تیتر اخبار

رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند صدور بیش از ۳۰۰ کارت بازرگانی برای تُجار گیلانی آغاز جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ از امروز توانمندی‌های گیلان در قاب نمایشگاه صادراتی ایران اعمال محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات درجاده‌های گیلان کاهش دمای هوا و بارش رگباری باران از فردا شناسایی انبار کالا‌های احتکار شده در رشت افزایش ۳۰ درصدی بهای خرید برگ سبز چای در گیلان ممنوعیت صید ماهیان استخوانی در دریای خزر کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد سفیدرود اعلام میزان زکات فطریه در گیلان ساماندهی خانه مسافر‌ها در ماسال آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ از امروز آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۵ اردیبهشت آمادگی گیلان برای میزبانی از مسافران در ایام‌ عید فطر افزایش ۲۰ درصدی صید ماهیان استخوانی در گیلان سامانه بارشی تا اواسط هفته در گیلان رشد ۷ درصدی جوجه ریزی مرغداری های گوشتی گیلان کاهش ۲۶ درصدی سرقت در گیلان تکذیب شایعه جمع آوری کارت‌های آزاد سوخت در گیلان کسب رتبه اول گيلان در کاهش تصادفات منجر به جرح سرعت اینترنت تا خرداد ۳۰درصد افزایش می یابد شرایط فروش سایپا ویژه عید فطر اعلام شد بارش باران بهاری ، لطافت هوای فروردین ماه در گیلان اعمال محدودیت های ترافیکی در مسیرهای راهپیمایی روز قدس در رشت بهره مندی ۹۵ درصدی روستا‌های گیلان از اینترنت پرسرعت تولیدبیش از ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه در گیلان بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به مناسبت روز جهانی قدس سبقت غیر مجاز خط قرمز پلیس/توصيه های پلیس جدی گرفته شود هوای نسبتا پایدار در گیلان ورود حدود ۳ میلیون مسافر به گیلان برقراری پرواز رشت-استانبول-رشت از ۲۹ اسفند تا ۱۳ فروردین پدرخوانده سایت‌های قمار و شرط‌بندی ایران در ترکیه بازداشت شد توزیع ۴۰۰ تن میوه شب عید در ۶۱ جایگاه گیلان هزار و ۱۶۷ کلاس گیلان، آماده اسکان نوروزی فرهنگیان برخورد با فروشندگان مواد محترقه در رشت استخدام ۸۰ گیلانی در قالب طرح «شهید زین الدین» مرحله سوم ویرایش ثبت نام خودروی جانبازان آغاز شد بیش از ۴۳ هزار مرکز عرضه فراورده‌های دامی گیلان زیر ذره بین بازرسان اعطای نشان فتح به فرماندهان کل ارتش و سپاه بدون حضور رئیس جمهور؛ آزادراه منجیل – رودبار بهره برداری شد اعلام زمان ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌ سراسری‌ سال‌ ۱۴۰۳ صید انواع ماهیان استخوانی ازدریای خزر از مرز ۲ هزارتن گذشت سود سهام عدالت برای این افراد واریز نمی‌شود شروع ماه رمضان از روز سه شنبه تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان کنعانی: بانیان هیأت موسوم به حقیقت‌یاب بین‌المللی قصد انتقامجویی از ملت ایران را دارند بازدید رئیسی از نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای بنیاد شهید و امور ایثارگران تداوم بارش‌ها در گیلان تا ۳ روز آینده اطلاعیه پلیس درباره ماه رمضان و نحوه فعالیت اماکن پذیرایی در نوروز عرضه لاستیک با نرخ مصوب در نمایشگاه‌های بهاره آب رسانی و برق رسانی در بیشتر روستاهای درگیر سیلاب انجام شده است افزایش ۸ درصدی جابه جایی مسافر در جاده‌های گیلان جوان ترین و پیرترین نماینده مجلس دوازدهم رونمایی شد

0

رعایت پروتکل‌ها در رشت به ۵۷ درصد کاهش یافته است

  • کد خبر : 20284
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
رعایت پروتکل‌ها در رشت به ۵۷ درصد کاهش یافته است

فرماندار رشت گفت: متاسفانه رعایت فاصله گذاری و پروتکل‌های بهداشتی در رشت کاهش قابل توجه‌ای ‌داشته و به ۵۷ درصد رسیده که این بسیار خطرناک است.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ حمیدرضا امام‌پناهی امروز در ستاد کرونای شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی شهرستان، اظهار کرد: توجه جدی به رعایت دستور العمل‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک و عدم عادی انگاری شیوع ویروس، رعایت فاصله گزینی و ماندن در خانه در کنار تکمیل سریع تزریق دز دوم و سوم به عنوان تنها راه کاهش شدت ابتلا به کرونا، راه‌های مقابله با این بیماری هستند.

