تیتر اخبار

چای سنواتی هر چه سریع باید تعیین تکلیف شود آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه پیش فروش ۶ محصول پرطرفدار سایپا در اردیبهشت ۱۴۰۳ درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه جزئیات طرح جدید فروش سایپا اعلام شد استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟! نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی قایقران گیلانی المپیکی شد سامانه بارشی در راه گیلان رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان محمدحسن عاقل منش،عضو جدید شورای شهر رشت شد آغاز ثبت نام کلاس اولی ها از ۱۹ اردیبهشت مشاهده چند مورد ابتلا به فاسیولا در گیلان جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن» / ماجرای گاز «خنده» قلیان ها خانواده‌های دارای فرزند چندقلو چه خدماتی دریافت می‌کنند؟

0

خستگی و ناامیدی در دولت سیزدهم ممنوع است

  • کد خبر : 32028
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
خستگی و ناامیدی در دولت سیزدهم ممنوع است

رئیس جمهور گفت: دولت سیزدهم به دنبال اجرای افکار و ایده‌های امام راحل از جمله گره گشایی از زندگی مردم است.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ سیدابراهیم رئیسی روز سه شنبه در آیین تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل در آستانه هفته دولت ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت و انقلاب تصریح کرد: این زیارت اعضای دولت، زیارت معمولی و سنتی نیست، آمدن هیات دولت کنار مضجع نورانی امام با پیمان و میثاقی و سخن‌و پیام همراه است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: هرچه کسی را که زیارت‌می‌کنیم جایگاه بالاتری داشته باشد، زیارت با معناتر است، هیچ وقت قبل از زیارت با بعد از زیارت نباید یکی باشد، حتما باید با یک معرفت و تصمیمی و اراده همراه باشد.

هیات دولت آمده است پیمان ببندد که هویت این دولت هویت امام خمینی باشد

آیت الله رییسی بیان کرد: اراده امام برای اجرای عدالت، اراده‌ای حسینی (ع) بود؛ او از دودمان حسینی (ع) برای اصلاح امور سیاسی، اقتصادی اجتماعی و فرهنگی آمده بود؛ امام (ره) با اراده پولادین آمده بود تا شرایط را متحول کند و در این مسیر مانعی را پیش روی خود به رسمیت نمی‌شناخت، شاید شرایط عادی حکم نمی‌کرد که این انقلاب بزرگ را بنیان‌گذاری کند، اما این مرد با اراده تصمیم‌گرفت تحولی بزرگ را ایجاد کند.

رئیس جمهور ادامه داد: با وجود آنکه در انجام این تحول و ایجاد این انقلاب و همچنین در تاسیس و تثبیت و توسعه آن همواره دشمنی‌ها پابرجا بود، ولی امام به هیچ‌عنوان‌متوقف نشد.

وی با بیان اینکه دولت آمده است با آرمان‌های امام تجدید میثاق کند، خاطر نشان کرد: هیات دولت آمده است با اندیشه و فکر امام‌میثاق پیمان ببندد که هویت این دولت هویت امام خمینی باشد، هویت این دولت هویت فکر و اندیشه و عمل امام خمینی است. باید به این‌میثاق پایبند بود. اندیشه و اخلاص و توجه به مردم را که از آموزه‌های امام است را باید سرلوحه قرار دهیم.

هرکس که مسئولیتی را عهده دارد باید توجه به مردم داشته باشد

آیت الله رییسی تصریح کرد: سلوک و رفتار امام برای همه دولتمردان درس است، دولت به معنای عام کلمه است هرکس که مسئولیتی را عهده دارد باید توجه به مردم داشته باشد، باید نگاه تحولی به سازمان و سازوکار‌های اداری داشت، به وضع موجود راضی شدن راهکار نیست. جلوه میثاق با امام‌نگاه تحولی به انجام کار‌ها در جهت شاخص‌های تعریف شده توسط امام است، مانند توجه به اجرای عدالت و عدم تبعیض و توجه به مردم و مبارزه بافساد همان نکاتی که رهبر فرزانه انقلاب بار‌ها به دولتمردان تذکر و تاکید داشته اند.

رئیس جمهور گفت: بسیاری از نامه‌ها که به دست دستگاه‌های مختلف و نهاد‌هایی که کار اجرایی دارند، می‌رسد باید رسیدگی و انجام شود، زیرا عدم رسیدگی به این نامه‌ها سبب ناراضی شدن و سلب اعتماد مردم‌می شود.

وی خاطر نشان کرد: به واسطه مسئولیتی که عهده دار هستم، دیدار هفتگی با رهبر معظم انقلاب نصیبم شده است و گاهی در این دیدار‌ها ایشان برخی از نامه‌هایی که به دستشان رسیده را مطرح و رسیدگی می‌کنند.

وی باور به مردم را از ویژگی‌های امام خمینی (ره) دانست و اظهار داشت: از امام راحل می‌خواهیم برای این دولت دعا کند تا توفیق خدمتگزاری این دولت و کسانی که به نام دولت اسلامی به مردم خدمت می‌کنند به دست آوریم.

باید مردم را آنچنان که امام (ره) دوست داشت، دوست داشته باشیم

رئیس جمهور تاکید کرد: باید مردم را آنچنان که امام (ره) دوست داشت، دوست داشته باشیم؛ امام اسم مردم را سیاسی نمی‌بردند حقیقتاً مردم را باور داشت؛ خداباوری و مردم باوری و دین باوری از ویژگی‌های امام بود و در میثاق با امام راحل باید به این ویژگی‌های شخصیتی ایشان توجه کرد.

آیت الله رییسی با بیان اینکه تحول امری انجام شدنی است و یک آرزو نیست، تاکید کرد؛ در آخرین دیدار رهبری با فرماندهان سپاه ایشان تاکید داشتند که «خستگی و ناامیدی ممنوع» که این سخن روز دولت هم هست.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه «مسئول امیدوار می‌تواند مردم را امیدوار کند» گفت: تمام کسانی که به نام دولت و نظام اسلامی در سراسر کشور خدمت می‌کنند، باید با یک دنیا امید کار کنند؛ راهبرد امام و رهبری ایجاد امید در جامعه و ایجاد یأس راهبرد دشمنان است.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=32028

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۱۰
اردیبهشت
چای سنواتی هر چه سریع باید تعیین تکلیف شود

چای سنواتی هر چه سریع باید تعیین تکلیف شود

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: برای رفع نگرانی کشاورزان و کارخانه‌های چای باید هرچه سریع چای سنواتی تعیین تکلیف شود.

۱۰
اردیبهشت
آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه

آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کشت بادام زمینی در ۳ هزار هکتار از زمین‌های گیلان آغاز شده است.

۰۶
اردیبهشت
درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به کاهش منابع آبی و برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی، شالیکاران گیلان طبق تقویم زراعی اقدام کنند.