تیتر اخبار

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه جزئیات طرح جدید فروش سایپا اعلام شد استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟! نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی قایقران گیلانی المپیکی شد سامانه بارشی در راه گیلان رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان همراه داشتن کدام داروها در حج و عمره ممنوع است؟ سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان ثبت سفارش کتاب های سال تحصیلی جدید آغاز شد

0

چرخش چرخ اقتصاد به دست پرتوان کارگران

  • کد خبر : 7861
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
چرخش چرخ اقتصاد به دست پرتوان کارگران

آیت الله فلاحتی : چرخ اقتصاد کشور به دست پرتوان کارگران زحمتکشی می‌گردد که با کمترین توقع در عرصه‌ی تولید نقش افرینی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در دیدار جمعی از مدیران و دست اندرکاران اجرایی و بانکی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئولان انجمن‌های کارفرمایی و کارگری استان، با اشاره به نقش بی بدیل جامعه‌ی کارگری در رونق تولید و اقتصاد کشور تصریح کرد: حمایت از این قشر مظلوم و اثرگذار زمینه ساز ایجاد جهش در عرصه‌ی اقتصاد و تولید خواهد شد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به نامگذاری ۱۰ سال گذشته از سوی مقام معظم رهبری گفت: این تاکیدات پیامی گویاست تا دست اندرکاران تولید و متولیان انجمن‌های کارگری و کارفرمایی در بستر روحیه‌ی تعامل و همدلی از تمامی راهکار‌ها و ظرفیت‌های بالقوه برای ایجاد جهش در تولید و رفع وابستگی به واردات بی رویه بهره‌گیری کنند.

وی همچنین همسان سازی حقوق را از مطالبات به حق جامعه‌ی کارگری عنوان کرد و افزود: فاصله‌ی حقوقی جامعه کارگری با دیگر اقشار به قدری زیاد بود که حتی افزایش ۳۹ درصدی حقوق امسال کارگران تامین اجتماعی نیز نمی‌تواند جوابگوی نیاز‌های این قشر زحمت کش شود.

وی ابراز امیدواری کرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی که همینک طرح همسان سازی حقوق را در دستور کار دارند، تدابیر لازم را برای پاسخگویی به مطالبات جامعه کارگری اتخاذ کنند.

نماینده ی، ولی فقیه در گیلان در ادامه به ظرفیت‌های بالقوه و متنوع گیلان در حوزه‌ی تولید اشاره کرد و با بیان اینکه تمامی مشکلات را نمی‌توان به کمبود منابع مالی گره زد، اضافه کرد: بسیاری از مشکلات تولید ورای مسایل مالی، نیازمند درایت و خلاقیت دست اندرکاران برای یافتن راهکار‌های جدید و رفع قوانین دست و پاگیر است.

آیت الله فلاحتی همچنین بر ضرورت حمایت هرچه بیشتر از بنگاه‌های کوچک زودبازده تاکید کرد و افزود: امروز جامعه‌ی اسلامی مملو از جوانان خلاق، مبتکر و شایسته ایست که در بستر حمایت‌های لازم می‌توانند منشا تحولات سازنده در بخش تولید و فن آوری‌های نوین باشند.

امام جمعه‌ی رشت در پایان سخنانش از مجموعه‌ی مدیران مرتبط با تولید و کار و کارآفرینی استان خواست تا برای گره گشایی تک تک مشکلات و شناسایی اولویت‌های این بخش، آسیب شناسی‌های مستمر داشته و با بهره گیری از خرد جمعی و حفظ روحیه‌ی تعامل به رفع موانع بپردازند.

عباس علیزاده، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان نیز در گزارشی از فعالیت ۲ هزار و ۴۱۱ تعاونی در مناطق مخنلف استان خبر داد و افزود: در یک سال گذشته ۳۵۴ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحد‌های تولیدی زیر مجموعه‌ی اداره‌ی کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت شد تا اشتغال این واحد‌ها در شرایط کرونایی تثبیت شود.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=7861

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۰۶
اردیبهشت
درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به کاهش منابع آبی و برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی، شالیکاران گیلان طبق تقویم زراعی اقدام کنند.

۰۶
اردیبهشت
جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

یکی از جشنواره‌های پر مخاطب که در طول سالیان گذشته میزبان گردشگران مختلفی از سطح استان و کشور بوده جشنواره بهار نارنج کومله شهرستان لنگرود است.جشنواره ای که امسال طی ۳ روز و با برنامه های مختلف مانند جشنواره کودک، غذا و بازی های بومی محلی برگزار می شود

۰۶
اردیبهشت
توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه

توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشورگفت: بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان از روز شنبه ۸ اردیبهشت بین نوغانداران ۹ شهرستان گیلان توزیع می‌شود.