دستگاه شما ایجاد کنند. آنها اساسا پل بین دستگاه خارجی و سیستم رایانه شما هستند و اطمینان حاصل میکنند که هم به درستی ارتباط برقرار کرده و هم تبادل اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت میکنند.
اکثر اوقات، نصب و بهروزرسانی درایور در پشت صحنه اتفاق میافتد. بنابراین نیازی نیست نگران آن باشید. برای مثال، کافی است یک وبکم جدید را وصل کنید، در آن صورت دوباره فعال میشود؛ اما گاهی اوقات مشکلی پیش میآید، در این جا نصب مجدد درایورها میتواند همه چیز را دوباره راه اندازی کند.
برای شروع، به وبسایت رسمی سازنده دستگاه جانبی خود بروید تا جدیدترین درایورهای دستگاه خود را بیابید. به احتمال زیاد آنچه را جست و جو میکنید در یک صفحه نرمافزار یا پشتیبانی خواهید یافت. برای بازگشت به مثال قبلی، اگر وبکم لاجیتک را به رایانه خود متصل کردهاید، میتوانید نرمافزار مربوطه را در صفحه پشتیبانی پیدا کنید. تنها باید فایل را دانلود کنید، آن را باز کرده و دستورالعملها را دنبال کنید.
همه چیزهای دیگر را از برق بکشید
در یک دنیای ایدهآل، دستگاههای جانبی بدون هیچ مشکلی با هم کنار میآیند؛ اما درگیریها به وجود میآیند. گاهی اوقات به هر دلیلی، نصب یک دستگاه جدید برای دستگاه موجود مشکل ایجاد میکند و هر دو ممکن است به درستی کار نکنند. اگر اخیرا یک تغییر سخت افزاری در رایانه خود ایجاد کردهاید و چیزی کار نمیکند، هر ابزاری که آخرین بار دریافت کردهاید ممکن است مقصر باشد.
برای شناسایی این که دقیقا چه چیزی باعث ایجاد مشکل شده است، سعی کنید رایانه خود را خاموش کنید و هر چیزی را که به آن متصل است، از برق بکشید. رایانه را دوباره روشن کرده و دستگاه جانبی مشکل ساز را دوباره به آن وصل کنید. اگر به نظر میرسد درست شده است، ممکن است با یک دستگاه جانبی دیگر در نقطهای از خط مشکل داشته باشد.
دستگاههای دیگر خود را یکی یکی به برق وصل کنید تا ببینید آیا میتوانید محل وقوع تضاد را تشخیص دهید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، سعی کنید آخرین درایورها را برای هر دستگاه دانلود کرده و با سازندگان برای پشتیبانی تماس بگیرید.
متاسفانه اگر مشکل همچنان ادامه دارد و سازندگان سخت افزار هنوز راه حلی ارائه نکردهاند، ممکن است نتوانید از این دو وسیله جانبی با هم استفاده کنید.
دستگاه را دوباره راه اندازی کنید
خاموش و روشن کردن مجدد یک ابزار چیزی شبیه به یک کلیشه عیب یابی فنی است، اما همچنان موثر است. به همین ترتیب، حذف یک دستگاه از سیستم شما و سپس نصب مجدد آن از ابتدا میتواند مشکلات را حل کرده، هر چیزی که اشتباه بود را بازنشانی کند و دادههایی را که ممکن است خراب یا نابه جا شده باشند، پاک کند.
برای برخی از تجهیزات جانبی، مانند ماوس سیمی، فقط باید آن را از برق کشیده و دوباره وصل کنید. برای سایر تجهیزات مانند وب کمها و چاپگرها، باید آنها را به درستی از سیستم خود حذف کنید. در ویندوز به بلوتوث و دستگاهها و سپس Devices از تنظیمات بروید. در macOS، System Preferences را از منوی Apple باز کنید، سپس روی نوع ابزار جانبی که میخواهید حذف کنید کلیک کنید.
ممکن است لازم باشد قبل از اتصال مجدد یک نرم افزار مرتبط (یا دو) را حذف یا نصب کنید. از تنظیمات ویندوز، برنامهها و ویژگیها را انتخاب کنید، سپس روی سه نقطه کنار برنامه کلیک کرده و آن را حذف کنید. اگر از macOS استفاده میکنید، به Applications در Finder بروید و برنامهای را به سمت نماد سطل زباله در داک بکشید تا از شر آن خلاص شوید. با انجام این کار، قبل از نصب مجدد دستگاه جانبی، رایانه خود را مجددا راه اندازی کنید.