تیتر اخبار

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه جزئیات طرح جدید فروش سایپا اعلام شد استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟! نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی قایقران گیلانی المپیکی شد سامانه بارشی در راه گیلان رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان همراه داشتن کدام داروها در حج و عمره ممنوع است؟ سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان ثبت سفارش کتاب های سال تحصیلی جدید آغاز شد

0

خودروهای برقی ابتدای آذر ماه می آیند

  • کد خبر : 33350
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
خودروهای برقی ابتدای آذر ماه می آیند

وزیر صنعت، معدن و تجارت، ضمن اشاره به واردات تاکسی‌های برقی و فراهم کردن زیرساخت‌ها برای رواج این خودروها در کشور، ابراز امیدواری کرد که به‌زودی ناوگان حمل‌ونقل عمومی برقی شود و به صراحت اعلام کرد که نباید سیاست‌ ما این باشد که خودروهای بنزینی را حتما داخلی‌سازی کنیم؛ بالعکس بایستی تمرکز خود را بر خودروهای برقی و هوشمند قرار دهیم.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ اواسط مهر ماه بود که معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت از ورود خودروهای برقی به صورت ۱۰۰۰ دستگاهی از آبان ماه و ادامه روند آن تا پایان سال، خبر داد و گفت: با همکاری شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های خودروسازی و همکاری مشترک مجموعه‌های بین المللی تا افق ۱۴۰۴، به سمت طراحی و ساخت خودروهای بومی خواهیم رفت.

به گفته منوچهر منطقی در جهت فرآهم آوردن زیرساخت‌ها، تاکنون ۱۵ جایگاه تعبیه شده و ۷۸ شارژر مهیا شده است. همچنین نمونه‌ خودروهای برقی وارد شده و از آبان ماه به بعد به صورت ۱۰۰۰ دستگاهی طی چند مرحله وارد خواهد شد و به شبکه تاکسیرانی تزریق می‌شود.

آنچه که از ظواهر امر پیداست، خودروی برقی در آبان ماه وارد کشور نشده و بر اساس آنچه که اخیراً وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده، تاکسی‌های برقی احتمالا در هفته‌های اول آذرماه به‌تدریج وارد تهران می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: در مجموع مقرر شده تا پایان سال ۱۰۰ هزار دستگاه تاکسی برقی در شهرهای بزرگ داشته باشیم؛ بر این اساس در سال آینده سطحی از هوشمندی را در خودروهای داخلی خواهیم داشت.

علی آبادی با بیان اینکه به زودی حمل‌ونقل عمومی در تهران برقی می‌شود، گفت: این موضوع اثرات مثبت زیست محیطی هم دارد؛ در حال حاضر نصب شارژرها شروع شده و در حال توسعه زیرساخت‌ها هستیم.

عرضه اولین خودروهای برقی داخلی، در نیمه ابتدایی ۱۴۰۳

مقام عالی وزارت صمت همچنین از تولید چند نمونه خودروی برقی داخلی خبر داده و پیش‌بینی کرد: احتمالا در نیمه اول سال بعد، این خودروها نیز عرضه شوند.

علی‌آبادی بر تمرکز بر خودروهای برقی و هوشمند به‌جای خودروهای بنزینی، گفت: در کشوری همچون نروژ، بیش از ۸۰ درصد خودروها برقی شده یا در چین تقریبا تمام حمل‌ونقل عمومی و  ۳۰ تا ۳۵ درصد خودروهای مردم نیز برقی شده است؛ بنابراین باید بیشتر انرژی خود را صرف کنیم تا در این پدیده از دنیا عقب نمانیم و با  آنها همراه شویم.

وی تصریح کرد: سیاست ما نباید این باشد که خودروهای بنزینی را حتما داخلی کنیم چون این‌ها گذرا هستند. بنابراین باید به سمت داخلی‌ سازی قسمت‌هایی که خلق فناوری می‌کنند، حرکت کنیم.

مشکلی در نبود زیرساخت تولید خودروهای برقی نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هیچ کشوری در منطقه همانند ایران زیرساخت لازم را برای تولید و استفاده از خودروهای برقی ندارد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در تمامی مناطق کشور اعم از روستاها از نعمت برق برخوردار هستیم و زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی این خودروها وجود دارد.

علی‌آبادی گفت: خودروی بنده برقی است و خودم آن را ساختم و تمامی تکنولوژی ساخت موتور آن نیز بومی است.

شایان ذکر است که نیمه آبان ماه سال جاری، مدیر پروژه خودروهای برقی وزارت صمت از تخصیص ۳۰۰ میلیون دلار ارز به واردات تاکسی‌های برقی خبر داد و اعلام کرد: قرار است این خودروها از طریق شرکت‌های خودروساز وارد شوند و بر اساس برنامه‌ریزی‌های زمانی صورت گرفته، این خودروسازان بایستی تا پایان سال، ۶۰ درصد از تعهدی که در رابطه با خودروهای برقی امضا کرده‌اند را وارد ناوگان حمل‌ونقل کشور کنند.

به گفته این مقام مسئول، شرکت‌های خصوصی خودروساز نیز باید خود را آماده کنند تا حداقل ۳۰ درصد تولیدشان را تا پنج سال آینده برقی کنند؛ چراکه در غیر این‌صورت از بازار عقب می‌مانند.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=33350

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۰۶
اردیبهشت
درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به کاهش منابع آبی و برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی، شالیکاران گیلان طبق تقویم زراعی اقدام کنند.

۰۶
اردیبهشت
جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

یکی از جشنواره‌های پر مخاطب که در طول سالیان گذشته میزبان گردشگران مختلفی از سطح استان و کشور بوده جشنواره بهار نارنج کومله شهرستان لنگرود است.جشنواره ای که امسال طی ۳ روز و با برنامه های مختلف مانند جشنواره کودک، غذا و بازی های بومی محلی برگزار می شود

۰۶
اردیبهشت
توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه

توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشورگفت: بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان از روز شنبه ۸ اردیبهشت بین نوغانداران ۹ شهرستان گیلان توزیع می‌شود.