تیتر اخبار

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه جزئیات طرح جدید فروش سایپا اعلام شد استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟! نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی قایقران گیلانی المپیکی شد سامانه بارشی در راه گیلان رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان همراه داشتن کدام داروها در حج و عمره ممنوع است؟ سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان ثبت سفارش کتاب های سال تحصیلی جدید آغاز شد

0

پراید به هر چیزی برخورد کند، ۳.۲ نفر از سرنشینان کشته و زخمی می شوند

  • کد خبر : 14625
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۲۶
پراید به هر چیزی برخورد کند، ۳.۲ نفر از سرنشینان کشته و زخمی می شوند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: پراید به هرچیزی از آدم گرفته تا درخت و گاردریل و …. برخورد کند، سه و دو دهم نفر در آن می‌ میرند یا مجروح می شوند.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ سردار هادیان فر گفت: آسیب تصادفات کمتر از کرونا نیست. کرونا بالاخره از بین می رود اما تصادف همواره وجود دارد.به ازای فوت هر نفر در اثر تصادف کشور ۵,۳ میلیارد به صورت مستقیم و غیر مستقیم به کشور خسارت وارد می شود.

او ادامه داد::در هر ساعت نزدیک به دو نفر در تصادف فوت می کنند.۴۰ درصد از این تصادفات را موتورسیکلت ها شامل می شوند و نقش مدیریت در این حوزه یک نقش اصلی است و به تنهایی نمی توانیم این کار را مدیریت کنیم.

سردار هادیان فر گفت: رئیس جمهور باید جلسه بگذارد و تعیین تکلیف کند.

او با بیان اینکه بعد از نقش مدیریت نقش راه ها در مسأله تصادفات مطرح است گفت: نزدیک به ۵۰ درصد از فوتی های تصادفات هنوز در نقاط حادثه خیز اتفاق می افتد. در کشور ۵ هزار و ۳۰۰ نقطه حادثه خیز داریم که سه هزار و ۲۰۰ مورد برون شهری و دو هزار حادثه درون شهری هستند.

سردار هادیان فر گفت: ۳۵ میلیون وسیله نقلیه در کشور داریم و ۶۰ تا ۶۵ درصد ناوگان عمومی ما فرسوده است که هزینه های زیادی به بیمه تحمیل خواهد کرد.

او ادامه داد: پراید و ۴۰۵ را چطور از رده خارج کردیم؟ پراید به هرچیزی برخورد می‌کند ۳ و دو دهم نفر در آن یا می‌ میرند و یا مجروح می شوند؛ به هرچیزی که برخورد می کند از آدم گرفته تا درخت و گاردریل و غیره.

سردار هادیانفر با تاکید بر اینکه جرائمی که امروز برای خودروها وجود دارد مطلقا بازدارنده نیست گفت: چرا که الزامی به پرداخت برای راننده وجود ندارد. در اروپا از دارایی فرد کسر می کنند که تخلف نکند و جریمه برای پول گرفتن نیست، برای تخلف نکردن است.قانون احتیاج به اصلاح و بازنگری دارد.

او با تاکید بر اینکه باید توسعه انضباط ترافیکی در کشور انجام شود گفت: ما به عنوان دستگاه نظامی، ناظر بر نظم و انضباط هستیم. کاهش تصادفات مسأله بسیار جدی است که باید به آن توجه شود.

سردار هادیان فر گفت: ۵ عامل اصلی در حوزه کنترل خسارت ها دخیل هستند که یکی از آنها بحث مدیریت است. ما ۱۱ هزار عنوان قانونی در کشور داریم و صد و ۱۱ شورای عالی در کشور داریم.در مدیریت کلان برای اینکه بتوانیم این دو کار مهم را انجام دهیم باید دولت دخیل باشد و ماده ۱۰۷ صراحت دارد که شورای عالی ایمنی مدیریت ترافیک با حضور شخص رئیس جمهور باید تشکیل شود. در دولت یازدهم و دوازدهم مکرراً با دولت مکاتبه کردیم و یک جلسه هم برای برگزاری شورا با حضور رئیس جمهور موفق نشدیم.

او گفت: در مدیریت کلان وزرای راه، کشور، صدا و سیما، همه نقش دارند و مدیریت باید محور هماهنگی را انجام دهد که تا امروز چنین توفیقی حاصل نشده است.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه سالیانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تصادف در کشور رخ می‌دهد، گفت: باید شرایطی به وجود بیاوریم تا تصادفات را به حداقل برسانیم.

او با اشاره به کروکی الکترونیک گفت: در سال ۱۳۹۸ بر ای اولین بار بحث کروکی الکترونیک مطرح شد و در سال ۱۳۹۹ این کار شکل گرفت و نرم‌افزار آن طراحی شد و به صورت آزمایشی در استان قم شروع به فعالیت کرد.

سردار هادیانفر همچنین گفت: طبق توافق صورت گرفته تا دو ماهه آینده در سراسر کشور ۹ هزار تبلت و سه هزار دست افزار سپهر توزیع خواهد شد و کروکی تصادفات در سراسر کشور الکترونیک خواهد شد.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: با توافق‌ صورت گرفته برای کروکی‌های الکترونیکی صحیح حق الزحمه عملیاتی پرداخت خواهد شد. 

 

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=14625

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۰۶
اردیبهشت
درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به کاهش منابع آبی و برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی، شالیکاران گیلان طبق تقویم زراعی اقدام کنند.

۰۶
اردیبهشت
جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

یکی از جشنواره‌های پر مخاطب که در طول سالیان گذشته میزبان گردشگران مختلفی از سطح استان و کشور بوده جشنواره بهار نارنج کومله شهرستان لنگرود است.جشنواره ای که امسال طی ۳ روز و با برنامه های مختلف مانند جشنواره کودک، غذا و بازی های بومی محلی برگزار می شود

۰۶
اردیبهشت
توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه

توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشورگفت: بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان از روز شنبه ۸ اردیبهشت بین نوغانداران ۹ شهرستان گیلان توزیع می‌شود.