تیتر اخبار

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه جزئیات طرح جدید فروش سایپا اعلام شد استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟! نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی قایقران گیلانی المپیکی شد سامانه بارشی در راه گیلان رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان همراه داشتن کدام داروها در حج و عمره ممنوع است؟ سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان ثبت سفارش کتاب های سال تحصیلی جدید آغاز شد

0

استفاده حداکثری از کریدور شمال – جنوب، از اولویت‌های دولت و نگاهی راهبردی است

  • کد خبر : 3672
  • ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴
استفاده حداکثری از کریدور شمال – جنوب، از اولویت‌های دولت و نگاهی راهبردی است

استاندار گیلان استفاده حداکثری از کریدور شمال – جنوب را از اولویت های دولت تدبیر و امید و نگاهی راهبردی در سیاست های نظام و سند چشم انداز خواند و تأکید کرد که برای توسعه صادرات، باید ناوگان کشتیرانی دریای خزر تقویت، نوسازی و جوان سازی شود.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛دکتر ارسلان زارع عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار مدیرعامل شرکت کشیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه فرصت ها و ظرفیت های ایجاد شده در دریای کاسپین به واسطه تشدید تحریم های ظالمانه تقویت شده ، افزود: باید این ظرفیت ارزشمند را به عنوان سرمایه ای برای کشورمان حفظ و استمرار بخشیم.

وی استفاده حداکثری از کریدور شمال  – جنوب را در کنار اولویت های دولت تدبیر و امید یک نگاه راهبردی در سیاست های نظام و سند چشم انداز عنوان و خاطرنشان کرد: بخشی از این مسیر محقق شده و در تلاشیم تا پایان دولت دوازدهم، خط ریلی به بندر کاسپین برسد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه ظرفیت خط ریلی برای حمل طی یک دهه آتی امکان جابجایی حدود ۱۰ میلیون تن بار را دارد، گفت: ظرفیت کشورهای همسایه، اتحادیه اقتصادی اوراسیا و مجموعه بازار مصرفی موجود در این حوزه، می تواند در توسعه صادرات بسیار اثرگذار باشد.

وی به صادرات بیش از ۳۰۰ میلیون دلاری در سال ۹۷، ۵۸۰ میلیون دلاری در سال ۹۸ و تحقق هدفگذاری ۶۰۰ میلیون دلاری در سال جاری طی ۹ ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: افزایش، تقویت، نوسازی و جوان سازی ناوگان کشتیرانی و ارتقاء سطح امکانات لجستیکی در تداوم این مسیر نقش بسزایی ایفا می کند.

استاندار گیلان اقدامات صورت گرفته توسط شرکت کشتیرانی و ایجاد خطوط مستقیم از انزلی و آستارا به آکتائو قزاقستان و ارتباط مستمر میان بنادر را اثربخش دانست و گفت: با افزایش چهار فروند کشتی به ناوگان کشتیرانی بنادر گیلان، بهره گیری از حمل و نقل ترکیبی، ارائه محصولات با کیفیت و تقویت زیرساخت هایی همچون سردخانه، درجه بندی و بسته بندی محصولات کشاورزی برای بازار کشورهای دیگر باید جذابیت ایجاد شود.

وی کمک به افزایش صادرات محصولات کشاورزی، میوه و سبزیحات و مصالح ساختمانی را اقدامی موثر خواند و اظهار داشت: برای حفظ منابع طبیعی و جنگل ها و جلوگیری از تخریب آن ها بایستی از لحاظ کمیت و کیفیت در ناوگان کشتیرانی با نگاه ایجاد خط کشتی روغن بر و چوب باتوجه به تولید ۵۰ درصد MDF کشور در گیلان و قطب تولید محصولات سلولزی، تلاش های مضاعفی صورت گیرد.

در این دیدار مدیرعامل شرکت کشیرانی جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از نگاه حمایتی استاندار گیلان به مجموعه کشتیرانی خزر، توسعه ناوگان را از موضوعات اساسی عنوان کرد و گفت: در کنار حمایت از ساخت داخل، افزایش چهار فروند شناور به مجموعه کشتیرانی خزر به نتیجه رسیده و در مرحله نخست دو فروند اضافه می شود.

محمدرضا مدرس خیابانی افزود: توسعه صادرات به کشورهای همسایه به ویژه روسیه با ارتقاء امکانات و زیرساخت ها گامی موثر در افزایش حجم مبادلات تجاری است.

شایان ذکر است، در این دیدار محمدرضا خزاعی عضو هیات مدیره کشتیرانی دریای خزر، دکتر فیاض زاهد مشاور مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، مهندس عبدالرضا محبی رئیس دفتر مطالعات و نظارت بر امور ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و کاپیتان داود تفتی مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر ، مدرس خیابانی را همراهی کردند.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=3672

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۰۶
اردیبهشت
درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به کاهش منابع آبی و برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی، شالیکاران گیلان طبق تقویم زراعی اقدام کنند.

۰۶
اردیبهشت
جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

یکی از جشنواره‌های پر مخاطب که در طول سالیان گذشته میزبان گردشگران مختلفی از سطح استان و کشور بوده جشنواره بهار نارنج کومله شهرستان لنگرود است.جشنواره ای که امسال طی ۳ روز و با برنامه های مختلف مانند جشنواره کودک، غذا و بازی های بومی محلی برگزار می شود

۰۶
اردیبهشت
توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه

توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشورگفت: بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان از روز شنبه ۸ اردیبهشت بین نوغانداران ۹ شهرستان گیلان توزیع می‌شود.