تیتر اخبار

صدور هشدار سطح نارنجی در گیلان/ بارش ها فردا شدت می گیرد امشب؛ آخرین مهلت انتخاب خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه حادثه انفجار و آتش سوزی در حمام خانه‌ای در رشت نشای ۲۳ درصد از شالیزار‌های گیلان ضرورت توسعه صنایع دریا محور در گیلان برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم گیلان یک گام تا میزبانی مسابقات فوتبال ساحلی قهرمانی آسیا فاصله دارد تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت هشدار رهاسازی آب سد سفیدرود در گیلان آجر شدن کار پزشکان قلابی در رشت آغاز طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول خرداد ماه تجاوز به زن جوان برای فرار از بدهی سنگین جزئیاتی جدید از برقراری تماس تصویری روی سیم‌کارت تلفن همراه بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت ۱۳۰ ساختمان مسکونی و تجاری امام زاده ابراهیم شفت در آتش سوخت کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان جوانی که رفیقش را به خاطر گاز زدن همبرگرِ دوست دخترش کُشت سینماها عصر جمعه تعطیل می‌شوند بازداشت ۳ نفر در پرونده فوت یک پزشک چای سنواتی هر چه سریع باید تعیین تکلیف شود آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه پیش فروش ۶ محصول پرطرفدار سایپا در اردیبهشت ۱۴۰۳ درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه جزئیات طرح جدید فروش سایپا اعلام شد استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟! نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی قایقران گیلانی المپیکی شد سامانه بارشی در راه گیلان رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان تمدید مهلت تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیاتی ارزش افزوده دیوید تیلور از دنیای کشتی خداحافظی کرد مشخصات ال۹۰ ایرانی منتشر شد محمدعلی علومی، نویسنده و طنزپرداز درگذشت

0

چند راهکار موثر برای افزایش سرعت مودم وای‌فای خانگی

  • کد خبر : 32795
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
چند راهکار موثر برای افزایش سرعت مودم وای‌فای خانگی

سرعت اینترنت یکی از عمده‌ترین مشکلات کاربران است که به عوامل گوناگونی بستگی دارد؛ در این راستا با انجام چند راهکار مفید می‌توان سرعت مودم وای فای خانگی را افزایش داد.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ همه‌ی کاربران معمولا اوقاتی را تجربه کرده‌اند که سرعت اینترنتشان کم شده و نمی‌دانستند باید چه کاری برای افزایش سرعت اینترنت انجام دهند. درواقع سرعت کم اینترنت یعنی آهسته پیش رفتن کارهایی که به آن وابسته هستند و هدر رفتن بخش زیادی از زمان! اما در بسیاری از مواقع، می‌شود با راهکارهایی کاربردی سرعت اینترنت را افزایش داد.

به عبارتی یکی از عمده‌ترین مشکلات کاربران، سرعت اینترنت است که پایین‌ بودن سرعت اینترنت به دو عامل مهم بستگی دارد؛ یکی سرویس‌دهنده‌ اینترنت و دوم، تنظیمات مودم بنابراین چند راهکار مفید برای افزایش سرعت مودم وای فای خانگی وجود دارد که در ادامه این گزارش به آن اشاره می‌شود.

مکان قرارگیری مودم: مکان قرارگیری مودم در خانه، بسیار مهم است که می‌تواند تاثیر زیادی روی سرعت اینترنت داشته باشد بنابراین سعی کنید مودم را در محلی قرار دهید که از تداخل با دستگاه‌ها و موانع فیزیکی دیگر مانند دیوارها، درها و سقف‌ها کم شود. همینطور ممکن است با تغییر مکان مودم به محلی با دسترسی بهتر به دستگاه‌ها، سرعت اینترنت‌ افزایش دهید.

 به‌روزرسانی نرم‌افزار و فریم‌ور Frimware: راه‌کار دوم این است که مطمئن شوید نرم‌افزار و فریم‌ور مودم شما به‌روز است. بررسی و اعمال به‌روزرسانی‌های ارائه‌شده توسط سازنده‌ مودم، می‌تواند بهبود سرعت و کارایی آن را فراهم کند. پس از این کار غافل نشوید.

 استفاده از باندهای فرکانسی مختلف: مودم‌ها دوباند دارند؛ ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز، شما می‌توانید آن‌ها را طوری تنظیم کنید تا از یک باند فرکانسی کم‌تداخل‌تر با بیش‌ترین سرعت استفاده کند. در باند ۲.۴ گیگاهرتز تداخل بیش‌تری است، اما این مودم برد بیش‌تری دارد. در باند ۵ گیگاهرتز، تداخل کمتر است و سرعت بیش‌تر، اما مودم برد کمتری دارد. انتخاب باند مناسب با توجه به نیازهای شما می‌تواند بهبود قابل توجهی در سرعت اینترنت‌تان ایجاد کند.

