0

نشست اضطراری ستاد مدیریت کرونای گیلان

  • کد خبر : 13031
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸
نشست اضطراری ستاد مدیریت کرونای گیلان

راهکارهای جلوگیری از ورود احتمالی کرونای لامبدا به گیلان در نشست امروز ستاد مدیریت کرونای استان بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ استاندار گیلان در نشست ستاد مدیریت کرونا بر ضرورت رصد و پایش و انجام تست کرونا برای جلوگیری از ورود سویه جدید این بیماری به استان به ویژه در مرزهای زمینی و دریایی تأکید کرد.

ارسلان زارع خواستار رصد و پایش بیشتر مسافران، عوامل بخش ترانزیت، ملوانان، کاپیتانان و انجام تست کرونا برای جلوگیری از ورود سویه جدید این بیماری به استان از طریق مرزهای گیلان ورودی گیلان شد.

وی در ادامه  با استناد به آخرین آمارها، روند شیوع کرونا در استان را نزولی عنوان کرد و گفت: قراین و شواهد حاکی از نتیجه بخش بودن اقدامات پیشگیرانه و رعایت دستورالعمل های بهداشتی ست و این روند باید همچنان تداوم یابد.

رییس ستاد مدیریت کرونای گیلان همچنین با بیان اینکه مهار تقریبی سویه ی دلتا دلیلی بر ساده انگاری نسبت به این ویروس خطرناک نیست، تصریح کرد: شیوع سویه ی جدیدی بنام لامبدا در برخی کشورهای منطقه ایجاب می کند تا تمامی اقدامات کنترلی و پیشگیرانه را برای ورود این نوع از کرونا بداخل استان و کشور در دستور کار قرار دهیم .

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به موضوع آتش سوزی بخشی از اراضی حاشیه ی تالاب بین المللی انزلی پرداخت و با بیان اینکه این آتش سوزیها عمدی بوده، تاکید کرد: در این رابطه ۴ نفر شناسایی شده اند و دو نفر از آنان به جرم خود مبنی بر آتش زدن اراضی حاشیه ی تالاب اعتراف کرده اند که دستگاه قضا و دادستانی این موضوع را با جدیت دنبال می کنند.

استاندار همچنین افزود: دولت اجازه نخواهد داد که سودجویان و فرصت طلبان با ایجاد آتش سوزی عمدی، اراضی حاشیه ی تالاب را تصاحب و نسبت به انفال الهی تعرض کنند.

اسماعیل میرغضنفری، فرماندار بندر انزلی به صورت ویدئو کنفرانسی ، گزارشی از روند مهار و اطفاء حریق اراضی حاشیه تالاب بین‌المللی انزلی ارائه کرد و گفت: طبق بررسی های بعمل آمده، حدود ۱۲ هکتار از این اراضی، طعمه حریق شدند که در حال حاضر آتش سوزی تا ۹۵% مهار شده و ۵ درصد باقی مانده نیز به صورت دود حاصل از اشتعال روزهای گذشته، مشاهده می شود.

آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست راههای پیشگیری و مهار بیماری کرونا در شرایط نزولی اپیدمی را تشریح کرد و افزود: کنترل جدی مبادی ورودی استان و جلوگیری از ورود مسافر، رعایت حداکثری پروتکلهای بهداشتی و همچنین انجام تستهای گسترده ی پی سی آر، از عمده ترین راهکارهایی ست که می تواند  احتمال ورود سویه های جدید کرونا به گیلان را کاهش دهد. 

محمد علی ویشکایی، مدیرکل پدافند غیرعامل و دبیر ستاد استانی مدیریت بیماری کرونای گیلان نیز با بیان اینکه طبق اعلام وزارت کشور، در حال حاضر هیچگونه علایمی مبنی بر ورود سویه ی جدید بیماری کرونا بنام لامبدا در کشور گزارش نشده، اضافه کرد: برگزاری نشست ویژه ی ستاد استانی مدیریت کرونا، صرفا جهت پیشگیری از ورود این سویه از مبادی مرزی استان به گیلان است. 

سرهنگ حبیبی، قائم مقام فرمانده سپاه قدس گیلان در امور بسیج اقشار و متخصصان نیز در سخنانی از آمادگی کامل نیروهای بسیجی و جهادی استان برای کمک به تزریق محله محور واکسن کرونا خبر داد و گفت: در حال حاضر تمامی زیرساخت ها برای تزریق حداکتری واکسن در محلات مختلف مهیا شده و منتظر ورود واکسن به استان هستیم. 

در پایان این نشست هر یک از مدیران و اعضای ستاد استانی مدیریت بیماری کرونای گیلان در سخنانی نکته نظرات خود را برای مهار هر چه بیشتر این بیماری و جلوگیری از ورود سویه های جدید بویژه لامبدا به استان ارایه کردند.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=13031

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۰۴
اردیبهشت
نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان

نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان لنگرود از نجات مرد ۳۸ ساله که در ارتفاعات لیالستان سقوط کرده بود، خبرداد.

۰۴
اردیبهشت
راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان

راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان

رئیس کل دادگستری گیلان از راه اندازی شعبه‌ی ویژه رسیدگی به پرونده رسانه‌ای در گیلان خبرداد.

۰۴
اردیبهشت
استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان

استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: گردشگران خارجی از آستارا، رشت، لاهیجان، فومن و انزلی به ترتیب بیشتر از سایر شهر‌های این استان استقبال کرده اند.