تیتر اخبار

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه جزئیات طرح جدید فروش سایپا اعلام شد استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟! نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی قایقران گیلانی المپیکی شد سامانه بارشی در راه گیلان رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان همراه داشتن کدام داروها در حج و عمره ممنوع است؟ سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان ثبت سفارش کتاب های سال تحصیلی جدید آغاز شد

0

ماجرای عجیب گم شدن در توچال تا سر درآوردن از ترکیه!

  • کد خبر : 16159
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
ماجرای عجیب گم شدن در توچال تا سر درآوردن از ترکیه!

پس از چند روز عملیات امداد و نجات در توچال برای یافتن کوهنورد مفقود شده، مشخص شد که این فرد از کشور خارج شده است.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ یک کوهنورد چند روز پیش مدعی شده بود که در توچال گم شده است و با انتشار تصاویری از خود در فضای مجازی خواستار کمک شده بود. از این رو نیروهای امداد نجات به محل حادثه اعزام شدند تا عملیات جست‌وجو را آغاز کنند. پس از چند روز عملیات جست‌وجو بخشی از وسایل این فرد را پیدا کردند اما پس از استعلام و هماهنگی با مراجع قضایی مشخص شده که این فرد روز جمعه (۲۱ آبان)، از کشور خارج شده است.

روح‌الله امداد، مدیرعامل مجموعه توچال در مورد این اتفاق گفت: کوهنوردان متعددی از دربند، درکه، کلکچال و جاهای دیگر به سمت قله توچال یا ایستگاه پنجم ما می‌آیند و آنجا از تله‌کابین برای برگشت استفاده می‌کنند. طی روزهای گذشته مطلع شدیم که چند نفر مفقود شده‌اند. خوشبختانه دو نفرشان توسط پرسنل مجموعه توچال در ایستگاه هفت نجات پیدا کردند و با همکاری پرسنل ما و دوستان آتش‌نشانی موفق شدیم دو خانم را در جان پناه قله نجات بدهیم، اما یک نفر مفقود شده بود و طی روزهای گذشته دوستان هلال احمر و آتش‌نشانی پیگیر بودند. خبری از این فرد نبود تا اینکه روز قبل آثاری از کوله پشتی و وسایلش را در یکی از دره‌های ایستگاه پنج به سمت پس قلعه پیدا کردند. مقداری به موضوع مشکوک شدند و بعد از پیگیری از طریق مراجع قانونی مطلع شدند، به خارج از کشور رفته است.

او افزود: این فرد تصاویری از خود در فضای مجازی منتشر کرده بود که حال خوبی ندارد و در حال از دست دادن جانش است اما بعد از پیگیری متوجه شدند، صبح جمعه از کشور خارج شده و به سمت مقصدی که مدنظرش بوده عزیمت کرده است. خانواده این فرد هم اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند. البته عده‌ای می‌گویند ظاهرا خانواده‌اش هم از این قضیه مطلع بوده‌اند، اما اینکه دقیقا هدفش از این کار چه بوده، می‌خواسته شناسنامه‌اش باطل شود یا نه را باید مسئولان مربوطه جواب بدهند.

امداد در پاسخ به این سوال که عملیات امداد نجات برای یافتن این فرد چند روز طول کشید، بیان کرد: از روز دوشنبه هفته گذشته که بارش داشتیم، کار آغاز شد و تا حدود سه روز به شدت پیگیری کردند چون این عرصه هم بسیار وسیع و پنهاور است، دره‌ها و ارتفاعات متعددی دارد و قدم به قدم جاهایی که احتمال یافتنش بود را گشتند. تلفن همراه‌ او هم خاموش شده بود و از آخرین نقاطی که GPS زده بود و امکان ردیابی وجود داشت، شروع کرده بودند و بعد از چند روز پیگیری، روز گذشته مطمئن شدند، از کشور خارج شده‌ است.

او در مورد اوضاع جوی ارتفاعات توچال در زمان جست‌وجو برای یافتن این فرد، گفت:  اوضاع جوی خیلی خراب بود. به هر حال دوستان امداد و نجات واقعا ایثار می‌کنند و جانشان به خطر می‌افتد. کسانی که برای کوهنوردی می‌آیند، باید توجه کنند که عزیزان امداد و نجات فقط آموزش دیده‌اند، اما تمام خطرات را باید به جان بخرند و گاهی تا کمر در برف می‌روند. جانشان به خطر می‌افتد و بارها پیش آمده که از آتش نشانی نیمه شب با ما تماس گرفته‌ و گفته‌اند که همکارانشان دارند تلف می‌شوند و از ما خواهش کرده‌اند خط را روشن کنیم‌ تا آن‌ها را منتقل کنند. نصف شب هم نفر نداریم و با مشقت نفراتمان را پیدا کرده و آن‌ها را با طناب بالا کشیده‌ایم تا سوار کابین شوند. در شب هم اگر برای خط ما اتفاقی بیفتد، حادثه دیگری پیش می‌آید. بحث امداد و نجات کار بسیاری سختی است مخصوصا در شرایطی که اوضاع جوی بد است.

امداد با بیان اینکه کسانی که آموزش کوهنوردی ندیده‌اند و تجهیزات ندارند، مشکل‌ساز می‌شوند، ادامه داد: من روز جمعه داخل کابین، تصویری را دیدم که یک آقا ساعت ۱۵:۳۰ از منطقه G۴  به سمت ایستگاه پنج می‌رفت و حداقل دو ساعت تا ایستگاه پنج فاصله داشت. یعنی حدود ساعت ۶ که هوا تاریک می‌شد، می‌رسید. در این شرایط وقتی مه باشد و برف بیاید، پاکوب‌ها معمولا پر می‌شود و احتمال حادثه بسیار بالا می‌رود.

مدیرعامل توچال در پاسخ به این سوال که آیا شکایتی از این فرد صورت نمی‌گیرد، گفت: گویا سازمان امداد و نجات  آتش نشانی و هیات کوهنوردی استان تهران می‌خواهند شکایت کنند. شرکت تله‌کابین توچال هم شکایت دارد و ما هم از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=16159

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۰۶
اردیبهشت
درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به کاهش منابع آبی و برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی، شالیکاران گیلان طبق تقویم زراعی اقدام کنند.

۰۶
اردیبهشت
جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

یکی از جشنواره‌های پر مخاطب که در طول سالیان گذشته میزبان گردشگران مختلفی از سطح استان و کشور بوده جشنواره بهار نارنج کومله شهرستان لنگرود است.جشنواره ای که امسال طی ۳ روز و با برنامه های مختلف مانند جشنواره کودک، غذا و بازی های بومی محلی برگزار می شود

۰۶
اردیبهشت
توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه

توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشورگفت: بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان از روز شنبه ۸ اردیبهشت بین نوغانداران ۹ شهرستان گیلان توزیع می‌شود.