تیتر اخبار

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه جزئیات طرح جدید فروش سایپا اعلام شد استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟! نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی قایقران گیلانی المپیکی شد سامانه بارشی در راه گیلان رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان همراه داشتن کدام داروها در حج و عمره ممنوع است؟ سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان ثبت سفارش کتاب های سال تحصیلی جدید آغاز شد

0

عروسی، استخر و سینما بروید، ورزشگاه نه!

  • کد خبر : 17416
  • ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
عروسی، استخر و سینما بروید، ورزشگاه نه!

در شرایطی که تالارهای عروسی، استخرهای سرپوشیده، سینماها و… بازگشایی شده و هواپیما و اتوبوس با ظرفیت کامل اقدام به بلیت‌فروشی می‌کنند اما همچنان تماشاگران در ایران به ورزشگاه‌ها راه داده نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ بازگشت هواداران به ورزشگاه‌های کشور پس از حدود ۲۲ ماه دوری به دلیل شیوع ویروس کرونا خبری خوشایند برای فوتبال ایران بود اما به دلایل نامعلوم تنها برای دو مسابقه به صورت آزمایشی اجرایی شد و پس از آن مجددا از ورود علاقه‌مندان فوتبال به ورزشگاه‌ها ممانعت به عمل آمد و تاکنون نیز پاسخ صریح و شفافی در رابطه با چرایی مساله به مخاطبان داده نشده و باور کردنی نیست که با فروکش کردن شیوع ویروس کرونا، مجوز حضور در اماکن پرخطرتر داده شده است اما همچنان تماشاگران از حضور در ورزشگاه‌های کشور محروم هستند.

هرچند بنابر پروتکل‌های بهداشتی تدوین شده امکان حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها و سایر اماکن روباز ورزشی تا سقف ۳۰ درصد وجود دارد اما تصمیم بر این شد تا پس از گذشت حدود دو سال هواداران فوتبال به صورت آزمایشی و با ظرفیت ۵۰۰۰ نفری در دیدار تیم‌های فوتبال استقلال تهران و نساجی قائمشهر و نیز پرسپولیس تهران و صنعت نفت آبادان در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کنند اما این رویه ادامه دار نبود و پس از آن مجددا از حضور تماشاگران به ورزشگاه‌های کشور ممانعت به عمل آمد تا لیگ برتر فوتبال ایران همچنان از حضور علاقمندان محروم بماند.

فوتبال ایران مدت‌های طولانی است که از حضور تماشاگران به عنوان یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های این رشته ورزشی محروم مانده است و حال که شیوع ویروس کرونا در کشور نسبت به گذشته تا فروکش کرده و عموم مشاغل فعالیت خود را با ظرفیت کامل از سر گرفته‌اند، به چه علت از حضور تماشاگران در اماکن ورزشی و به ویژه ورزشگاه‌های روباز ممانعت به عمل می‌آید؟

حال که تالارهای عروسی مجوز بازگشایی گرفته‌اند، سینماها اقدام به بلیت‌فروشی می‌کنند، ‌ هواپیماها و اتوبوس‌ها با ظرفیت کامل از مبدا به مقصد می‌روند و حتی فاصله‌گذاری اجتماعی در آن‌ها به عنوان فضاهایی با محیط سرپوشیده رعایت نمی‌شود و حتی استخرهای سرپوشیده که حساسیت بسیار زیادی در رابطه با بازگشایی مجدد آن‌ها وجود داشت، فعالیت خود را با صدور مجوز مسئولان ذی‌ربط از نو آغاز کرده‌اند، پرسش مهمی که باید به آن پاسخ داد این که به چه علت از حضور تماشاگران در ورزشگاه‌های کشور که از فضای روباز برخوردار هستند حتی با ظرفیت کمتر از ۳۰ درصد نیز اجازه حضور تماشاگران داده نمی‌شود؟

آیا حضور حدود ۵ تا ۱۰ هزار تماشاگر در ورزشگاهی نظیر ورزشگاه آزادی که حدود ۷۸ هزار نفر گنجایش دارد و تماشاگران این امکان را دارند که در فضای روباز حضور پیدا کنند و در صورت ساماندهی درست با بیشترین فاصله اجتماعی روی صندلی‌های تعبیه شده بنشینند، از گردهمایی افراد در تالارهای عروسی، استخرهای سرپوشیده، سوار شدن در هواپیما بدون رعایت فاصله اجتماعی به عنوان محیطی بسته، حضور در مترو با گنجایش کامل – که در برخی ساعات روز حتی جایی برای تکان خوردن افراد در آن وجود ندارد – خطرناک‌تر است؟

به طور حتم مسئولان باید پاسخ صریح و روشنی به مخاطبان در این زمینه ارائه کنند، در غیر این صورت تا زمانی علت اصلی ممانعت از حضور تماشاگران در ورزشگاه‌های کشور، ‌ مشخص نشود برای اذهان عمومی باورپذیر نخواهد بود که به علت آماده نبوده سامانه‌های هوشمند از حضور آن‌ها در ورزشگاه‌ها جلوگیری به عمل آمده است؛ هر چند در این رابطه دیروز (سه‌شنبه) رییس ستاد مقابله با کرونا در ورزش به صورت صریح اعلام کرد که توپ عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها در زمین مردم و علاقه‌مندان به ورزش نیست و آماده نبودن سامانه‌های هوشمند مربوطه اعم از سامانه امید مانع بازگشت هواداران به ورزشگاه‌ شده و در این رابطه باید در سطح کلان تصمیم‌گیری شود.

شاید ایران از معدود کشورهایی باشد که همچنان تماشاگران و علاقه‌مندان ورزش و به ویژه رشته فوتبال، در آن اجازه حضور در ورزشگاه‌ها را ندارند و امیدواریم مسئولان پاسخ روشنی در رابطه با چرایی ممانعت از حضور هواداران در اماکن ورزشی ارائه کنند و هرچه سریع‌تر شرایط را برای بازگشت علاقه‌مندان به ورزش در ورزشگاه‌ها فراهم کنند تا ورزش ایران بتواند بار دیگر از نعمت هواداران به عنوان یکی از ارکان اصلی جذابیت مسابقات ورزشی بهره‌مند شود.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=17416

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۰۶
اردیبهشت
درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به کاهش منابع آبی و برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی، شالیکاران گیلان طبق تقویم زراعی اقدام کنند.

۰۶
اردیبهشت
جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

یکی از جشنواره‌های پر مخاطب که در طول سالیان گذشته میزبان گردشگران مختلفی از سطح استان و کشور بوده جشنواره بهار نارنج کومله شهرستان لنگرود است.جشنواره ای که امسال طی ۳ روز و با برنامه های مختلف مانند جشنواره کودک، غذا و بازی های بومی محلی برگزار می شود

۰۶
اردیبهشت
توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه

توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشورگفت: بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان از روز شنبه ۸ اردیبهشت بین نوغانداران ۹ شهرستان گیلان توزیع می‌شود.