تیتر اخبار

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه جزئیات طرح جدید فروش سایپا اعلام شد استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟! نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی قایقران گیلانی المپیکی شد سامانه بارشی در راه گیلان رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان همراه داشتن کدام داروها در حج و عمره ممنوع است؟ سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان ثبت سفارش کتاب های سال تحصیلی جدید آغاز شد

0

وام ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیونی و واحدهای ۶۰ متری

  • کد خبر : 16815
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۴۵
وام ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیونی و واحدهای ۶۰ متری

شرکت عمران شهرهای جدید آمادگی خود را برای آغاز عملیات اجرایی حدود ۶۱۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن اعلام کرد و طاهرخانی مدیرعامل عمران گفت: پیشنهاد پرداخت وام ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومانی برای هر واحد را ارایه کرده‌ایم که دهکهای اول تا سوم بیشترین کمک و امتیازات را دریافت می‌کنند؛ درخصوص متراژ نیز متناسب با سلایق، متنوع عمل می‌کنیم و برای کاهش هزینه متقاضیان، آپارتمان‌های ۶۰ متری را نیز در دستور کار داریم.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ از ۴ میلیون واحد طرح نهضت ملی مسکن قرار است حدود ۶۱۵ هزار واحد در شهرهای جدید ساخته شود. بر این اساس زمین احداث این تعداد واحد تامین شده و شرکت عمران شهرهای جدید آماده آغاز عملیات اجرایی این واحدها است.

برنامه تامین زمین ساخت مسکن در قالب طرح جهش تولید و تامین مسکن (نهضت ملی مسکن) در ۳۲ شهر و ۳ شهرک جدید واقع در ۱۳ استان کشور شامل استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، بوشهر، تهران، خراسان رضوی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، مرکزی و هرمزگان تهیه شده است. شهرهای جدید ظرفیت ساخت ۶۱۵ هزار و ۶۲۲ واحد مسکونی را در استانهای مذکور فراهم کرده است.

طبق اعلام شرکت عمران شهرهای جدید، سهمیه شهر جدید سهند در استان آذربایجان غربی ۴۸ هزار واحد، شهریار در آذربایجان شرقی ۸۹۸۶ واحد، گلمان در آذربایجان غربی ۳۰۰۰ واحد، فولادشهر در اصفهان ۱۵ هزار و ۲۱۰ واحد، شهر جدید جی در اصفهان ۱۲ هزار و ۷۹۰ واحد، بهارستان در اصفهان ۱۲ هزار واحد، مجلسی در اصفهان ۸۳۸۶ واحد، هشتگرد در استان البرز ۳۳ هزار و ۹۹۱ واحد، عالیشهر در استان بوشهر ۶۰۰۰ واحد و نایبند در استان بوشهر ۲۰۸۳ واحد است.

ظرفیت ساخت ۱۹۱ هزار واحد در استان تهران

در استان تهران ساخت بیش از ۱۹۱ هزار واحد در دستور کار است که سهم پرند ۶۵ هزار و ۳۰۷ واحد، شهر جدید اعتمادیه ۳۸ هزار واحد، پردیس ۱۶ هزار واحد، فردوس ۲۵ هزار واحد، ایوانکی ۳۴ هزار و ۷۵۲ واحد، شهر جدید خوارزمی ۱۰ هزار و سهم شهر جدید اندیشه ۲۲۸۲ واحد است.

در استان خراسان رضوی برای احداث ۱۲۲ هزار و ۶۲۰ واحد مسکونی برنامه‌ریزی شده که سهم شهر جدید گلبهار ۳۷ هزار و ۸۲۱ واحد، بینالود ۲۴ هزار و ۷۹۹ واحد، شهر جدید در اراضی هاشم‌آباد ۳۵ هزار واحد و شهر جدید در اراضی قرقی ۲۵ هزار واحد است.

