تیتر اخبار

جوانی که رفیقش را به خاطر گاز زدن همبرگرِ دوست دخترش کُشت سینماها عصر جمعه تعطیل می‌شوند بازداشت ۳ نفر در پرونده فوت یک پزشک چای سنواتی هر چه سریع باید تعیین تکلیف شود آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه پیش فروش ۶ محصول پرطرفدار سایپا در اردیبهشت ۱۴۰۳ درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه جزئیات طرح جدید فروش سایپا اعلام شد استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟! نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی قایقران گیلانی المپیکی شد سامانه بارشی در راه گیلان رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان محمدحسن عاقل منش،عضو جدید شورای شهر رشت شد آغاز ثبت نام کلاس اولی ها از ۱۹ اردیبهشت مشاهده چند مورد ابتلا به فاسیولا در گیلان

0

صنعت هتل داری عاملی مهم در انتخاب مقاصد‌گردشگری است

  • کد خبر : 20799
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳
صنعت هتل داری عاملی مهم در انتخاب مقاصد‌گردشگری است

فرماندار رشت با اشاره به اینکه یکی از شاخص های اصلی توسعه یافتگی مناطق مختلف در ارزیابی ها، برخورداری از هتل ها و اماکن اقامتی مناسب است، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در صنعت هتل داری یکی از شاخص‌های مهم انتخاب مقاصد گردشگری و ماندگاری گردشگران در مناطق مختلف است.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ امام پناهی در جلسه هم اندیشی با جمعی از نمایندگان جامعه هتل داران گیلان با اشاره به این مطلب که امروزه رواج گردشگری و اقبال مردم به سفر بیش از هر زمان دیگری نیاز به وجود اماکن اقامتی را ضروری ساخته است، افزود: فراهم‌ آوردن امکانات و وسائل متناسب با سلیقه، خواست و انتظارات مسافران و گردشگران از نیازهای اولیه و ضروری ارائه خدمات توسط هتل ها و مراکز اقامتی است.

امام پناهی با اشاره به تمرکز بیشتر تاسیسات و اماکن اقامتی شهر رشت در محدوده پیاده راه فرهنگی، عنوان کرد: ترمیم و افزایش تابلوهای راهنما و هدایتگر گردشگران به سمت مراکز اقامتی باید در دستور‌کار مدیریت شهری قرار‌گیرد و مجموعه فرمانداری رشت آمادگی مساعدت همه جانبه و تسهیل در اجرایی شدن این امر را در قالب کمیته برنامه ریزی شهرستان، دارد.

فرماندار رشت با تاکید بر این مطلب که در دنیای امروز با پیدایش وسایل نقلیه سریع، فاصله ها به اندک ترین زمان ممکن طی می شوند و‌گردشگران با به حداقل رسیدن دغدغه‌های طی مسافت تنها به دنبال ثبت خاطرات خوش سفر هستند، ادامه داد: امروزه هتل داری تبدیل به صنعتی با مدیریت مخصوص به خود و دارای روش‌های خاص تبدیل شده که تسلط کادر مدیریت، پذیرش و پذیرایی اماکن اقامتی به علم روز این صنعت را ناگزیر می‌سازد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان ادامه داد: وجود رشته هتل‌داری در میان رشته‌های دانشگاهی، تاکیدی است بر این موضوع که هتل‌داری امروز، یک کسب و کار علمی است و فقط در اجاره دادن چند اتاق خلاصه نمی شود.

دکتر امام پناهی با تاکید بر اینکه در قالب کار گروه های تخصصی پیگیر حل مشکلات جامعه هتل‌داری هستیم، گفت: صنعت هتل‌داری در دوران همه گیری کرونا بسیار متضرر شده است و ضرورت دارد تا با حمایت‌های لازم در حوزه بانکی، بیمه‌ای و مالیاتی به بازگشت رونق دوباره به این صنعت کمک شود.

وی افزود: متعادل سازی تعرفه های گاز و برق، مشکلات مالیاتی، ایجاد کیوسک های راهنمای گردشگران، چاپ و پخش بروشورهای هدایتگر گردشگران به سمت مراکز سیاحتی و اقامتی و تامین با قیمت مصوب بخشی از کالاهای اساسی مورد نیاز جامعه هتل‌داران نظیر روغن و شکر از جمله مواردی است که با همکاری و نظر موافق ادارات امور مالیاتی، صمت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین اتاق اصناف و کمیسیون تلفیق و سایر دستگاه های دست اندر‌کار در راه رفع آنها تلاش خواهد شد.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر تاثیر قابل ملاحظه صنعت هتل‌داری در توانمندسازی اقتصادی صنوف مختلف، اظهار داشت: هتل ها باید با استفاده از تکنیک های بازاریابی و تدارک محیطی مورد انتظار و مناسب گردشگران، جذابیت لازم برای ماندگاری گردشگران را فراهم نمایند.

وی با اشاره به قرارگیری شهر رشت در فاصله اندکی از اکثر شهرستان های استان، گفت: یکی از مزیت‌های اقامت در شهر رشت، دسترسی آسان و با صرف حداقل زمان ممکن به نقاط دیدنی و سیاحتی سایر شهرستان‌های استان است.

دکتر امام پناهی با تاکید بر این نکته که وجود صنعت هتل‌داری پر‌رونق در هر منطقه یکی از عوامل اصلی در انتخاب مقاصد گردشگری و تمایل گردشگران به اقامت در آن نقطه است، گفت: شهرستان رشت با دارا بودن ظرفیت‌های فراوان طبیعی و فرهنگی، در زمینه بهره مندی از هتل‌ها و مراکز اقامتی کافی و مناسب از میانگین شاخص‌های توسعه ای پایین تر است و ضرورت دارد تا با حمایت از سرمایه گذاران و تسهیل مراحل سرمایه‌گذاری در این بخش، شهرستان رشت را از گذرگاهی برای رسیدن به سایر نقاط سیاحتی و تفریحی به منطقه ای دارای امکانات و مزیت های قابل قبول برای اقامت گردشگران تبدیل کنیم.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=20799

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۱۰
اردیبهشت
چای سنواتی هر چه سریع باید تعیین تکلیف شود

چای سنواتی هر چه سریع باید تعیین تکلیف شود

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: برای رفع نگرانی کشاورزان و کارخانه‌های چای باید هرچه سریع چای سنواتی تعیین تکلیف شود.

۱۰
اردیبهشت
آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه

آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کشت بادام زمینی در ۳ هزار هکتار از زمین‌های گیلان آغاز شده است.

۰۶
اردیبهشت
درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به کاهش منابع آبی و برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی، شالیکاران گیلان طبق تقویم زراعی اقدام کنند.