تیتر اخبار

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه جزئیات طرح جدید فروش سایپا اعلام شد استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟! نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی قایقران گیلانی المپیکی شد سامانه بارشی در راه گیلان رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان همراه داشتن کدام داروها در حج و عمره ممنوع است؟ سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان ثبت سفارش کتاب های سال تحصیلی جدید آغاز شد

0

گیلان، استانی با تاریخ پرعظمت و مشاهیر بزرگ

  • کد خبر : 27460
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷
گیلان، استانی با تاریخ پرعظمت و مشاهیر بزرگ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: گیلانی استانی با فرهنگ و هنر و تاریخ پرعظمت با مشاهیر بزرگ و فراموش نشدنی است.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش استان گیلان را استانی با ظرفیت‌های بزرگ فرهنگ و هنر دانست و گفت: تاریخ ایران تاریخی پرعظمت است و در همه تحولات ایران در دوره‌های مختلف به ویژه در دوره‌های معاصر، پیشگام بوده است.
دکتر محمد مهدی اسماعیلی افزود: این استان شهدای زیادی هم در دوران دفاع مقدس، هم در دفاع از حرم و امنیت تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
وی گفت: گیلان استانی پر از علمای وارسته نظیر آیت الله بهجت است، استانی با اندیشمندان و بزرگان بسیاری که در قله رشته‌های مختلف ایستاده اند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان گیلان استان مشاهیر بزرگ و فراموش نشدنی در ایران است، در شعر و ادبیات؛ در فقاهت و در رشته‌های مختلف دانش‌های نوین و همچنین در حوزه‌های مختلف سینما، تئاتر و موسیقی استان گیلان استانی کم نظیر و سرآمد است.

سال های پایانی قرن ۱۳ سال های خاصی بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه سال های پایانی قرن ۱۳ سال های خاصی بود گفت : در آن سالها رنج و محنت و سختی هایی بر ایران حکمفرما بود و نهضت میرزا در همان سال ها اتفاق افتاد .

محمد مهدی اسماعیلی گفت : ایران عزیز ما در آن سالها تا حد واگرایی کامل پیش رفته و حتی آسیب دیده بود و وحدت ملی و وحدت سرزمینی به واسطه حضور استعمارگران آسیب دیده بود و در آن روزها استعمارگران در کشور جولان می دادند و دولت روس و دولت انگلیس و حاکمان نالایق دست به دست هم داده بودند و کشور ما در سختی روزگار می گذراند.

وی افزود : در این روزها میرزا با عزمی راسخ و دلی امیدوار با یاران اندک ولی صدیق به عنایات الهی به پا خواست و قیام کرد .

وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به اینکه آرمان میرزا رهایی از استبداد و استعمار بود  گفت : نهضت میرزا کوچک به شکست انجامید اما بذری بود در سرزمین پر استبداد ایران و از آن درخت تناوری رشد کرد و ثمره اش انقلاب اسلامی شد.

دشمن به دنبال یاس و ناامیدی در جامعه است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دشمن در دوره های مختلف اسم و عنوانش شاید تغییر کند اما هدفش همیشه براندازی اسلام است گفت : امروز هم در شرایطی قرار داریم که دشمن به دنبال یاس و ناامیدی در جامعه است  .

دکتر محمد مهدی اسماعیلی افزود : دشمن در دوران میرزا به دنبال تجزیه ایران بود، اما بزرگانی چون مدرس، پسیانی ، خیابانی و میرزا کوچک با استقامت ایسادند و دست دشمن را کوتاه کردند اما دشمن هرگز دست برنمی دارد همانطور که در بعد از انقلاب هم دشمنی ها را ادامه داد و امروز هم به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه و یاس آفرینی و ناامید کردن مردم از آینده کشور است.

وی افزود : با این اتفاقاتی که اخیرا در کشور رخ داد ، دشمن قصد دارد کشور را دوقطبی کند و یا ایجاد شکاف و از بین بردن وحدت ، سبب براندازی نظام شود .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : ایران متحد و قوی خار چشم دشمن است و نقش آفرینی ایران در صحنه های بین المللی برای دشمن قابل تحمل و هضم نیست و اصحاب رسانه باید با فکر و اندیشه و جهاد تبیینی که رهبری برما فریضه کرده برای پاسخگویی به همین شبهاتی دشمن مطرح کند.

دکتر محمد مهدی اسماعیلی افزود : ما باید گوش شنوایی برای نقدهای منصفانه داشته باشیم ، باید صدای منتقدین و معترضان منصف را بشنویم و البته دولت انقلابی وظیفه خود می داند که با همه گروها بنشیند، صحبت کند و گوش شنوایی برای اعتراضات داشته باشد.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=27460

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۰۶
اردیبهشت
درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به کاهش منابع آبی و برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی، شالیکاران گیلان طبق تقویم زراعی اقدام کنند.

۰۶
اردیبهشت
جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

یکی از جشنواره‌های پر مخاطب که در طول سالیان گذشته میزبان گردشگران مختلفی از سطح استان و کشور بوده جشنواره بهار نارنج کومله شهرستان لنگرود است.جشنواره ای که امسال طی ۳ روز و با برنامه های مختلف مانند جشنواره کودک، غذا و بازی های بومی محلی برگزار می شود

۰۶
اردیبهشت
توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه

توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشورگفت: بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان از روز شنبه ۸ اردیبهشت بین نوغانداران ۹ شهرستان گیلان توزیع می‌شود.