تیتر اخبار

برقراری پرواز رشت-استانبول-رشت از ۲۹ اسفند تا ۱۳ فروردین پدرخوانده سایت‌های قمار و شرط‌بندی ایران در ترکیه بازداشت شد توزیع ۴۰۰ تن میوه شب عید در ۶۱ جایگاه گیلان هزار و ۱۶۷ کلاس گیلان، آماده اسکان نوروزی فرهنگیان برخورد با فروشندگان مواد محترقه در رشت استخدام ۸۰ گیلانی در قالب طرح «شهید زین الدین» مرحله سوم ویرایش ثبت نام خودروی جانبازان آغاز شد بیش از ۴۳ هزار مرکز عرضه فراورده‌های دامی گیلان زیر ذره بین بازرسان اعطای نشان فتح به فرماندهان کل ارتش و سپاه بدون حضور رئیس جمهور؛ آزادراه منجیل – رودبار بهره برداری شد اعلام زمان ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌ سراسری‌ سال‌ ۱۴۰۳ صید انواع ماهیان استخوانی ازدریای خزر از مرز ۲ هزارتن گذشت سود سهام عدالت برای این افراد واریز نمی‌شود شروع ماه رمضان از روز سه شنبه تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان کنعانی: بانیان هیأت موسوم به حقیقت‌یاب بین‌المللی قصد انتقامجویی از ملت ایران را دارند بازدید رئیسی از نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای بنیاد شهید و امور ایثارگران تداوم بارش‌ها در گیلان تا ۳ روز آینده اطلاعیه پلیس درباره ماه رمضان و نحوه فعالیت اماکن پذیرایی در نوروز عرضه لاستیک با نرخ مصوب در نمایشگاه‌های بهاره آب رسانی و برق رسانی در بیشتر روستاهای درگیر سیلاب انجام شده است افزایش ۸ درصدی جابه جایی مسافر در جاده‌های گیلان جوان ترین و پیرترین نماینده مجلس دوازدهم رونمایی شد رائفی‌پور: انتخابات اسفند معادلات جریان‌های سیاسی را تغییر داد

0

به مادر آرامش ببخشیم

  • کد خبر : 14407
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
به مادر آرامش ببخشیم

بگذاریم تایید صلاحیت و یاعدم صلاحیت امیرحسین علوی از مسیر وزارت کشور و نهاد‌های ذی ربط به سرانجام برسد نه در جنگ‌های اینستاگرامی و به امیرحسین علوی فرصت دهیم ضمن اینکه باید بداند به طور مداوم توسط نخبگان و مردم رصد می‌شود با آرامش برای شروع کار خود برنامه ریزی کند.

