تیتر اخبار

آغاز طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول خرداد ماه تجاوز به زن جوان برای فرار از بدهی سنگین جزئیاتی جدید از برقراری تماس تصویری روی سیم‌کارت تلفن همراه بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت ۱۳۰ ساختمان مسکونی و تجاری امام زاده ابراهیم شفت در آتش سوخت کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان جوانی که رفیقش را به خاطر گاز زدن همبرگرِ دوست دخترش کُشت سینماها عصر جمعه تعطیل می‌شوند بازداشت ۳ نفر در پرونده فوت یک پزشک چای سنواتی هر چه سریع باید تعیین تکلیف شود آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه پیش فروش ۶ محصول پرطرفدار سایپا در اردیبهشت ۱۴۰۳ درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه جزئیات طرح جدید فروش سایپا اعلام شد استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟! نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی قایقران گیلانی المپیکی شد سامانه بارشی در راه گیلان رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان مسعود اسکویی پیشکسوت ورزش و رادیو درگذشت

0

میزبانی مدارس برای حضور دانش آموزان بعد از دو سال

  • کد خبر : 16432
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
میزبانی مدارس برای حضور دانش آموزان بعد از دو سال

کرونا دو سالی می‌شود که روال عادی آموزش را تحت تاثیر قرار داده است با این وجود از امروز به تدریج، آموزش‌ها‌ی حضوری از سر گرفته می‌شود.

با اعلام رسمی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر بازگشایی مدارس و صحبت های سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدارس ابتدایی و متوسطه اول از اول آذر با برنامه و الگویی که خود مدارس تدوین کرده اند، به صورت حضوری بازگشایی می شوند.

طبق گفته حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اختیار بازگشایی مدارس به  مدارس واگذار نشده بلکه نحوه حضور، گروه بندی دانش آموزان و طراحی برنامه درسی به مدارس واگذار شده است.

در این میان شایعاتی در خصوص حضور دانش آموزان در مدارس به شرط داشتن رضایت نامه مطرح شد که این شایعات توسط مدیر کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش رد شد.

محمد حسین کفراشی مدیر کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش در خصوص این شایعات گفت: به هیچ وجه چنین موضوعی در دستورالعمل‌های ابلاغی ما برای بازگشایی مدارس وجود ندارد، چنین کاری حتی قانونی و قابل استناد از سوی مدارس نیست، به دلیل اینکه مدرسه با دارا بودن شرایط تعیین شده مجوز بازگشایی مدارس پیدا می‌کند، بنابراین دانش آموزان اجازه حضور دارند.

جزئیات حضور دانش آموزان در شرایط کرونایی با آلودگی هوا

 جزئیات حضور دانش آموزان در شرایط کرونایی و همچنین آلودگی هوا اعلام شد تا طبق آن، خطری سلامت دانش آموزان را تهدید نکند.

حسن محمدی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش تهران درباره روند برگزاری کلاس‌های تربیت بدنی گفت: حدنصاب برگزاری کلاس‌های تربیت بدنی ١۵ نفر است و در شرایطی که امکان تشکیل کلاس‌های حضوری وجود داشته باشد، این برنامه برگزار می‌شود.

محمدی در خصوص بازگشایی مدارس همراه با آلودگی هوا گفت: تعطیلی مدارس در ایام آلودگی برای کاهش آلاینده‌ها و تردد‌ها بود. با توجه به اینکه مدارس بازگشایی محدود دارند، به نظر نمی‌رسد بازگشایی تغییر کند.

بازگشایی حضوری مدارس همراه با آموزش های ترکیبی

امجدیان دکترای مدیریت آموزشی، پژوهشگر و مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص بازگشایی مدارس و آموزش ترکیبی دانش آموزان گفت: هرچه تعلیم و تربیت دانش آموزان به سمت تعامل پیش برود موثر‌تر و کارآمد‌تر خواهد بود. این تعامل ممکن است با حضور دانش آموزان در محیط مدرسه و کلاس  یا خارج از محیط مدرسه برای دانش آموزان فراهم شود.

او ادامه داد: آموزش مجازی که در کشور ما در حال اجرا شدن است امکانات لازم برای تعامل دانش‌آموزان را ایجاد نکرده است؛ بنابراین این موارد دلایل قانع کننده برای بازگشایی مدارس به صورت حضوری است. به دلیل این که مهمترین بستر تربیت دانش آموزان تعاملی است که میان دانش‌آموزان در مدرسه اتفاق می‌افتد.

امجدیان افزود: بعد از شروع آموزش حضوری دانش آموزان در مدارس، باید آموزش ترکیبی دانش آموزان هم ادامه پیدا کند. بازگشت به مدارس بعد از تقریباً دو سال آموزش مجازی برای برخی از دانش آموزان بسیار خوشایند است اما برای برخی دیگر ممکن است آزاردهنده و سخت باشد بنابراین باید به دانش آموزان برای ایجاد انگیزه و تشویق کمک شود.

او بیان کرد:بعد از ورود دانش آموزان به محیط مدرسه، معلمان و مدیران سعی کنند در ابتدای امر به دانش آموزان سخت گیری زیادی نکنند به دلیل اینکه ممکن است برخی از دانش آموزان در نتیجه آموزش‌های مجازی دچار ضعف و افت تحصیلی شده باشند با این کار ممکن است دانش‌آموزان انگیزه حضور در مدرسه را از دست بدهند و حتی ممکن است منجر به ترک تحصیل برخی از دانش آموزان نیز بشود.

این پژوهشگر ادامه داد: مدت زمان آموزش در آموزش مجازی برای دانش آموزان کم بوده است اما با ورود دانش آموزان به محیط مدرسه زمان آموزش‌ها نیز بیشتر می‌شود در این شرایط ممکن است برای دانش‌آموزان آزار دهنده باشد.

او تاکید کرد: بعد از حضوری شدن مدارس، روش‌های تدریس باید متناسب با توانایی و ظرفیت دانش آموزان باشد تا دانش آموزان با وضعیت جدید به وجود آمده سازگار شوند.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=16432

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۱۳
اردیبهشت
آغاز طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول خرداد ماه

آغاز طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول خرداد ماه

استاندار گیلان، خواستار افتتاح طرح های سالم سازی دریا از اول خردادماه شد و اضافه کرد: فرمانداران حتما طرح‌های سالم‌سازی منطقه خود را ساماندهی و آسیب‌شناسی کنند.

۱۳
اردیبهشت
بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت

بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت

مدیر کل صمت گیلان گفت: ۱۴۰ طرح نیمه تمام صنعتی در استان برای ورود به چرخه تولید و خرید مواد اولیه نیازمند تسهیلات و تامین منابع ارزی هستند.

۱۳
اردیبهشت
۱۳۰ ساختمان مسکونی و تجاری امام زاده ابراهیم شفت در آتش سوخت

۱۳۰ ساختمان مسکونی و تجاری امام زاده ابراهیم شفت در آتش سوخت

فرماندار شفت گفت: آتش سوزی بامداد امروز از یک نانوایی تعطیل درمنطقه آغاز و به واحد‌های دیگر سرایت کرد.