تیتر اخبار

آغاز طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول خرداد ماه تجاوز به زن جوان برای فرار از بدهی سنگین جزئیاتی جدید از برقراری تماس تصویری روی سیم‌کارت تلفن همراه بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت ۱۳۰ ساختمان مسکونی و تجاری امام زاده ابراهیم شفت در آتش سوخت کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان جوانی که رفیقش را به خاطر گاز زدن همبرگرِ دوست دخترش کُشت سینماها عصر جمعه تعطیل می‌شوند بازداشت ۳ نفر در پرونده فوت یک پزشک چای سنواتی هر چه سریع باید تعیین تکلیف شود آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه پیش فروش ۶ محصول پرطرفدار سایپا در اردیبهشت ۱۴۰۳ درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه جزئیات طرح جدید فروش سایپا اعلام شد استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟! نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی قایقران گیلانی المپیکی شد سامانه بارشی در راه گیلان رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان مسعود اسکویی پیشکسوت ورزش و رادیو درگذشت

0

تور ترکیه «رسما» ممنوع؛ پرواز و هتل برقرار

  • کد خبر : 7219
  • ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
تور ترکیه «رسما» ممنوع؛ پرواز و هتل برقرار

پس از گذشت چهار روز از ابلاغ مصوبه ممنوعیت تور ترکیه، آژانس‌های مسافرتی از تبلیغ تور و فروش گشت ترکیه رسما منع شدند، اما فروش بلیت پرواز و سایر خدمات مسافرتی ترکیه متوقف نشده است.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ سخنگوی وزارت کشور سه‌شنبه ۱۷ فروردین‌ماه، از تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا درباره اعمال محدودیت در ترددهای مسافرتی با کشور ترکیه خبر داد و گفت که وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لغو تور ترکیه را فوراً به کلیه شرکت‌های گردشگری ابلاغ کند. آژانس‌های مسافرتی تا پایان روز هفدهم فروردین‌ماه، با وجود «قید فوریت» دستوری در این راستا دریافت نکردند و حتی اعلام شد که فروش خدمات سفر به ترکیه بدون ممانعت ادامه داشته باشد.

تصمیم کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا برای لغو تورهای ترکیه به دنبال درخواست وزیر بهداشت نیز درحالی صورت گرفت که پروازهای این مسیر بدون محدودیت برقرار ماند، هرچند قرار شد هلال احمر کنترل شدیدتری در مرزهای مشترک ایران و ترکیه داشته باشد.  

این دستور در روز هفدهم فروردین‌ماه به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رسیده و مسؤول مربوطه نیز می‌گوید که همان روز هم به استان‌ها و تشکل‌های گردشگری ابلاغ شده است. با این حال، تا روز هجدهم فروردین‌ماه دفاتر خدمات مسافرتی می‌گفتند دستوری در ارتباط با ممنوعیت تور ترکیه دریافت نکرده‌اند، هرچند در آژانس‌ها توری به نام ترکیه وجود ندارد و خدمات آن به صورت بلیت و هتل و معمولا بدون گشت عرضه می‌شود.

در روز چهارشنبه هجدهم فروردین‌ماه، سرانجام از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران بخشنامه‌ای به صورت مکتوب بیرون آمد که با توجه به مصوبه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا با موافقت رییس‌جمهور، دستور ممنوعیت هرگونه تبلیغ و برگزاری تور (گشت) مسافرتی و گردشگری به مقصد ترکیه تا اطلاع ثانوی را به تمام تشکل‌های مرتبط با دفاتر خدمات مسافرتی و آژانس‌های گردشگری ابلاغ کرده بود.

پیرو همین دستور، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران شنبه ۲۱ فروردین‌ماه بخشنامه کرد: با توجه به لغو نشدن پروازها در این مسیر (ترکیه) و نیاز مسافران به خدمات اقامتی و ترانسفر در کشور مذکور، دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی به منظور جلوگیری از سرگردانی مسافران در مقصد، مجاز به فروش خدمات مورد نیاز ایشان اعم از هتل و ترانسفر فرودگاهی بوده و از هرگونه تبلیغ و فروش گشت و تور امتناع کنند.

یونس دقیق‌کیا، رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی ـ نیز تایید کرده که پروازهای ترکیه همچنان برقرار است و تنها تورهای گردشگری لغو شده‌اند و بیشتر پروازهایی که در این مسیر انجام می‌شود، جنبه تجاری دارد.

او درباره استرداد هزینه‌ تورهای لغوشده و پیرو درخواست انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران برای اعمال شرایط فوق‌العاده و فورس‌ماژور گفته است: هزینه بسته‌های سفر که آژانس‌های مسافرتی ارائه می‌کنند به مسافران بازگردانده می‌شود و بسیاری از آن هتل‌ها هم گارانتی برای برگشت دارند و با توجه به محدودیت‌هایی که در خود ترکیه ایجاد شده ممکن است تورهای گردشگری مجوز خود را تمدید و یا مبالغ آن‌ را استرداد کنند.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=7219

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۱۳
اردیبهشت
آغاز طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول خرداد ماه

آغاز طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول خرداد ماه

استاندار گیلان، خواستار افتتاح طرح های سالم سازی دریا از اول خردادماه شد و اضافه کرد: فرمانداران حتما طرح‌های سالم‌سازی منطقه خود را ساماندهی و آسیب‌شناسی کنند.

۱۳
اردیبهشت
بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت

بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت

مدیر کل صمت گیلان گفت: ۱۴۰ طرح نیمه تمام صنعتی در استان برای ورود به چرخه تولید و خرید مواد اولیه نیازمند تسهیلات و تامین منابع ارزی هستند.

۱۳
اردیبهشت
۱۳۰ ساختمان مسکونی و تجاری امام زاده ابراهیم شفت در آتش سوخت

۱۳۰ ساختمان مسکونی و تجاری امام زاده ابراهیم شفت در آتش سوخت

فرماندار شفت گفت: آتش سوزی بامداد امروز از یک نانوایی تعطیل درمنطقه آغاز و به واحد‌های دیگر سرایت کرد.