وی با بیان اینکه متاسفانه رعایت فاصله گذاری و پروتکل‌های بهداشتی در رشت کاهش قابل توجه‌ای ‌داشته و به ۵۷ درصد رسیده که این بسیار خطرناک است،  افزود: با توجه به وضع موجود باید هشدارها و رعایت پروتکل‌ها جدی گرفته شود، همچنان که در سطح برخی از رستوران‌ها و تالارها شاهد هستیم وضعیت خدمات‌دهی‌شان با قبل از ورود به پیک تغییری نکرده ‌در حالیکه ظرفیت خود را باید به یک سوم کاهش دهند.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه هدف از تصویب مصوبات در ستاد کرونا حفظ ایمنی و تامین سلامت جامعه است، افزود: فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از برگزاری اجتماعات، عدم تراکم جمعیتی در یک نقطه باید در دستور کار همه دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی گفت: بر اساس تاکید استاندار نشست‌ها و جلسات اداری هم باید با حداقل نفرات برگزار شود، رسانه‌ها از پوشش خبری جلساتی که فاصله گذاری اجتماعی و یا حدنصاب نفرات را رعایت نمی‌کنند، خودداری کنند.

رئیس ستاد‌کرونای شهرستان رشت با بیان اینکه با کسانی که نسبت به رعایت دستورالعمل‌ها بی تفاوت هستند، برخورد می‌کنیم، تصریح کرد: همچنان افراد باید برای تزریق دز سوم واکسن در مراکز واکسیناسیون با جدیت حضور یابند؛ از همه صنوف انتظار داریم برای سلامتی جامعه و حفظ کسب و کار نسبت به تزریق واکسن حساس باشند.

امام‌پناهی بیان کرد: در عین اینکه نمی‌خواهیم هیچ صنفی در این وضعیت تعطیل شود ولی طی گشت‌های مشترک رصد صورت می‌گیرد و موارد تذکر داده می‌شود و در صورت تکرار نسبت به بی توجه بودن دستورالعمل‌های بهداشتی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

فرماندار شهرستان رشت برای اجتناب از تجمعات حضوری خیلی از برنامه‌های آموزش حضوری دستگاه‌ها را لغو کردیم، اضافه کرد: اگر دستگاهی دوره آموزشی بدون مجوز ستاد کرونا برگزار کند، برخورد می‌شود،  افراد هر جا اگر با چنین موضوعی مواجه بودید حتما گزارش کنید.

امام‌پناهی با بیان اینکه فعالیت باشگاه‌های ورزشی باید با رعایت ظرفیت یک ‌سوم انجام شود،گفت: با توجه به دستور ستاد ملی کرونا، بازدید از باشگاه‌های ورزشی تشدید شده و تمامی برنامه‌های فرهنگی و ورزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دریافت مجوزهای لازم از ستاد کرونا صورت خواهد پذیرفت؛ همچنین برگزاری مسابقه ورزشی در صورت ضرورت بایستی بدون حضور تماشاگران برگزار شود.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت تاکید کرد: در بحث نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی بارعایت فاصله، در فضای آزاد و با مجوز ستاد کرونای شهرستان انجام شود؛ مراکز اقامتی هم از پذیرش افرادی که هنوز دز سوم را تزریق نکردند خودداری نمایند.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد آمار مراجعات سرپایی سطح شهرستان رشت مربوط به کودکان می‌باشد، خاطرنشان کرد: انتقال بالای ویروس از کودکان به دیگر افراد جامعه به خاطر نبود علائم مشخص بسیار ملموس هست و خانواده‌ها باید در این خصوص مراقبت‌های لازم را داشته باشند.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت اضافه کرد: در بحث بیمه سلامت مردم می توانند با شماره گیری ( #۱۶۶۶* ) و وارد کردن کد ملی، از شرایط بیمه‌ای خود آگاه شوند و در صورت نداشتن بیمه، با مراجعه به پایگاه‌های بسیج و دفاتر پیشخوان اقدام به عضویت در بیمه سلامت نمایند تا به صورت رایگان تحت پوشش بیمه درمانی قرار گیرند.

