تیتر اخبار

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه جزئیات طرح جدید فروش سایپا اعلام شد استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟! نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی قایقران گیلانی المپیکی شد سامانه بارشی در راه گیلان رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان همراه داشتن کدام داروها در حج و عمره ممنوع است؟ سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان ثبت سفارش کتاب های سال تحصیلی جدید آغاز شد

0

۶۵ درصد گیلانیان واکسن زدند

  • کد خبر : 14157
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
۶۵ درصد گیلانیان واکسن زدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بازدید جداگانه و سرزده به همراه نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی از بیمارستان نیکوکار املش، مرکز واکسیناسیون مصلای املش، بیمارستان شهید انصاری رودسر، مرکز منتخب ارائه خدمات در شرایط بحران و بیماری‌های حاد تنفسی شهرستان رودسر، مرکز خدمات جامع سلامت شهری کلاچای و همچنین مرکز جامع سلامت بخش رحیم‌آباد و پایگاه اورژانس این بخش بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه در نشست شورای سلامت که با حضور نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و همچنین مدیران شبکه بهداشت و درمان و روسای دو بیمارستان این شهرستان‌ها، در سالن اجلاس فرمانداری شهرستان رودسر تشکیل شد، ضمن بررسی تمامی جزئیات و احصاء چالش‌های بخش بهداشت و درمان، راهکارهای عملی و منطقی جهت برون‌رفت از آن‌ها را ارائه کرد.

دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به نیاز رودسر به داشتن یک بیمارستان مجهز و درخور، اظهار کرد: جمعیت ثابت و شناور در شهرستان رودسر قابل‌توجه است و ضرورت دارد بیمارستانی در این شهرستان احداث شود که پاسخ گوی نیاز مردم باشد.

وی با تأکید بر تشدید نظارت‌ها در بخش‌های درمانی شهرستان‌های رودسر و املش، افزود: بسیاری از امکانات درمانی اعم از تخت، پزشک و تجهیزات سرمایه‌ای در بیمارستان‌ها فراهم است و تنها لازم است تا نظارت‌ها بر میزان و نحوه ارائه خدمات در این بیمارستان‌ها تشدید شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ۶۵ درصد مردم گیلان دوز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، گفت: شهرستان رودسر در واکسیناسیون پیشتاز سایر شهرستان‌ها در استان است.

دکتر سالاری با اشاره به برخی از اقدامات زیرساختی گیلان در بخش سلامت، گفت: ۱۰ آزمایشگاه بااعتبار ۴۰ میلیارد تومان در استان درون‌سپاری شده که رودسر یکی از آن‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در تراز مثبت یکصد میلیارد تومانی قرار دارد، خاطرنشان کرد: این دانشگاه در بسیاری از پرداختی‌ها ازجمله کارانه و اضافه‌کار از استان‌های کشور جلوتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ۹ پروژه با ۴۰ میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح‌شده، افزود: ۴۷ پروژه عام‌المنفعه حوزه سلامت در گیلان تا پایان سال افتتاح می‌شوند.

دکتر سالاری همچنین به بخشی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رودسر ازجمله بهره‌برداری از کلینیک ویژه رودسر به‌عنوان نخستین کلینیک افتتاح‌شده در استان، بهره‌برداری از اکسیژن ساز و CT اسکن اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بخش رحیم‌آباد نیازمند توسعه خدمات حوزه سلامت است، افزود: علاوه بر افزایش نیروی پزشک در رحیم‌آباد، باید دستیار پزشک و نیروی حفاظتی نیز در این بخش در نظر گرفته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به فعالیت پزشکان متخصص در بیمارستان نیکوکار املش گفت: فضای این بیمارستان برای احداث یک پاویون برای پزشکان مناسب است و این مهم باید در دستور کار قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمد صفری ملک میان-نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تقدیر از حضور هیات‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در شهرستان‌های رودسر و املش، گفت: متأسفانه علیرغم تلاش‌های صورت گرفته وضعیت بهداشت و درمان شهرستان‌های رودسر و املش نسبت به متوسط استان از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست و لازم است پیگیری های بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وی با اشاره به نیاز شهرستان رودسر به داشتن بیمارستان بزرگ و درخور، تصریح کرد: جمعیت بالا و فاصله رودسر از مرکز استان، داشتن یک بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی را در این شهرستان ضروری می سازد که خوشبختانه رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز هم نظر هستند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با مروری بر دیگر پروژه‌های حوزه سلامت، تاکید کرد: در برخی از روستاهای رودسر و املش پروژه‌های حوزه بهداشت نیازمند توسعه هستند.

حجت‌الاسلام صفری در پایان، از تخصیص اعتبارات ویژه برای توسعه و تکمیل پروژه‌های بهداشت و درمان در رودسر و املش با مشارکت خیّرین سلامت و همچنین اعتبارات اختصاص داده شده به نمایندگان مجلس خبر داد.

مهندس محمدمهدی مظفری-فرماندار شهرستان رودسر نیز در این نشست با تقدیر از مدافعان سلامت در بحران کرونا، اظهار داشت: امکانات حوزه سلامت در رودسر با نیازمندی‌های آن تناسب ندارد و حوزه بهداشت و درمان این شهرستان نیازمند توجه مضاعف است.

وی با اشاره به تلاش‌ها و مجاهدت‌های کادر بهداشت و درمان و همچنین خیّران، افزود: روحیه خدمتگزاری در رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان وجود دارد و در پی این تلاش‌ها ، اتفاقات بسیار خوبی در این راستا در کل استان، شاهد هستیم.

فرماندار شهرستان رودسر بر لزوم مطلوب سازی ساختمان شبکه بهداشت و درمان رودسر تأکید کرد و خاطرنشان شد: به همت رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان جهش مضاعفی در توسعه زیرساخت‌ها ایجاد شده است و انتظار می رود، ساختمان مناسبی برای شبکه بهداشت و درمان در شهرستان درنظر گرفته شود.

 

در ادامه مهندس مظهری -فرماندار رودسر نیز به برخی از اقدامات صورت گرفته توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان در توسعه بخش زیرساخت‌ها در رودسر اشاره کرد و یادآور شد: CT اسکن، دستگاه اکسیژن ساز و همچنین کلینیک ویژه در این شهرستان مورد بهره‌برداری قرارگرفته است که جای تقدیر دارد.

بهبود و توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان در بخش رحیم‌آباد، تأمین یک دستگاه آمبولانس، افزایش سهمیه پزشکان، بهسازی بیمارستان شهید انصاری و همچنین افزایش سهمیه واکسن به رودسر از مهم‌ترین خواسته‌های فرماندار شهرستان رودسر از حوزه سلامت گیلان بود.

دکتر سالاری همچنین در بازدیدهای شبانه به صورت سر زده به بیمارستان پیروز لاهیجان و مرکز شبانه روزی کوچصفهان رفت.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=14157

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۰۶
اردیبهشت
درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به کاهش منابع آبی و برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی، شالیکاران گیلان طبق تقویم زراعی اقدام کنند.

۰۶
اردیبهشت
جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

یکی از جشنواره‌های پر مخاطب که در طول سالیان گذشته میزبان گردشگران مختلفی از سطح استان و کشور بوده جشنواره بهار نارنج کومله شهرستان لنگرود است.جشنواره ای که امسال طی ۳ روز و با برنامه های مختلف مانند جشنواره کودک، غذا و بازی های بومی محلی برگزار می شود

۰۶
اردیبهشت
توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه

توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشورگفت: بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان از روز شنبه ۸ اردیبهشت بین نوغانداران ۹ شهرستان گیلان توزیع می‌شود.