به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛گرچه این نظرسنجی بیشتر جنبه سرگرمی و فراغت برای مردم دارد اما به هرحال نتیجه چنین نظرسنجی میتواند سطح سلیقه و انتخاب های مخاطبین را در ده های اخیر مشخص کند.
عبور دو سریال «شهرزاد» و «همگناه» که در نمایش خانگی ساخته شدند در نظرسنجی سینما تیکت از میان سریال هایی درام که اکثریت قریب به اتفاقشان در تلویزیون پخش شدند حرفهای جالبی در خود دارد. اینکه جوانان این نسل متر و معیار های متفاوتی با نسل قبل برای انتخاب هایشان دارند.
شاید قابل توجه ترین نکته این باشد که تلویزیون ایران حتا سریال های چندسال اخیرش هم نتوانستند در فینال این نظرسنجی حضور داشته باشند و انتخاب مردم دو سریال از سریال های مدیوم نمایش خانگی بوده است.
شاید بتوان این نکته هم در نظر گرفت که چرا تلویزیون برای نسل جدید تلویزیون خاطرهسازی نکرده است؟! چرا از میان سریالهای یک دهه گذشته تلویزیون حتا یک سریال نتوانسته در ذهنها بماند؟!
این هم یادمان نرود که صداوسیما در یک بازه ۲۵ساله سریالهایی داشته که حتا با معیارهای امروزه نتفلیکس هم میتوانند با بهترین سریالهای دنیا رقابت کنند. از «هزاردستان» و «مدار صفر درجه» تا «روزگار قریب» و «وضعیت سفید».
رسیدن «شهرزاد» و «همگناه» به فینال ، پیامهایی آشکار دارد. تغییر دوران. تغییر نسلها. تغییر رسانهها و مهمتر از همه ، لزوم خانه تکانی شوراهای پرطول و تفصیل تصویب فیلمنامه که راه نفس کشیدن را سد کردهاند.
تلویزیون باید همین امروز به جای موضعگیری برابر چنین نظرسنجیهایی ، خودش را برای دنیای جدید آماده کند بدون بهانهجویی و بدون زاویه انحصار. در غیر این صورت بازی را به سینمای خانگی و ویاودیها میبازد.
دو سریال شهرزاد ساخته حسن فتحی و همگناه ساخته مصطفی کیایی به فینال رسیدند و در نیمه نهایی از سریالهای «در چشم باد» و «پدرسالار» عبور کردند. هردوی فینالیستها تولیداتی خارج از فضای صداوسیما هستند. «شهرزاد» برای رسیدن به فینال بجز «در چشم باد» از سد «هزاردستان» و «مدار صفر درجه» هم عبور کرد و «همگناه» بر سریالهایی مثل «یوسف پیامبر» ، «شوق پرواز» و «پدرسالار» چیره شد و همین یعنی موفقیت بلامانع سریال های اخیر نمایش خانگی بر رقیب اصلی خودش یعنی تلویزیون…