شاید نقطه مشترک تمام رشتی ها و شهروندانی که رشتی نیستند اما رشت مادرانه آن ها را در آغوش گرفته است عشق متقابل شهررشت و مردمش باشد. رشت زخم خورده سو مدیریت ها و سهل انگاری ها و باندبازهایی است که فکر می کنند مردم نمی فهمند و بی شرمانه می تازند و مردم رشت هم دل چرکین و ناامید از اصلاح امور که اتفاقا خوب هم می فهمند و دست همه برایشان رو شده است و دیگر با شو و نمایش فریب نمی خورند و حضور حداقلی در انتخابات شورای ششم رشت هم اعتراض محکمی بود که نباید نادیده انگاشته شود.
اعضای شورای ششم رشت البته که کار دشوار و اما ممکن در پیش رو دارند. از طرفی باید اعتماد از دست رفته را برگردانند و از سوی دیگر اصلاح مدیریت فشل شهری و رتق و فتق امور جاری رشت جز با هشیاری ، صداقت ،شفافیت و کاردانی و البته شنیدن سخن دلسوزان و نخبگان و متخصصین به پیش نخواهد رفت زیرا حضور شخصیت های مستقل و الیت شهر در کنار مدیریت شهری باب آشتی شهروندان با مدیریت شهری را خواهد گشود.
شورای ششم سعی کرد دچار چالش های شورای پنجم نشود . در روز های اول با انتخاب سید محمد احمدی که شهردار مستقر رشت بود خواستار آرامش و تداوم در مدیریت شهری شد. اما این انتخاب منجر به استعفای احمدی شد و شوک اول به شورای ششم وارد شد.
در فراخوان دوم برای انتخاب شهردار در میان گزینه های موجود انتخابی سخت پیش روی شورا قرار گرفت. از طرفی به خاطر سابقه شوراهای قبلی و قهر مردم با مدیریت شهری و عوض شدن ترکیب تفکری اعضا شورا بسیاری افراد واجد شرایط کاندید نشدند .چند غیر بومی که معمولا هرجا شهردار بخواهد رزومه می دهند و اگر میان شان گزینه قوی هم وجود داشت جو رشت موافق شهردار خارج از استان نبود و نیست و توجیه هم دارد که در این مقال نمی گنجد. شورای ششم با توجه به گزینه های موجود بهترین انتخاب ممکن را نمود و سید دیگری به نام امیر حسین علوی شهردار رشت شد.
امیر حسین علوی آدم شناخته شده ای است که چندین دوره سابقه نمایندگی مردم را دارد و خوب و بد کارهایش برای کسی پنهان نیست. اولین تجربه شهرداری او با کلانشهری مانند رشت آغاز می شود که ریسک بزرگی برای او است اما چند فاکتور علوی می تواند به او در این امر کمک کند.
علوی در دوسالی که رییس شورا بود فارغ از نتیجه نشان داد که فردی عملگرا است و شناخت کافی از زیر و بم شهرداری و مشکلات شهر رشت دارد. جوان است و برای اثبات خود نهایت تلاش خود را انجام خواهد داد و بسیاری از مدیران شهری رشت در عرف تیم او محسوب می شوند که البته این مساله تیغ دو لبه شمشیری است که در دست او برای مقابله با مشکلات شهری است که می تواند مشکلات را هلاک کند و یا پیشانی خودش را بشکافد. گزارشی مبنی بر عدم سلامت مالی و اخلاقی او تاکنون وجود ندارد اما دشمنان قوی در سطوح مختلف دارد که حتمن به وقتش گریبان اورا خواهند گرفت و باید بداند به عنوان شهردار و نه عضو شورا چگونه با دوستان و دشمنانش تعامل کند.
پروسه تایید صلاحیت او از وزارت کشور به عهده نهادهای خاص است و البته فشار و حمایت افراد متنفذ ،مانند نماینده ها هم بی تاثیر نیست که وزارت کشور مهر تایید یا رد صلاحیت اورا بدهد.
اما در این میان جنگ های اینستاگرامی افرادی مانند حسن کربلایی و … فضای عمومی شهر را به چالش کشیده است. حسن کربلایی حق دارد به عنوان شهروند و یک فعال سیاسی شهروند رشت به انتخاب شورا اعتراض و انتقاد کند اما او و نه هیچ کس دیگر حق ندارد از موضع بالا و بدون مدرک و سند اتهام وارد کند و‌تئوری بدون سند ارائه دهند. آن هم در شهری که نیاز به آرامش و وحدت دارد.
حسن کربلایی باید بداند دوران بگم بگم های احمدی نژادی تمام شده است. شهر رشت شورایزشهر دارد که منتخب مردم هستند و نه منصوب او و سایر متنفذان و سیاسیون و جناح های داخل استان .
پس شایسته است اگر مدارکی دارد منتشر کند و به نهاد های نظارتی ارائه دهد نه اینکه فضای شهر را بدون سند دچار تنش کند و بر اعضا شورا و شهردار منتخب که باید به فکر برنامه ریزی برای اصلاح امور باشند فشار ناروا وارد کند. شاید حسن کربلایی قبل از انتخاب علوی به عنوان یک کنشگر سیاسی اصولگرا و عضو موتلفه اسلامی فریاد می زد اما اکنون هم نباید سکوت کند اما نوع واکنش او نباید سبب آسیب به تنه نحیف و خونریزی تن زخمی اعتماد مردم به مدیریت شهری شود.
گاهی ما کنشگران اجتماعی و سیاسی و فرهنگی باید تمرین کنیم که وقت مناسب کنش را بشناسیم و زمان صحبت در فضای عمومی و صحبت در فضای بسته با فعالین سیاسی و مدیریت شهری را تشخیص دهیم و صحبت هایی نکنیم که بار حقوقی داشته و آسیب به مادر مان رشت داشته باشد.

بگذاریم تایید صلاحیت و یا عدم صلاحیت امیرحسین علوی از مسیر وزارت کشور و نهاد های ذی ربط به سرانجام برسد نه در جنگ های اینستاگرامی و به امیر حسین علوی فرصت دهیم ضمن اینکه باید بداند به طور مداوم توسط نخبگان و مردم رصد می شود با آرامش برای شروع کار خود برنامه ریزی کند و سبب گسست بیشتر مردم و مدیریت شهری نشویم تا مادر مهربان مان رشت بیشتر زخم خورده فرزندانش نباشد.

یادداشتی از سروش علیزاده

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=14407

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۲۶
اسفند
برقراری پرواز رشت-استانبول-رشت از ۲۹ اسفند تا ۱۳ فروردین

برقراری پرواز رشت-استانبول-رشت از ۲۹ اسفند تا ۱۳ فروردین

مدیر کل فرودگاه گیلان از افزایش پروازهای این فرودگاه در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: پروازهای مسیر مشهد از فرودگاه رشت ۱۰۰ درصد افزایش پیدا نموده است.

۲۲
اسفند
هزار و ۱۶۷ کلاس گیلان، آماده اسکان نوروزی فرهنگیان

هزار و ۱۶۷ کلاس گیلان، آماده اسکان نوروزی فرهنگیان

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: هزار و ۱۶۷ کلاس برای پذیرش مسافران فرهنگی در نوروز ۱۴۰۳ آماده می‌شود.

۲۲
اسفند
برخورد با فروشندگان مواد محترقه در رشت

برخورد با فروشندگان مواد محترقه در رشت

بیش از ۶ هزار عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز از واحد‌های صنفی و سیار در پیاده راه رشت کشف و ضبط شد.