تیتر اخبار

جوانی که رفیقش را به خاطر گاز زدن همبرگرِ دوست دخترش کُشت سینماها عصر جمعه تعطیل می‌شوند بازداشت ۳ نفر در پرونده فوت یک پزشک چای سنواتی هر چه سریع باید تعیین تکلیف شود آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه پیش فروش ۶ محصول پرطرفدار سایپا در اردیبهشت ۱۴۰۳ درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه جزئیات طرح جدید فروش سایپا اعلام شد استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟! نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی قایقران گیلانی المپیکی شد سامانه بارشی در راه گیلان رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان محمدحسن عاقل منش،عضو جدید شورای شهر رشت شد آغاز ثبت نام کلاس اولی ها از ۱۹ اردیبهشت مشاهده چند مورد ابتلا به فاسیولا در گیلان

0

ساخت یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور

  • کد خبر : 31744
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱
ساخت یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور

وزیر راه گفت: واحد‌های مسکونی در شهرک‌ها و شهر‌های جدید با مشارکت انبوه‌سازان احداث می‌شود و اکنون یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در حال ساخت است.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ مهرداد بذرپاش در نشست هم‌اندیشی اعضای کانون انبوه‌سازان ضمن تاکید بر اینکه نهضت ملی مسکن یکی از اولویت‌های اصلی وزارتخانه است، گفت: در بخش تولید مسکن برای تسریع و تسهیل در ساخت و ساز نیازمند مشارکت بیشتر بخش خصوصی و انبوه‌سازان هستیم که برنامه‌ریزی شده تا با روش‌هایی مناسب حضور بخش خصوصی در تولید مسکن در کنار دولت تقویت شود.

اوبا اشاره به اینکه سیاست دولت قبل در بخش مسکن مبتنی بر ساخت و تولید مسکن نبوده است، گفت: تولید مسکن قانون مجلس بوده و با شروع به کار دولت سیزدهم به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی دولت در نظر گرفته شد و هم‌زمان برنامه ریزی برای تأمین و تخصیص زمین و دیگر مواردی که مرتبط با ساخت مسکن است در این باره آغاز شد.

عضو کابینه دولت سیزدهم یکی دیگر از اقدامات وزارت راه و شهرسازی را در کنار اجرای قانون جهش تولید مسکن و ساخت مسکن برای متقاضیان واقعی آن، ساماندهی بازار اجاره مسکن عنوان کرد و توضیح داد: لایحه ساماندهی بازار اجاره با تلاش‌های ۵ تا ۶ ماهه مراحل تصویب خود را می‌گذراند و در صورت تصویب می‌تواند کمک قابل توجهی در بازار اجاره و ساماندهی آن داشته باشد.

بذرپاش گفت: ساخت مسکن نیاز سالانه کشور است و چنانچه بخواهیم تقاضای مسکن را پاسخ بدهیم و رشد اقتصادی مسکن و تولید ناخالص داخلی را افزایش بدهیم، نیازمند مشارکت بیشتر بخش خصوصی و مشارکت مردمی در رونق دهی به بازار تولید مسکن هستیم.

او ادامه داد: نگاه توسعه اقتصادی یکی از اهرم‌های وزارت راه و شهرسازی و اولویت‌های این وزارتخانه تولید مسکن است.

بذرپاش افزود: وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن تلاش کرد تا با ابزار‌های قانونی و وضع مقررات لازم در همکاری با مجلس و سایر ارکان دولت تولید مسکن را رونق بدهد. استراتژی وزارتخانه در بخش مسکن تأمین زمین و حذف قیمت زمین از ساخت مسکن و افزایش تسهیلات مسکن بود.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: تشکیل جلسات منظم شورای عالی مسکن و حضور رئیس‌جمهور و سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط امکانی را فراهم کرده است تا تولید مسکن در همراهی با سایر ارکان دولت تقویت شود.

او  رایزنی برای کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی مسکن از ۲۳ به ۱۸ درصد را بخش دیگری از این تلاش‌ها اعلام کرد و گفت: افزایش میزان تسهیلات ودیعه مسکن، رشد ۳۵ درصدی تسهیلات صنعتی‌سازی بخشی از تلاش‌های مجموعه دولت برای رونق بخشی به تولید مسکن بوده است.

بذرپاش با اشاره به اینکه هم اکنون الحاق زمین در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت بر عهده شورای مسکن استان است، گفت:  برای دادن اختیارات به استان‌ها برای الحاق زمین به محدوده شهر‌ها برای شهر‌های زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت برنامه ریزی شده است.

وزیر راه و شهرسازی بر اهمیت مکان یابی مناسب برای احداث مسکن تاکید کرد و افزود: همانگونه که تولید مسکن حائز اهمیت است اینکه کجا و با چه کیفیت بسازیم نیز برای ما در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز دارای اهمیت بوده، بنابراین تلاش خواهیم کرد تا از تجربیات مسکن مهر در تولید مسکن بهره لازم را ببریم.

او گفت: مسکن از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین موضوعات کشور است که در آن مشارکت مردم دارای اهمیت است. هم اکنون تأمین آورده توسط متقاضیان مسکن یکی از مشکلات پیش‌روست که تلاش خواهیم کرد تا مشارکت مردم را در این خصوص تقویت کنیم.

بذرپاش تعدد مراکز تصمیم گیری در تولید مسکن را بخش دیگری از مشکلات عنوان کرد  و گفت: از انبوه سازان خواست تا بخشی از بار تولید مسکن را برعهده بگیرند و در این میان نفع مردم را در نظر داشته باشند.

او توضیح داد: هم اکنون بیش از یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در حال ساخت است که در مراحل مختلف قرار دارند؛ بنابراین در کنار برنامه‌ریزی و سیاستگذاری، کار ساخت و نظارت بر ساخت و ساز نیز دنبال شده و دولت در این بخش تمامی اهتمام خویش را به کار بسته است.

وزیر راه و شهرسازی از موافقت خود برای تشکیل کارگروه تولید مسکن با انبوه سازان خبر داد و افزود: در برنامه است تا زمین در اختیار انبوه سازان برای تولید مسکن قرار بگیرد و انبوه سازان بخشی از تولید مسکن را برای نهضت ملی عهده دار شوند.

بذرپاش با اشاره به اینکه تولید یک میلیون واحد مسکونی در مشارکت بخش خصوصی و انبوه سازان انتظاری است که دولت و وزارت راه و شهرسازی از بخش خصوصی دارد، گفت: در برنامه است تا تولید مسکن در شهرک‌ها و شهر‌های جدید در مشارکت با انبوه سازان باشد.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=31744

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۱۰
اردیبهشت
چای سنواتی هر چه سریع باید تعیین تکلیف شود

چای سنواتی هر چه سریع باید تعیین تکلیف شود

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: برای رفع نگرانی کشاورزان و کارخانه‌های چای باید هرچه سریع چای سنواتی تعیین تکلیف شود.

۱۰
اردیبهشت
آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه

آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کشت بادام زمینی در ۳ هزار هکتار از زمین‌های گیلان آغاز شده است.

۰۶
اردیبهشت
درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به کاهش منابع آبی و برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی، شالیکاران گیلان طبق تقویم زراعی اقدام کنند.