تیتر اخبار

آغاز طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول خرداد ماه تجاوز به زن جوان برای فرار از بدهی سنگین جزئیاتی جدید از برقراری تماس تصویری روی سیم‌کارت تلفن همراه بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت ۱۳۰ ساختمان مسکونی و تجاری امام زاده ابراهیم شفت در آتش سوخت کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان جوانی که رفیقش را به خاطر گاز زدن همبرگرِ دوست دخترش کُشت سینماها عصر جمعه تعطیل می‌شوند بازداشت ۳ نفر در پرونده فوت یک پزشک چای سنواتی هر چه سریع باید تعیین تکلیف شود آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه پیش فروش ۶ محصول پرطرفدار سایپا در اردیبهشت ۱۴۰۳ درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه جزئیات طرح جدید فروش سایپا اعلام شد استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟! نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی قایقران گیلانی المپیکی شد سامانه بارشی در راه گیلان رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان مسعود اسکویی پیشکسوت ورزش و رادیو درگذشت

0

رتبه دوم گیلان در تولید ماهیان خاویاری

  • کد خبر : 1701
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
رتبه دوم گیلان در تولید ماهیان خاویاری

گیلان در حاشیه دریای خزر با تولید ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم خاویار پرورشی در ۴۷ مزرعه فعال رتبه دوم تولید این محصول را در کشور دارد.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ معاونت توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران گفت: میزان تولید گوشت ماهیان خاویاری در کشور را در سال ۹۸ رقمی معادل ۲ هزار و ۵۰۰ تن و خاویار پرورشی تولید شده را  ۱۰ تن اعلام و برای سال ۹۹ جهش تولید در این حوزه را پیش بینی کرده است.

حسین عبدالحی گفت: سالانه به یک تا ۲ میلیون تن بچه ماهی خاویاری در کشور برای توسعه مزارع پرورش این گونه نیاز است و با ورود بخش خصوصی، امسال مشکل تولید بچه ماهی تقریبا حل شده است.

مدیرکل دفتر بازسازی و حفاظت ذخایر ژنتیکی آبزیان سازمان شیلات هم گفت : در طرح توسعه تولید ماهیان خاویاری تا پایان سال ۹۷ تعداد ۷۰ فقره پروانه تأسیس مزارع پرورش ماهیان خاویاری صادر شده است و در سال ۹۸ استان مازندران با تولید ۲ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم خاویار پرورشی در ۲۱ مزرعه فعال رتبه اول و استان گیلان با تولید ۲ هزار و ۵۰۰  کیلوگرم خاویار پرورشی در ۴۷ مزرعه فعال رتبه دوم را به خود اختصاص دادند.

ناصر کرمی راد افزود: ۴۷ مزرعه در استان گیلان، ۲۱ مزرعه در مازندران، سه مزرعه در گلستان و بقیه مزارع در استان‌های هرمزگان، خوزستان، فارس، قم، یزد، اصفهان، خراسان رضوی، قزوین و مرکزی قرار دارد.

رئیس اداره شیلات تالش اظهار کرد: این شهرستان با تولید ۴۱۳ تن ماهی خاویاری و یک تن و ۸۰۰ کیلوگرم خاویار در سال به عنوان قطب تولید این ماهی خاویاری در گیلان شناخته می شود و گیلان همچنان رتبه دوم این تولید را در کشور داراست.

رئیس اداره شیلات تالش اظهار کرد: این شهرستان با تولید ۴۱۳ تن ماهی خاویار و یک تن و ۸۰۰ کیلوگرم خاویار در سال به عنوان قطب تولید ماهی خاویار در گیلان شناخته می شود و گیلان همچنان رتبه دوم این تولید را در کشور داراست.

محمد تقی زمانی گفت: سه مزرعه پرورش ماهی خاویار در تالش فعال است و تا سال بعد هشت مزرعه دیگر وارد چرخه تولید می شود و تاسیسات و تجهیزات این مزارع در حال تهیه و استقرار است.

وی بیان کرد: در مزارع پرورش ماهی خاویاری ۹۲ نفر مشغول بکار هستند و توسعه این مزارع می تواند زمینه اشتغال بیشتر فعالان صنعت شیلات و آبزی پروری را فراهم کند.

رئیس اداره شیلات تالش از راه اندازی مرکز پرورش و تولید ماهی خاویار و بسته بندی گوشت ماهی در روستای میانکوه طی روزهای گذشته خبر داد و گفت: برای راه اندازی این مرکز ۳۰ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری و زمینه اشتغال مستقیم ۱۵ نفر فراهم شده است.

وی ادامه داد: این مرکز ظرفیت بسته بندی ۱۰۰ کیلوگرم ماهی خاویاری و هزار کیلوگرم گوشت ماهی در روز را دارد و صادرات و ارزآوری از مزایای اقتصادی آن است.


معاون صید و بنادر ماهی گیری شیلات گیلان از تکثیر ۱۶۲ میلیون بچه ماهی در مراکز پرورش آبزیان استان خبر داد و گفت: بیشترین مقدار تکثیر شامل ماهی سفید با ۱۴۱ میلیون قطعه است و ماهی سیم حدود ۱۴ میلیون و سوف حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه تولید می شود.

اکبر ایلدرم افزود: امسال حدود ۳۶ هزار ماهی مولد از انواع ماهیان سپید نظیر شاه کولی، سیاه کولی، کپور تالابی، لای ماهی، اردک ماهی، سوف و سه گونه خاویاری شامل فیل ماهی، قره برون و ازون برون به مراکز تکثیر ماهی داده شده است.

وی ادامه داد: فرایند تکثیر بچه ماهی در سه مرکز شهید انصاری، مرحوم یوسف پور سیاهکل و شهید بهشتی صورت می گیرد و امسال ۱۶۲ میلیون بچه ماهی در منابع آبی استان شامل رودخانه های شیلاتی از جمله خشکرود، سپید رود، چلوند، حویق، خاله سرا، لمیر و تالاب انزلی رهاسازی شده است.

معاون صید و بنادر ماهی گیری شیلات گیلان متذکر شد: حاصل تکثیر ماهی های مولد هر رودخانه را به همان رودخانه باز می گردانیم تا فرایند طبیعی تکثیر حاصل شود و رهاسازی بچه ماهی ها از اواسط بهار تا نیمه شهریور طول می کشد.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=1701

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۱۳
اردیبهشت
آغاز طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول خرداد ماه

آغاز طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول خرداد ماه

استاندار گیلان، خواستار افتتاح طرح های سالم سازی دریا از اول خردادماه شد و اضافه کرد: فرمانداران حتما طرح‌های سالم‌سازی منطقه خود را ساماندهی و آسیب‌شناسی کنند.

۱۳
اردیبهشت
بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت

بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت

مدیر کل صمت گیلان گفت: ۱۴۰ طرح نیمه تمام صنعتی در استان برای ورود به چرخه تولید و خرید مواد اولیه نیازمند تسهیلات و تامین منابع ارزی هستند.

۱۳
اردیبهشت
۱۳۰ ساختمان مسکونی و تجاری امام زاده ابراهیم شفت در آتش سوخت

۱۳۰ ساختمان مسکونی و تجاری امام زاده ابراهیم شفت در آتش سوخت

فرماندار شفت گفت: آتش سوزی بامداد امروز از یک نانوایی تعطیل درمنطقه آغاز و به واحد‌های دیگر سرایت کرد.