تیتر اخبار

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه جزئیات طرح جدید فروش سایپا اعلام شد استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟! نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی قایقران گیلانی المپیکی شد سامانه بارشی در راه گیلان رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان همراه داشتن کدام داروها در حج و عمره ممنوع است؟ سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان ثبت سفارش کتاب های سال تحصیلی جدید آغاز شد

0

صدور احکام جدید حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی طی امروز و فردا

  • کد خبر : 6874
  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
صدور احکام جدید حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی طی امروز و فردا

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: طی امروز و فردا احکام جدید افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی صادر می‌شود و حقوق ها اگر بیشتر از صندوق‌های دیگر نباشد، کمتر از آنها نیز نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ حسن صادقی در خصوص صدور احکام جدید حقوق متناسب سازی شده بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: طی امروز و فردا احکام جدید افزایش حقوق متناسب سازی شده بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی صادر می‌شود و حقوق بازنشستگان ما اگر بیشتر از بازنشستگان صندوق‌های لشکری و کشوری نباشد، کمتر از آنها نیز نخواهد بود.

وی گفت: بر اساس احکام جدید، بازنشستگانی که سال گذشته حداقل حقوق ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را دریافت می‌کردند حقوقشان بالای ۴ میلیون تومان خواهد بود و متوسط بگیرها نیز بالای ۵ میلیون تومان دریافت خواهند کرد.

صادقی تصریح کرد: هفته گذشته جلسه‌ای با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و کانون‌های بازنشستگان داشتیم و در خصوص شیوه‌های متناسب سازی حقوق بازنشستگان صحبت شد و قرار بر این شد که حقوق‌های بازنشستگان ما همانند بازنشستگان لشکری و کشوری در همه سطوح افزایش پیدا کند و مدیرعامل سازمان موافقت خود را اعلام کرد.

وی گفت: سازمان تأمین اجتماعی مشکلی که با صندوق‌های دیگر دارد این است که افراد تحت پوشش ما با سوابق مختلف هستند، از مستمری بگیر، فوت شده، از کارافتاده و … تا سایر بازنشستگانی که با قوانین حمایتی مجلس تحت پوشش قرار گرفته‌اند، به همین دلیل نمی‌توانیم فرمول خاصی برای بازنشستگانمان تعریف کنیم در حالی که بازنشستگان صندوق‌های لشکری و کشوری با قبل هیچ تفاوتی نداشته‌اند اما در تأمین اجتماعی بسیاری از مشاغلی که در گذشته بوده‌اند، هم اکنون وجود ندارند که بخواهیم آنها را متناسب سازی کنیم و همین کار ما را به مراتب سخت‌تر از آنها می‌کند و ناگزیر هستیم تأمین اجتماعی را با صندوق‌های دیگر تطبیق دهیم و فرمولی ارائه دهیم که کپی برداری شده از آنها باشد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری افزود: صندوق تأمین اجتماعی اکچوئری (بیمه‌ای) است اما صندوق‌های کشوری و لشکری فقط مدیریت می‌شوند و منابع آنها فقط از سوی دولت تأمین می‌شود ولی در تأمین اجتماعی دولت سهم حق بیمه خود را نیز طی سال‌های گذشته پرداخت نکرده به همین دلیل نتوانستیم افزایش حقوق‌ها را بر اساس ماده ۱۱۱ و ۹۶ تعیین کنیم.

وی گفت: در حال حاضر دولت در ماه‌های آخر فعالیت خود تحرک خوبی انجام داده و مجلس نیز حمایت کرده و امیدواریم با پشتوانه سرمایه گذاری ۸۹ هزار میلیارد تومان بتوانیم در جهت افزایش حقوق بازنشستگان تحت پوشش اقدامات مؤثری انجام دهیم.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری تصریح کرد: قرار بود تا نیمه فروردین افزایش حقوق بر مبنای متناسب سازی تعیین شود به همین دلیل ظرف امروز و فردا این افزایش‌ها مشخص و احکام صادر خواهد شد.

صادقی افزود: تفاوت ما با صندوق کشوری این است که ۵۷ درصد جمعیت تحت پوشش ما (یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر) حداقل بگیر هستند در حالی که در صندوق کشوری حداقل بگیرها ۱۷ هزار نفر می‌شوند به همین دلیل رضایت حداقل بگیرهای تأمین اجتماعی کار دشواری است.

وی تأکید کرد: به گفته مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی که آخرین روزهای سال گذشته به حساب بازنشستگان واریز شد، از آنها کسر نخواهد شد و حقوق فروردین امسال نیز بر اساس احکام جدید افزایش پیدا می‌کند.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=6874

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۰۶
اردیبهشت
درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به کاهش منابع آبی و برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی، شالیکاران گیلان طبق تقویم زراعی اقدام کنند.

۰۶
اردیبهشت
جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

یکی از جشنواره‌های پر مخاطب که در طول سالیان گذشته میزبان گردشگران مختلفی از سطح استان و کشور بوده جشنواره بهار نارنج کومله شهرستان لنگرود است.جشنواره ای که امسال طی ۳ روز و با برنامه های مختلف مانند جشنواره کودک، غذا و بازی های بومی محلی برگزار می شود

۰۶
اردیبهشت
توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه

توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشورگفت: بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان از روز شنبه ۸ اردیبهشت بین نوغانداران ۹ شهرستان گیلان توزیع می‌شود.