تیتر اخبار

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه جزئیات طرح جدید فروش سایپا اعلام شد استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟! نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی قایقران گیلانی المپیکی شد سامانه بارشی در راه گیلان رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان همراه داشتن کدام داروها در حج و عمره ممنوع است؟ سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان ثبت سفارش کتاب های سال تحصیلی جدید آغاز شد

0

تب و تاب مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال در آسیا و اروپا

  • کد خبر : 15885
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
تب و تاب مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال در آسیا و اروپا

امروز مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال در ۲ قاره آسیا و اروپا پیگیری می‌شوند.

 امروز باز هم تب و تاب مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره‌های آسیا و اروپا تند می‌شود و تیم‌های ملی برای راه یافتن به جام جهانی با هم به رقابت می‌پردازند.

در مهمترین دیدار‌های امروز، تیم ملی فوتبال ایران مهمان لبنان است. استرالیا در یک دیدار سرنوشت‌ساز میزبان عربستان خواهد بود. در حساس‌ترین دیدار‌ها در قاره اروپا نیز جمهوری ایرلند و پرتغال، ارمنستان و مقدونیه، گرجستان و سوئد و یونان و اسپانیا به مصاف یکدیگر می‌روند.

مقدماتی جام جهانی (منطقه آسیا)  – مرحله سوم – گروه A

کره‌جنوبی – امارات / ساعت ۱۴:۳۰

چشم بادامی‌ها با ۸ امتیاز پس از ایران در جایگاه دوم قرار دارند و امیدوارند با درخشش ستاره خود، یعنی سون هیونگ مین با پیروزی مقابل امارات یک گام دیگر به جام جهانی قطر نزدیک‌تر شوند. امارات نیز با هدایت برت فان مارویک، سرمربی هلندی خود از چهار بازی انجام شده در این مسابقات سه تساوی و یک شکست کسب کرده است و با سه امتیاز در جایگاه چهارم در جدول گروه A قرار دارد.

لبنان – ایران / ساعت ۱۵:۳۰

لبنان هیچ‌گاه نتوانسته است به جام جهانی صعود کند، اما با ۵ امتیاز پس از ایران و کره جنوبی در رده سوم گروه قرار دارد و تلاش می‌کند با شکست ایران به آرزوی دیرینه خود، یعنی صعود به جام جهانی یک گام نزدیک‌‌تر شود. ایران از چهار بازی سه برد و یک تساوی کسب کرده است و با ۱۰ امتیاز در صدر جدول گروه خود قرار دارد. ایران شانس اصلی این گروه برای صعود به جام جهانی است؛ اما مهدی طارمی، بازیکن تیم فوتبال پورتو از طرف دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی ایران برای بازی با لبنان و سوریه دعوت نشده است  و خط دفاعی لبنان می تواند در این دیدار نفس راحتی بکشد.

عراق – سوریه / ساعت ۲۰:۳۰

قبل از شروع مسابقات مقدماتی جام جهانی بسیاری از کارشناسان معتقد بودند عراق می‌تواند رقیبی جدی برای ایران و کره جنوبی در این گروه باشد؛ اما عراقی‌ها تا کنون با کسب سه تساوی و یک شکست سنگین مقابل ایران و با تفاضل گل کمتر از امارات در جایگاه پنجم این گروه قرار دارند و در صورتی که نتوانند مقابل سوریه پیروز شوند، شانس صعود به جام جهانی را از دست خواهند داد. سوری‌ها در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ عملکرد بهتری داشتند، اما در این مسابقات با سه شکست و یک تساوی در قعر جدول این گروه قرار گرفته اند.

مقدماتی جام جهانی (منطقه آسیا) – مرحله سوم – گروه B

استرالیا – عربستان / ساعت ۱۲:۴۰

این دیدار حساس‌ترین دیدار مسابقات مقدماتی جام جهانی در آسیا است. استرالیایی‌ها در پی پیروزی در این بازی هستند تا مانند عربستانی‌ها ۱۲ امتیازی شوند و مشترکا در صدر جدول گروه B قرار بگیرند؛ اما عربستان با هدایت هروه رنار در این گروه عملکرد خوبی داشته و هر چهار بازی را با برد پشت سر گذاشته و امیدوار است مقابل استرالیا نیز حداقل امتیاز را کسب کند تا همچنان در صدر جدول این گروه قرار داشته باشد.