فرماندار شهرستان رشت بیان کرد: در آمار بستری‌ها در سطح شهرستان از تعداد ۳۲۲ نفر به تعداد ۳۶۳ نفر رسیده‌ایم که شاهد افزایش ۴۱ نفری‌ معادل ۱۳درصدی نسبت به هفته گذشته هستیم‌، با توجه وضعیت قرمز شهرستان ما به قله موج ششم نزدیک می‌شویم و متاسفانه از آمار ۵ فوتی هفته گذشته به تعداد ۱۱ نفر فوتی کرونا در شهرستان رشت رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: با توجه به آمار جدید اعلامی وزارت بهداشت، شاهد افزایش آماری جمعیت بالای ۵ سال شهرستان مطابق آمار جدید که تعداد ۹۲۴ هزار و ۵۶۶ نفر می‌باشد، در تزریق دز یک تعداد ۷۶۷ هزار و ۴۵ نفر معادل ۸۳ درصد، در تزریق دز دو تعداد ۷۳۲ هزار و ۱۷۴نفر معادل ۷۹,۲ درصد و در تزریق دز سوم تعداد ۳۳۲ هزار و ۴۶۷ نفر معادل ۳۶ درصد در سطح شهرستان واکسینه شده‌اند‌.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر لزوم رعایت موارد توصیه شده بهداشتی در اماکن تجمعی مانند تالارها (با ظرفیت ۳۰ درصدی)، رستوران‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و تاکسی‌ها؛ خواستار تشدید نظارت بر عملکرد این اماکن شد و از تشویق مراکزی که رعایت پروتکل‌ها را دارند خبر داد.

وی با بیان اینکه امروز در سطح شهرستان رشت ۲۱۶ واکسیناسیون فعال می‌باشد، از این تعداد ۲۱۳ پایگاه مربوط به خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت می‌باشد؛ گفت: آمار مربوط به واکسیناسیون نوجوانان بین ۱۲ تا ۱۸ سال، در تزریق دز اول (پوشش ۹۰ درصدی) و در تزریق دز دوم (پوشش ۸۱ درصدی) در سطح شهرستان می‌باشد.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه در بحث تزریق واکسن، کارکنان دولت بایستی روند تزریق هر سه دز واکسن خود را طی کرده باشند، بیان کرد: در هفته گذشته تعداد ۳۲۵۴ واحد صنفی بازدید به عمل آمده که از این تعداد ۷۱ اخطار  و تعداد ۶ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها پلمب شده‌اند.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت تاکید کرد: تمامی مدیران دستگاه‌های اداری بایستی اول خودشان رعایت پروتکل‌ها را در سطح ادارات داشته باشند و در برگزاری جلسات و فعالیت های ادارات تمامی پروتکل‌ها رعایت شود و در صورت عدم رعایت مصوبات ستاد کرونا با دستگاه‌های مربوطه برخورد قانونی میشود.

وی یادآور شد: عدم استقبال مردم از تزریق دز سوم بسیار نگران کننده است و سطح مراجعات به مراکز واکسیناسیون بسیار پایین آمده و جا دارد تمامی اصحاب رسانه مثل همیشه جهت تشویق مردم به تزریق واکسن پای کار بیایند تا شرایط از وضع موجود بهتر شود و از پیک ششم عبور کنیم.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=20284

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۳۰
فروردین
رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور

رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: استان گیلان با فعالیت ۱۱ واحد پرورش و تولید مرغ اجداد رتبه نخست را در کشور دارد.

۲۹
فروردین
عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند

عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند

امیر سرتیپ محمد اکرمی نیا گفت:عملیات اخیر ایران علیه اسرائیل، تمامی معادلات راهبردی را در حوزه‌ی غرب آسیا و هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را بهم ریخت.

۲۹
فروردین
صدور بیش از ۳۰۰ کارت بازرگانی برای تُجار گیلانی

صدور بیش از ۳۰۰ کارت بازرگانی برای تُجار گیلانی

مدیر کل صمت گیلان گفت: تُجاری که قوانین استفاده از کارت‌های بازرگانی را رعایت نکنند و یا از کارت‌ها سواستفاده کنند کارت بازرگانی شان باطل می‌شود.