۵ وات از پریز می‌گیرد، اما خود گوشی حداکثر ۹۵ وات انرژی دریافت می‌کند. ZTE اکسون ۳۰ اولترا هم با وجود ادعای پشتیبانی از شارژر ۶۵ واتی مقدار انرژی کمتری را به خود باتری منتقل می‌کند. حتی گوگل هم در این زمینه تا حدی فریب‌کارانه عمل کرده است. این شرکت می‌گوید سری پیکسل ۶ با شارژر رسمی گوگل از شارژ ۳۰ واتی پشتیبانی می‌کند، اما بررسی‌های مشخص کرده که مدل استاندارد و پرو به ترتیب فقط می‌توانند ۲۱ و ۲۳ وات انرژی دریافت کنند.

۵ ادعای نادرست شرکت‌ها درباره باتری و فناوری شارژ گوشی‌های هوشمند //// دپو عید /// تاپ

باتری‌گیت

این مورد احتمالا معروف‌ترین نمونه در زمینه فریب‌کاری‌های بخش باتری است. احتمالا شنیده‌اید که وقتی زمان خاصی از عمر مفید یک باتری می‌گذرد و ظرفیت آن کاهش پیدا می‌کند، برخی گوشی‌ها قدرت خود را کاهش می‌دهند. اپل در بعضی از مدل‌های قدیمی با افت عمر باتری توان آیفون‌ها را پایین می‌آورد.

این شرکت مدعی بود که برای جلوگیری از خاموش شدن دستگاه در زمان انجام فعالیت‌های سنگین این کار را انجام داده، اما عدم شفافیت باعث شد ابهامات زیادی به وجود بیاید و اتهامات مختلفی علیه اپل مطرح شود. این شرکت حالا هزینه تعویض باتری را کاهش داده و از طریق تنظیمات iOS توضیح می‌دهد که چرا چنین قابلیت‌هایی را به کار می‌گیرد.

۵ ادعای نادرست شرکت‌ها درباره باتری و فناوری شارژ گوشی‌های هوشمند //// دپو عید /// تاپ

وقتی ۱۰۰ درصد واقعا ۱۰۰ درصد نیست

یکی از شگرد‌های رایج در بحث باتری به موضوع «منطق فازی» درباره شارژ ۱۰۰ درصدی برمی‌گردد. بعضی از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در بالای دستگاه نشان می‌دهند که شارژ به ۱۰۰ درصد رسیده، اما واقعیت این است که دستگاه همچنان برای مدت کوتاهی به شارژ شدن ادامه می‌دهد.

این سازوکار از یک سو می‌تواند به سلامت باتری گوشی‌ها کمک کند، چرا که مانع از شارژ کامل می‌شود و از افزایش تعداد چرخه‌های شارژ جلوگیری می‌کند. ولی از سوی دیگر، ادعای شرکت‌ها مبنی بر زمان لازم برای شارژ صفر تا صد درصدی را زیر سوال می‌برد. برای مثال، وان پلاس می‌گوید وان پلاس ۹ پرو ظرف مدت ۲۹ دقیقه از صفر تا صد شارژ می‌شود. اما آزمایش‌ها نشان داده که زمان لازم برای شارژ کامل حدود ۲۰ دقیقه بیشتر است. می ۱۱ اولترا هم مدعی رسیدن از صفر تا صد در ۳۶ دقیقه است، اما طبق بررسی‌ها باید ۱۲ دقیقه بیشتر صبر کنید تا گوشی واقعا صد درصد شود. اپل و سامسونگ هم پس از رسیدن به ۱۰۰ درصد مدت زیادی به شارژ ادامه می‌دهند، اما حداقل ادعایی درباره زمان شارژ صفر تا صد ندارند.

۵ ادعای نادرست شرکت‌ها درباره باتری و فناوری شارژ گوشی‌های هوشمند //// دپو عید /// تاپ

چرخه‌های شارژی که در واقع مضرند

یکی از مهم‌ترین معیار‌ها در تعیین عمر باتری موبایل تعداد چرخه‌های شارژی است که هر باتری می‌تواند تحمل کند. یک چرخه کامل یعنی استفاده از ۱۰۰ درصد ظرفیت باتری و در طول دو سال تقریبا ۸۰۰ چرخه شارژ پشت سر گذاشته می‌شود. گلکسی نوت ۸ یکی از گوشی‌هایی بود که ادعای کمترین افت کیفیت باتری در طول زمان را داشت. سامسونگ مدعی بود که ظرفیت باتری این گوشی پس از دو سال مصرف به ۹۵ درصد می‌رسد، یعنی ظرفیت آن از ۳۳۰۰ به ۳۱۳۵ میلی‌آمپرساعت کاهش می‌یابد.

شارژ باتری موبایل

از سوی دیگر، شیائومی و اوپو گفته بودند که فناوری شارژ سریع ۲۰۰ و ۱۲۵ واتی آن‌ها پس از ۸۰۰ چرخه ظرفیت باتری را به ۸۰ درصد می‌رساند. این یعنی موبایلی با باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی پس از دو سال به ظرفیت ۳۲۰۰ میلی‌آمپرساعت می‌رسد. ولی همین ۲۰ درصد می‌تواند نصف روز از عمر باتری شما بکاهد. به‌علاوه، کاربران معمولا بیشتر از دو سال گوشی‌های خود را نگه می‌دارند، بنابراین میزان افت ظرفیت در ادامه بیشتر حس خواهد شد.

اپل در این زمینه احتمالا بدترین عملکرد را دارد. در صفحه پشتیبانی باتری آیفون نوشته شده که یک باتری عادی پس از ۵۰۰ چرخه شارژ تا ۸۰ درصد ظرفیت خود را نگه می‌دارد. ۵۰۰ چرخه معادل کمتر از ۱.۵ سال است؛ بنابراین شرایط حتی از گوشی‌های شیائومی و اوپو هم بدتر خواهد شد و کاربر باید زودتر از انقضای گارانتی دو ساله آیفون به دنبال تعویض باتری باشد.

به نظر شما شرکت‌های سازنده موبایل دیگر از چه شگرد‌های فریبنده‌ای برای تبلیغ باتری و فناوری شارژ گوشی‌های خود استفاده می‌کنند؟

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=21536

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۳۰
فروردین
رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور

رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: استان گیلان با فعالیت ۱۱ واحد پرورش و تولید مرغ اجداد رتبه نخست را در کشور دارد.

۲۹
فروردین
عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند

عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند

امیر سرتیپ محمد اکرمی نیا گفت:عملیات اخیر ایران علیه اسرائیل، تمامی معادلات راهبردی را در حوزه‌ی غرب آسیا و هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را بهم ریخت.

۲۹
فروردین
صدور بیش از ۳۰۰ کارت بازرگانی برای تُجار گیلانی

صدور بیش از ۳۰۰ کارت بازرگانی برای تُجار گیلانی

مدیر کل صمت گیلان گفت: تُجاری که قوانین استفاده از کارت‌های بازرگانی را رعایت نکنند و یا از کارت‌ها سواستفاده کنند کارت بازرگانی شان باطل می‌شود.