تیتر اخبار

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه جزئیات طرح جدید فروش سایپا اعلام شد استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟! نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی قایقران گیلانی المپیکی شد سامانه بارشی در راه گیلان رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان همراه داشتن کدام داروها در حج و عمره ممنوع است؟ سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان ثبت سفارش کتاب های سال تحصیلی جدید آغاز شد

0

برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج با نام “جام رشت”

  • کد خبر : 29358
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج با نام “جام رشت”

یوسف یزدانی، سرپرست شهرداری رشت اظهار داشت: برگزاری جام شطرنج گیلان با نام «جام رشت» با حضور ۱۲ الی ۲۰ کشور خارجی و شرکت ۷۰۰ الی ۸۰۰ ورزشکار از داخل و خارج از کشور فرصت مغتنمی برای معرفی ظرفیت‌های رشت است.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ جلسه هم اندیشی نحوه برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج با نام «جام رشت» برگزار شد.

این جلسه در ساختمان شورای شهر و با حضور سرپرست شهرداری رشت، اعضای شورای اسلامی، رئیس هیات شطرنج گیلان، مدیرکل ورزش و جوانان گیلان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مسئولانی از شهرداری رشت انجام گرفت.

حضور ۱۲ الی ۲۰ کشور خارجی و شرکت ۷۰۰ الی ۸۰۰ ورزشکار از داخل و خارج از کشور

یوسف یزدانی، سرپرست شهرداری رشت در این جلسه، با بیان این مطلب که برگزاری این جام با حضور ۱۲ الی ۲۰ کشور خارجی و شرکت ۷۰۰ الی ۸۰۰ ورزشکار از داخل و خارج از کشور فرصت مغتنمی برای معرفی ظرفیت‌های رشت است، اظهار داشت: طی هماهنگی انجام شده مقرر است، اجرای این مسابقات از سوی رسانه ملی در راستای برندسازی رشت بصورت زنده پوشش داده شود.

وی روزهای برگزاری این مسابقات را ۲۳ بهمن الی یکم اسفند ماه سال جاری اعلام نمود و گفت: تلاش داریم تا در کنار برگزاری این مسابقات با نام جام رشت، ظرفیت‌ها و پتانسیلهای شهر رشت را بیشتر معرفی نموده و بتوانیم میهمانان داخلی و خارجی را با خاطراتی بیاد ماندنی و تبلیغات بالقوه در زمینه‌های مختلف گردشگری مشایعت نماییم.

سرپرست شهرداری رشت گفت: مجموعه مدیریت شهری رشت همواره و در تمامی رشته‌ها حامی ورزشکاران و رشد صنعت ورزش بوده و خواهد بود.

یزدانی اشاره داشت: ارائه غذاهای ویژه گیلانی در راستای شهر خلاق خوراک و معرفی صنایع دستی منحصر بفرد گیلان برای میهمانان از رویکردهای ویژه در این جشنواره خواهد بود.

رونمایی از پوستر برگزاری جام شطرنج رشت در روز ۱۷ بهمن

حسین میربلوک، رئیس هیات شطرنج گیلان در این جلسه اظهار داشت: اجرای نوزدهمین دوره اجرای مسابقات شطرنج با نام جام رشت، امسال به شکل بین‌المللی برگزار می‌شود.

میربلوک گفت: رونمایی از پوستر برگزاری جام شطرنج رشت در روز ۱۷ بهمن طی مراسمی در سالن آتش نشانی رشت و با حضور خبرنگاران و مسئولان مرتبط برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این مسابقات حداقل ۷۰۰ ورزشکار داخلی و خارجی شرکت خواهند داشت، گفت: حضور ۱۲ کشور از هم اکنون در جام شطرنج رشت قطعی شده و ممکن است این عدد به ۲۰ برسد که کشورهای حوزه دریای کاسپین را می‌توان از میان آن‌ها نام برد.

میربلوک در ادامه اظهار داشت: آمادگی آن را داریم که از میهمانان عالیرتبه کشوری و ورزشکارانی از سفارت‌خانه‌های کشورهای مختلف در ایران دعوت بعمل آوریم تا بتوان بهره حداکثری از رویکردهای برندسازی در حوزه‌های صنایع دستی گیلان، شهر خلاق خوراک و صنعت گردشگری در این رویداد بهره ببریم.

رئیس هیات شطرنج گیلان گفت: در خلال این مسابقات و در روز ۲۹ بهمن برنامه رشت‌گردی و بازدید از خانه میرزا و موزه میراث فرهنگی گیلان را تعدادی از میهمانان حاضر، در دست اجرا داریم.