ویتنام – ژاپن / ساعت ۱۵:۳۰

کمتر کسی فکر می‌کرد ژاپن در خانه مقابل عمان شکست بخورد، اما این اتفاق ناخوشایند برای سامورایی‌ها رخ داد و آن‌ها در یک عملکرد سینوسی وار چین را بردند و مقابل عربستان شکست خوردند. آن ها در بازی چهارم استرالیا را شکست دادند تا شانس‌ صعود از این گروه را برای خود زنده نگه دارند. حالا سامورایی ها امیدوارند دیدار استرالیا و عربستان با تساوی به پایان برسد و آن‌ها نیز با پیروزی مقابل ویتنام فاصله امتیازی با ۲ رقیب اصلی خود را مقداری کم کنند. ویتنام نگون‌بخت نیز در این گروه با چهار شکست در قعر جدول جا خوش کرده است.

چین – عمان / ساعت ۱۸:۳۰

چینی‌ها برای نخستین بار موفق شدند به جام جهانی ۲۰۰۲ کره جنوبی و ژاپن صعود کنند و امیدوار بودند این دوره نیز به جام جهانی قطر که در آسیا برگزار می‌شود، صعود کنند؛ اما عملکرد آن‌ها تاکنون در این گروه موفق نبوده است و فقط روی کاغذ شانس صعود به جام جهانی را دارند. عمان هم با هدایت برانکو ایوانکوویچ در اولین دیدار این مسابقات توانست با یگ گل ژاپن را در ورزشگاه خانگی شکست دهد تا شگفتی سازی کند؛ اما آن‌ها در ۲ دیدار بعدی مقابل عربستان و استرالیا شکست خوردند و در دیدار چهارم این رقابت‌ها ویتنام را مغلوب کردند و امیدوارند با شکست چین ۹ امتیازی شوند تا بخت‌ صعود به جام جهانی برای آن‌ها زنده نگه داشته شود.

مقدماتی جام جهانی منطقه اروپا – گروه A

جمهوری آذربایجان – لوکزامبورگ / ساعت ۱۹:۳۰

جمهوری آذربایجان در حالی میزبان لوکزامبورگ خواهد بود که در بازی رفت مسابقات مقدماتی جام جهانی مقابل این تیم مغلوب شده بود و آن‌ها در پی گرفتن انتقام آن شکست هستند؛ اما لوکزامبورگ که در دوره‌های پیشین این رقابت‌ها همیشه مقابل سایر تیم‌ها به مثابه زنگ تفریح بود با ۲ پیروزی مقابل آذربایجان و ایرلند با ۶ امتیاز در جایگاه سوم این گروه قرار گرفته است.

جمهوری ایرلند – پرتغال/ ساعت ۲۳:۱۵

پرتغال با ۱۶ امتیاز و با یک بازی کمتر نسبت به صربستان در رده دوم این گروه قرار دارد و یاران کریستیانو رونالدو تلاش می‌کنند با پیروزی در دوبلین ۱۹ امتیازی شوند و صدر جدول را از صرب‌ها بگیرند. ایرلند نسبت به دوره‌های گذشته عملکرد ضعیف تری داشته و حتی مقابل تیم ضعیفی همچون لوکزامبورگ نیز مغلوب شده و از ۶ بازی فقط ۵ امتیاز کسب کرده است.

مقدماتی جام جهانی منطقه اروپا – گروه J

ارمنستان – مقدونیه / ساعت ۱۹:۳۰

مقدونیه با ۱۲ امتیاز و فقط با تفاضل گل بهتر نسبت به ارمنستان در جایگاه سوم این گروه و رومانی نیز با ۱۳ امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد. هر ۲ تیم امیدوارند با پیروزی در این دیدار و لغزش رومانی مقابل ایسلند ۱۵ امتیازی شوند تا از رقبایشان پیشی بگیرند.

