تیتر اخبار

سبقت غیر مجاز خط قرمز پلیس/توصيه های پلیس جدی گرفته شود هوای نسبتا پایدار در گیلان ورود حدود ۳ میلیون مسافر به گیلان برقراری پرواز رشت-استانبول-رشت از ۲۹ اسفند تا ۱۳ فروردین پدرخوانده سایت‌های قمار و شرط‌بندی ایران در ترکیه بازداشت شد توزیع ۴۰۰ تن میوه شب عید در ۶۱ جایگاه گیلان هزار و ۱۶۷ کلاس گیلان، آماده اسکان نوروزی فرهنگیان برخورد با فروشندگان مواد محترقه در رشت استخدام ۸۰ گیلانی در قالب طرح «شهید زین الدین» مرحله سوم ویرایش ثبت نام خودروی جانبازان آغاز شد بیش از ۴۳ هزار مرکز عرضه فراورده‌های دامی گیلان زیر ذره بین بازرسان اعطای نشان فتح به فرماندهان کل ارتش و سپاه بدون حضور رئیس جمهور؛ آزادراه منجیل – رودبار بهره برداری شد اعلام زمان ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌ سراسری‌ سال‌ ۱۴۰۳ صید انواع ماهیان استخوانی ازدریای خزر از مرز ۲ هزارتن گذشت سود سهام عدالت برای این افراد واریز نمی‌شود شروع ماه رمضان از روز سه شنبه تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان کنعانی: بانیان هیأت موسوم به حقیقت‌یاب بین‌المللی قصد انتقامجویی از ملت ایران را دارند بازدید رئیسی از نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای بنیاد شهید و امور ایثارگران تداوم بارش‌ها در گیلان تا ۳ روز آینده اطلاعیه پلیس درباره ماه رمضان و نحوه فعالیت اماکن پذیرایی در نوروز عرضه لاستیک با نرخ مصوب در نمایشگاه‌های بهاره آب رسانی و برق رسانی در بیشتر روستاهای درگیر سیلاب انجام شده است افزایش ۸ درصدی جابه جایی مسافر در جاده‌های گیلان جوان ترین و پیرترین نماینده مجلس دوازدهم رونمایی شد رائفی‌پور: انتخابات اسفند معادلات جریان‌های سیاسی را تغییر داد

0

دستیابی ایران به رتبه سوم واکسیناسیون دنیا

  • کد خبر : 13514
  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
دستیابی ایران به رتبه سوم واکسیناسیون دنیا

وزیر بهداشت گفت: هفته گذشته رتبه سوم واکسیناسیون دنیا را به دست آوردیم. بیشترین مقدار تزریق واکسن در دنیا با حدود ۶ میلیون دُز مربوط به آلمان بود و بعد از آن ایران و فرانسه با حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دُز و با اختلاف ۲۰ هزار دُز در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند و این هفته باید رتبه اول را به دست آوریم.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ دکتر بهرام عین‌اللهی بعد ازظهر امروز در دیدار امیرسرلشکر موسوی و فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: اعتقاد داریم که ارتش یک بازوی بسیار قوی برای مقام معظم رهبری است و این باعث افتخار مردم است که ارتش در همه صحنه ها حاضر است و نیروهای مسلح، حصارهای امنی برای ملت ما هستند. در دوران دفاع مقدس در مقابل تهاجم دشمن، ارتش مردانه ایستاد و امروز در زمان صلح نیز در کنار مردم و برای التیام دردها و آلام آنان حضور فعال دارد. 

وی افزود: امدادرسانی‌های ارتش و نیروهای مسلح در بلایا و حوادث طبیعی را هیچ گاه فراموش نمی‌کنیم و صحنه‌ای که برادر ارتشی ما خم شد تا فرد سالخورده قدم بر دوش او بگذارد و از هلی کوپتر پیاده شود. در هیچ کجای دنیا چنین ارتش فداکار و ایثارگری دیده نمی‌شود و این نشانه مردمی و مکتبی بودن ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ارتش نمایشگاهی از ارزش‌های اسلامی است، گفت: شهدای بزرگوار و رشیدی همچون شهیدان بابایی و صیاد شیرازی و بسیاری از شهدای ارزشمند ارتش باعث افتخار هستند. ارتش ما هشت سال در دوران دفاع مقدس، مردانه ایستاد و در مقابل تهاجم ناجوانمردانه دشمن ایستادگی کرد و ارتش، خار چشم دشمنان ایران است. 

وی با اشاره به اعلام آمادگی ارتش در بحران‌های مختلف از جمله شیوع کرونا خاطرنشان کرد: به لطف خدا بعد از انقلاب، ایران قدرتمندترین کشور منطقه در حوزه پزشکی بوده است در حالی‌که در ابتدای انقلاب و قبل از آن برای کوچک ترین نیازهای درمانی، مردم ایران به خارج از کشور اعزام می‌شدند و پزشکان خارجی از جمله هندی و پاکستانی در کشور ما بودند اما امروز سرشار از نیروهای دانشمند و متدین هستیم و نیازی به اعزام بیماران به خارج از کشور نداریم و همه بیماری‌ها داخل کشور درمان می‌شود. 