باید تلاش شود تا ظرفیت‌های رشت و گیلان به میهمانان به بهترین شکل معرفی گردد

ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان نیز در جلسه هم اندیشی برگزاری جام شطرنج رشت، اظهار کرد: باید تلاش شود تا در این فرصت پیش آمده، ظرفیت‌های شهر رشت و استان گیلان به میهمانان داخلی و خارجی به بهترین شکل معرفی گردد، جهانی گفت: برگزاری نمایشگاهی از جام‌های زرین و سیمین و دفینه‌های یافت شده در گیلان برای گردشگران بسیار دیدنی خواهد بود.

وی گفت: معرفی چای داخلی گیلان و چای سنتی و بهره گیری از ۷ حوزه مورد نظر برای ثبت بنام گیلان دریچه جدیدی به رشد صنعت گردشگری در گیلان خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: حصیربافی و رشتی دوزی و تهیه انواع شیرینی بطور زنده در محل حضور میهمان از دیگر فعالیت‌هایی است که در حین برگزاری جام رشت میتوان انجام داد.

انجام مسابقات شطرنج در روزهای ۲۳ بهمن الی یکم اسفند

یاسر محجوب، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری رشت نیز در این جلسه توضیح داد: این جام تحت نام جام رشت و با دو محور شهر خلاق خوراک و برندسازی‌های جدید به خصوص در صنایع دستی اجرا خواهد شد.

محجوب گفت: در روز ۱۷ بهمن ماه با دعوت از رسانه‌ها و مسئولان مرتبط رونمایی از پوستر اجرای مسابقات برگزار می‌شود و انجام مسابقات شطرنج در روزهای ۲۳ بهمن الی یکم اسفند ماه در مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) اجرا می‌شود.

باید تلاش کنیم نام شطرنج ایران با نام رشت گره بخورد

جهانبخش آرمان، مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان نیز در این جلسه عنوان کرد: جام شطرنج رشت یک تورنمت بین المللی و فرصتی بسیار مناسب در جهت مطرح نمودن ظرفیت‌های شهر رشت به عنوان یک قطب گردشگری در خطه شمال کشور است.

آرمان گفت: باید تلاش کنیم تا رشت که بعنوان یک شهر صاحب نام در ورزش شطرنج در کشور شناخته شده است، در این رشته در اوج نگه داشته شود و نام شطرنج ایران با نام رشت گره بخورد.

وی اضافه کرد: ورزش، سالم‌ترین فعالیت حرفه ای، نیمه حرفه‌ای در جوامع انسانی است و نباید از قابلیت انواع رشته‌های ورزشی در ایجاد نشاط جامعه غافل بود.

آرمان ضمن تشکر از نگاه ارزشمند مجموعه مدیریت شهری در شهرداری و شورای اسلامی شهر به مقوله ورزش گفت: میتوان در قالب بسته‌های فرهنگی و گردشگری حضور این تعداد میهمان در رشت را تبدیل به فرصتهایی برای سرمایه‌گذاری در شهر رشت کرد.

برگزاری این جام فرصتی استثنایی است

سیدحسین رضویان، عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه هم اندیشی اظهار داشت، متاسفانه در ماه‌های گذشته کشور و به تبع آن استان گیلان از حضور گردشگران و رونق صنعت گردشگری برخوردار نبوده است و برگزاری این جام فرصتی استثنایی است که بتوانیم بار دیگر نگاه گردشگران را به استان گیلان با این همه ظرفیت‌های بالقوه معطوف نماییم.

رضویان گفت: برگزاری این جام اگر به شکلی شایسته انجام شود، دریچه‌ای خواهد، بود به سوی برندسازی‌های جدید و اقبال عمومی برای مقصد قرار گرفتن شهر رشت برای گردشگران ورودی.

وی ابراز امیدواری کرد تا با هماهنگی و برآیند کلیه دستگاههای مرتبط با برگزاری این جام، دوره جدیدی از نوآوری در گردشگری و فعالیت‌های اقتصادی در رشت ایجاد شود.

چنین جشنواره‌هایی باید هر ماهه بدون مناسبت یا با مناسبت در رشت اجرا شود

علیرضا تاج شهرستانی، عضو شورا و رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی ورزشی شورای اسلامی نیز در این جلسه، اظهار کرد: معتقدیم چنین جشنواره‌هایی باید هر ماهه بدون مناسبت یا با مناسبت در رشت اجرا شود.