رومانی – ایسلند / ساعت ۲۳:۱۵

رومانی با ۱۳ امتیاز در رتبه دوم این گروه جای دارد و تلاش می‌کند با پیروزی در دیدار با ایسلند ۱۶ امتیازی شود و جایگاه دوم خود را در این گروه حفظ کند. ایسلند نیز در این گروه شانسی برای صعود به جام جهانی ندارد و با ۸ امتیاز در رده پنجم قرار دارد.

آلمان – لیختن اشتاین / ساعت ۲۳:۱۵

ژرمن‌ها ۷ دیدار قبلی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته اند و مقتدرانه با ۲۱ امتیاز در جایگاه نخست این گروه قرار دارند. آن ها صعود خودشان را به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز قطعی کرده اند و دیداری تشریفاتی مقابل لیختن اشتاین پیش رو دارند. لیختن اشتاین نیز مثل سایر دوره‌های گذشته مسابقات مقدماتی جام جهانی با یک امتیاز در قعر جدول این گروه جا خوش کرده است.

مقدماتی جام جهانی منطقه اروپا – گروه H

روسیه – قبرس / ساعت ۲۰:۳۰

روس‌ها پس از برگزاری جام جهانی ۲۰۱۸ در کشورشان تلاش می‌کنند باز هم به جام جهانی صعود کنند. آن‌ها هم اکنون با ۱۸ امتیاز در جایگاه نخست این گروه قرار دارند و به نظر می‌رسد کار چندان مشکلی مقابل قبرس ته جدولی نداشته باشند.

مالت – کرواسی/ ساعت ۲۳:۱۵

کروات‌ها در حالی مهمان مالت هستند که با ۱۷ امتیاز در تعقیب روسیه هستند و با وجود ستارگانی شاخص همچون لوکا مودریچ و ایوان پریشیچ مطمئنا شانس پیروزی در این دیدار هستند.

اسلواکی – اسلوونی/ ساعت ۲۳:۱۵

هر ۲ تیم در این گروه ۱۰ امتیازی هستند و شانسی نیز برای صعود به جام جهانی ندارند و یک بازی کاملا تشریفاتی پیش روی ۲ تیم قرار دارد.

مقدماتی جام جهانی منطقه اروپا – گروه B

گرجستان – سوئد / ساعت ۲۰:۳۰

سوئدی‌ها با ۱۵ امتیاز در صدر جدول گروه قرار دارند و همه تلاششان را به کار می‌گیرند تا با پیروزی در خانه گرجی‌ها جایگاه نخست این گروه را همچنان نگه دارند.

یونان – اسپانیا / ساعت ۲۳:۱۵

یونان در حالی میزبان اسپانیا خواهد بود که با ۹ امتیاز در جایگاه سوم این گروه قرار دارد و تقریبا شانسی برای صعود به جام جهانی ندارد؛ اما ماتادور‌ها به شدت به دنبال کسب پیروزی در این دیدار هستند و امیدوارند در بازی آخر این رقابت‌ها که میزبان نیز سوئدی‌ها هستند، پیروز شوند و به عنوان تیم نخست به جام جهانی صعود کنند و دردسر‌های مسابقات پلی آف را نچشند.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=15885

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۰۶
اردیبهشت
درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به کاهش منابع آبی و برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی، شالیکاران گیلان طبق تقویم زراعی اقدام کنند.

۰۶
اردیبهشت
جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

یکی از جشنواره‌های پر مخاطب که در طول سالیان گذشته میزبان گردشگران مختلفی از سطح استان و کشور بوده جشنواره بهار نارنج کومله شهرستان لنگرود است.جشنواره ای که امسال طی ۳ روز و با برنامه های مختلف مانند جشنواره کودک، غذا و بازی های بومی محلی برگزار می شود

۰۶
اردیبهشت
توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه

توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشورگفت: بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان از روز شنبه ۸ اردیبهشت بین نوغانداران ۹ شهرستان گیلان توزیع می‌شود.