وی یادآور شد: علیرغم همه تحریم‌ها و ناجوانمردی‌ها علیه ایران، دانشمندان و نیروهای حوزه سلامت به کمک سایر دستگاه ها توانستند اقدامات موثری در جهت مقابله با کرونا انجام دهند. امروز فاز ۳ کارآزمایی بالینی واکسن فخرا آغاز شد و این یکی از دستاوردهای بزرگ وزارت دفاع بود. 

وزیر بهداشت در ادامه گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا، نیروهای نظامی در مسائل پزشکی خیلی کار می‌کنند و پیشرفته هستند. در آمریکا بزرگترین اقدامات و تحقیقات در حوزه تجهیزات پزشکی به ویژه در پاتولوژی در دانشگاه‌های نظامی آن کشور انجام می‌شود. زمانی که در ستاد گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی مسئولیت داشتم، مجوز دانشگاه علوم پزشکی ارتش را صادر کردیم و امروز هم امکانات بسیار خوبی دارد. 

عین اللهی افزود: دانشگاه علوم پزشکی ارتش می‌تواند در مسائل خاص نیروهای نظامی مانند طب هوا و فضا، طب زیرسطحی‌ها، روانشناسی هوانوردی و فوریت‌های پیش بیمارستانی دریا نقش بسیار موثر و اساسی داشته باشد. اعتقاد داریم که دانشگاه علوم پزشکی ارتش و دانشگاه‌های نظامی باید عمدتا در حوزه نظامی فعالیت کنند البته در حوزه غیرنظامی نیز می توانند فعال باشند. 

وی با اشاره به واردات واکسن گفت: با لطف خدا مقدار زیادی واکسن وارد کشور شد و امروز نیاز به تسریع در واکسیناسیون عمومی داریم و وزارت بهداشت در این عرصه به تنهایی قادر به واکسیناسیون عمومی نیست و نیاز به کمک سایر دستگاه‌ها دارد. در مناطق صعب العبور کمک می‌خواهیم تا با امکانات نیروی هوایی در مناطقی که امکان تردد سخت است، واکسیناسیون را انجام دهیم و یا نیروهای مسلح در واکسیناسیون خانه به خانه به ما کمک کنند. 

وزیر بهداشت تاکید کرد: در مناطق مرزی به ویژه در مورد ترددهایی که به داخل کشور می شود، نیازمند همکاری بیشتر نیروهای مسلح هستیم و بعضی از افرادی که به کشور وارد می شوند، حامل برخی بیماری ها هستند که نیاز به کمک ها و همکاری های بیشتری وجود دارد.

عین اللهی خاطرنشان کرد: هفته گذشته رتبه سوم واکسیناسیون دنیا را به دست آوردیم. بیشترین مقدار تزریق واکسن در دنیا با حدود ۶ میلیون دُز مربوط به آلمان بود و بعد از آن ایران و فرانسه با حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دُز و با اختلاف ۲۰ هزار دُز در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند و این هفته باید رتبه اول را به دست آوریم و امیدواریم این هفته بیشترین تزریق واکسن در یک هفته را با کمک نیروهای مردمی داشته باشیم. 

وی یادآور شد: صحنه‌هایی در مشارکت گروه‌های مختلف و نیروهای مردمی در واکسیناسیون عمومی علیه بیماری کرونا دیدیم که شاید نمونه آن را فقط در دوران دفاع مقدس مشاهده کرده بودیم. امروز دانشجویان با علاقه و انگیزه زیاد در واکسیناسیون مشارکت دارند و محل‌های مختلفی از جمله حسینیه‌ها تبدیل به مراکز واکسیناسیون شده‌اند و نیروهای نظامی هم در این عرصه کمک زیادی می کنند. 

وزیر بهداشت در ادامه گفت: ارتش با حدود ۳۰ هزار تخت بیمارستانی در مقابله با کرونا کمک های زیادی کرد و در لحظات بحرانی و زمان هایی که نیاز به کمک داشتیم، با تمام توان به ما و مردم کمک کردند. 

بنابراعلام وبدا، عین اللهی اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از پیشگامان محرومیت زدایی است و ما نیز در راستای محرومیت زدایی در مناطق مختلف کشور حتما بیمارستان کنارک را تجهیز خواهیم کرد تا نیازهای درمانی مردم محروم این منطقه برطرف شود و افتخار می کنیم که در این عرصه کمک کنیم. هیچ مرزی بین سازمان‌ها وجود ندارد چون هدف ما، کسب رضایت خداوند و خدمت به مردم است.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=13514

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۰۳
فروردین
سبقت غیر مجاز خط قرمز پلیس/توصيه های پلیس جدی گرفته شود

سبقت غیر مجاز خط قرمز پلیس/توصيه های پلیس جدی گرفته شود

سرهنگ صفاری گفت: هرگونه رفتار مخاطره آميز از سوي رانندگان مي تواند يک تهديد براي کاربران ترافيک باشد.

۰۳
فروردین
هوای نسبتا پایدار در گیلان

هوای نسبتا پایدار در گیلان

آسمان گیلان تا اوایل هفته آینده نسبتا پایدار است.

۰۳
فروردین
ورود حدود ۳ میلیون مسافر به گیلان

ورود حدود ۳ میلیون مسافر به گیلان

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان از ورود حدود ۳ میلیون مسافر و گردشگر به استان خبر داد.