محدودیت تداخل‌های بی‌سیم: تداخل دستگاه‌ها و تجهیزات بی‌سیم دیگر می‌تواند سرعت اینترنت را تحت تاثیر قرار دهد. سعی کنید مودم‌تان را دور از دستگاه‌های الکترونیکی مانند میکروفرها، تلویزیون‌ها و دستگاه‌های بی‌سیم تعبیه کنید.

علاوه بر موارد ذکر شده پنهان‌ کردن نام شبکه وایرلس خانگی از جمله راهکارهای مفید برای افزایش سرعت مودم وای فای خانگی است. برای جلوگیری از استفاده غیرمجاز از شبکه وای‌فای خانگی و بهبود سرعت آن، شبکه خود را از دسترس عموم برای اتصال پنهان کنید در حقیقت باید SSID آن را پنهان کنید.

پنهان‌کردن SSID، به معنای عدم نمایش نام شبکه بی‌سیم شما در لیست شبکه‌های قابل‌ مشاهده است؛ این اقدام به صورت پیش‌فرض توسط بعضی مودم‌ها پشتیبانی می‌شود. با پنهان‌ کردن SSID، اسم شبکه بی‌سیم شما در لیست شبکه‌های در دسترس نمایش داده نمی‌شود و تنها افرادی که از اسم و رمز شبکه شما آگاه هستند، می توانند به آن متصل شوند.

در همین رابطه علی‌اصغر زارعی، مدرس دانشگاه و کارشناس ارشد مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی-مهندسی فناوری اطلاعات- در گفت‌وگو با ایسنا به دیگر راهکارهای مفید برای افزایش سرعت مودم وای فای خانگی اشاره کرد و گفت: اگر امکانش برایتان وجود داشته باشد، برای اتصال دستگاه‌های خود به مودم، از کابل اترنت استفاده کنید. این روش سرعت و پایداری بیش‌تری را نسبت به اتصال بی‌سیم فراهم کند.

وی افزود: همچنین در صورتی که در منطقه شما تعداد زیادی شبکه وای‌فای وجود دارد، ممکن است این شبکه‌ها با هم تداخل داشته باشند و سرعت اینترنت شما را کاهش دهند. برای حل این مشکل، می‌توانید کانال مودم خود را تغییر دهید. علاوه بر موارد ذکر شده استفاده از تکنولوژی‌های جدید مودم مانند AC، N و … باعث افزایش سرعت اینترنت شما خواهد شد.

تنظیم آنتن‌ روتر هم در کنار موارد گفته شده می تواند در افزایش سرعت مودم وای فای خانگی موثر باشد؛ اگر مودم شما آنتن‌های قابل تنظیم دارد، آن‌ها را بر مبنای نیازتان درست تنظیم کنید. این را بدانید که یک آنتن عمودی، سیگنال‌های وای‌فای را به صورت افقی ارسال می‌کند و بالعکس.

بنابراین، اگر نیاز دارید تا سیگنال‌های وای‌ را به چند طبقه انتقال دهید، تنظیم آنتن را به حالت افقی تغییر دهید که سیگنال‌های وای‌فای به صورت عمودی به بالا و پایین ارسال شوند و اگر هم نیاز به پوشش محدوده بیش‌تری دارید، آنتن را به حالت عمودی قرار دهید.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=32795

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۱۸
اردیبهشت
صدور هشدار سطح نارنجی در گیلان/ بارش ها فردا شدت می گیرد

صدور هشدار سطح نارنجی در گیلان/ بارش ها فردا شدت می گیرد

مدیرکل هواشناسی گیلان، از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی خبر داد و گفت: بارش ها از عصر و شب امروز آغاز می شود و طی سه شنبه از شدت بیشتری برخوردار است.

۱۸
اردیبهشت
حادثه انفجار و آتش سوزی در حمام خانه‌ای در رشت

حادثه انفجار و آتش سوزی در حمام خانه‌ای در رشت

شهروندی که برای شستشوی قطعات فلزی در حمام خانه اش از بنزین استفاده کرد پس از انفجار به شدت دچار سوختگی شد.

۱۸
اردیبهشت
نشای ۲۳ درصد از شالیزار‌های گیلان

نشای ۲۳ درصد از شالیزار‌های گیلان

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: شالیکاران گیلانی با استفاده از آب‌های سطحی و سنتی تا کنون ۵۴ هزار هکتار از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار‌های استان را نشا کرده اند.