وی با نام بردن از جزیره کیش بعنوان مثال در این راستا گفت: بهره گیری از ظرفیت‌های نزدیکی به دریا و ایجاد مراکز مختلف تجاری برای گیلان که ذاتاَ استانی توریستی و گردشگر پسند است، برای ما دور از دسترس نیست.

تاج شهرستانی خلاقیت و هنر مدیریتی مسئولان استانی و شهری را در این راستا مورد توجه قرار داد و گفت: باید از ظرفیت‌های انسانی و اقلیمی استفاده نماییم و ایجاد بهانه‌هایی برای شادی و نشاط شهروندان را در اولیت برنامه‌های اداره شهر قرار دهیم که شهر شاد خلاقیت در صنعت و رونق‌های اقتصادی را نیز به دنبال خواهد آورد.

امیدواریم شاهد اتفاقات خوب پی در پی برای رشت باشیم

مسعود عباس‌نژاد، عضو شورا و رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت نیز طی سخنانی ایحاد این ظرفیت را فرصتی برای مطرح شدن نام کلانشهر رشت در سطح کشور و بین الملل دانست.

عباس‌نژاد گفت: پخش مستقیم مسابقات شطرنج جام رشت از رسانه‌های ملی و حتی در قالب یک خبر در رسانه‌های جهانی، اتفاقی مثبت برای نام شهر رشت محسوب میشود.

وی ابراز امیدواری کرد به دنبال برگزاری این سری مسابقات در رشت شاهد اتفاقات خوب پی در پی برای رشت باشیم و بخصوص در بخش خوراک خلاق و معرفی صنایع دستی گیلان به بازارهای جهانی موفق عمل کنیم.

حمایت از ورزش، از اولویت‌های کاری در مدیریت شهر است

محمدحسین واثق کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت در جلسه هم اندیشی در نحوه اجرای نوزدهمین دوره برگزاری جام شطرنج در رشت، ضمن تشکر از کلیه مسئولان و دست اندرکاران این برگزاری گفت: به رسم میزبانی در پایان این جلسه و در جمع‌بندی مباحث مطرح شده این موضوع را خاطرنشان میکنم که میرزا کوچک خان بعنوان یک نام شاخص برای استان گیلان و شهر رشت در برنامه‌های فرهنگی لازم است در محور توجه قرار گیرد و می‌بایست در راستای بهره مندی از پتانسیل برند شهرخلاق خوراک و هنرهای صنایع دستی برنامه ریزی درست صورت پذیرد.

کارگرنیا هم چنین اظهار داشت: حمایت از ورزش، از اولویت‌های کاری ما در مدیریت شهر است و دو تیم فوتبالی شهر هر زمان که نیاز بوده از حمایتهای شهرداری برخوردار شده‌اند.

وی گفت: ورزش شطرنج به واسطه خلاقانه بودن در میان تمامی اقشار شهر رشت، نیز جزء اولویت‌های ما قرار گرفته است. وی ضمن تقدیر از کلیه ارگانهای مربوط به برگزاری مسابقات شطرنج جام رشت گفت: باید تلاش شود تا در این خلال برگزاری این رویداد به حداکثر مطلوبیت مورد نظر دست یابیم.

رئیس شورای شهر رشت به مسئولان ورزشی شهر توصیه کرد: در فضاهای سبز شهری و به خصوص در سبزه میدان و پارک شهر رشت میزهای متعدد شطرنج با سایبان برای ایام بارندگی و آفتابی تعبیه گردد تا ضمن زیباتر نمودن چهره فضای سبز شهری، شهروندان در ایام فراغت از این فضاهای ورزشی بهره‌مند باشند.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=29358

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۰۶
اردیبهشت
درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به کاهش منابع آبی و برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی، شالیکاران گیلان طبق تقویم زراعی اقدام کنند.

۰۶
اردیبهشت
جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

یکی از جشنواره‌های پر مخاطب که در طول سالیان گذشته میزبان گردشگران مختلفی از سطح استان و کشور بوده جشنواره بهار نارنج کومله شهرستان لنگرود است.جشنواره ای که امسال طی ۳ روز و با برنامه های مختلف مانند جشنواره کودک، غذا و بازی های بومی محلی برگزار می شود

۰۶
اردیبهشت
توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه

توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشورگفت: بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان از روز شنبه ۸ اردیبهشت بین نوغانداران ۹ شهرستان گیلان توزیع می‌شود.