همچنین ظرفیت اراضی قابل تامین در شیرین‌شهر استان خوزستان ۲۶ هزار و ۱۶۴ واحد، رامین در خوزستان ۱۹ هزار و ۱۲۹ واحد، شهر جدید رامشار در سیستان و بلوچستان ۱۰۰۰ واحد، تیس در سیستان و بلوچستان ۱۰۰۰ واحد، شهر جدید صدرا در استان فارس ۳۳ هزار واحد، شهرک بیضا در فارس ۸۰۰۰ واحد، شهرک سروستان در فارس ۸۰۰۰ واحد، شهرک کوهمره سرخی در فارس ۶۲۶۵ واحد و شهر جدید تابستان در استان فارس ۶۰۰۰ واحد است.

در استان مرکزی قرار است که ۱۷ هزار و ۳۲۵ واحد نهضت ملی مسکن ساخته شود که از این تعداد ۱۰ هزار و ۷۲۷ واحد در شهر جدید مهاجران و ۶۵۹۸ واحد در شهر جدید امیرکبیر خواهد بود. در هرمزگان ظرفیت ساخت ۲۵ هزار و ۳۳۱ واحد نهضت ملی مسکن وجود دارد که ۱۷ هزار و ۸۳۱ واحد در شهر جدید علوی و ۷۵۰۰ واحد در شهرک اراضی شرق بندرعباس ساخته می‌شود.

طاهرخانی: مشکل تامین زمین در شهرهای جدید نداریم

حبیب‌الله طاهرخانی ـ مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ـ به ایسنا گفت که هیچ مشکلی برای تامین زمین در شهرهای جدید وجود ندارد و به محض اتمام ثبت نام متقاضیان که تا روز ۱۵ آذرماه عملیات اجرایی را آغاز خواهیم کرد.

پیشنهاد پرداخت وام ۴۵۰ میلیون تومانی به هر واحد

وی درباره میزان آورده متقاضیان واحدهای نهضت ملی مسکن گفت: خوشبختانه وام بانکی رقم قابل توجهی از هزینه ساخت را پوشش می‌دهد. وزارت راه و شهرسازی این اختیار را دارد که بر اساس تشخیص در مناطق مختلف، سقف وام را به طور شناور تعیین کند. پیشنهاد ما این است که شهرهای جدید از الگوی کلانشهر تهران تبعیت کنند و وامهای ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومانی به هر واحد اختصاص یابد.

بیشترین کمک به دهکهای اول تا سوم می‌شود

طاهرخانی با بیان اینکه زمان بازپرداخت تسهیلات بانکی ۲۰ ساله است تاکید کرد: طولانی بودن زمان بازپرداخت وام امکان خوبی را به متقاضیان می‌دهد تا اقساط پایینی را پرداخت کنند. همچنین دولت تلاش می‌کند درخصوص نرخ سود بانکی و عوارض پروانه ساختمانی حداکثر کمک را به دهکهای اول تا سوم داشته باشد. مبلغ آورده این دهکها نیز پایین خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی از دیگر راهکارها برای کمک به متقاضیان واحدهای نهضت ملی مسکن را تنوع واحدها از نظر متراژ دانست و گفت: با تجربه‌ای که از پروژه‌های قبلی همچون مسکن مهر داریم سعی می‌کنیم حتی‌المقدور از تکرار آن تجربه که عمده واحدها از مساحت مشخصی برخوردار بود پرهیز کنیم. به همین دلیل در هر بلوک انواع متراژها را خواهیم داشت تا متناسب با سلیقه و توان متقاضیان، پاسخگوی نیاز آنها باشیم. بنابراین احتمالا متراژ واحدها را بین ۶۰ تا ۸۰ متر و بالاتر در نظر می‌گیریم.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=16815

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۰۶
اردیبهشت
درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به کاهش منابع آبی و برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی، شالیکاران گیلان طبق تقویم زراعی اقدام کنند.

۰۶
اردیبهشت
جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

یکی از جشنواره‌های پر مخاطب که در طول سالیان گذشته میزبان گردشگران مختلفی از سطح استان و کشور بوده جشنواره بهار نارنج کومله شهرستان لنگرود است.جشنواره ای که امسال طی ۳ روز و با برنامه های مختلف مانند جشنواره کودک، غذا و بازی های بومی محلی برگزار می شود

۰۶
اردیبهشت
توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه

توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشورگفت: بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان از روز شنبه ۸ اردیبهشت بین نوغانداران ۹ شهرستان گیلان توزیع می‌شود.