0

گیلان با ظرفیت‌های کم نظیری مواجه است | جمهوری اسلامی در حقوق بشر خدمات زیادی به دنیا کرد

  • کد خبر : 25287
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
گیلان با ظرفیت‌های کم نظیری مواجه است | جمهوری اسلامی در حقوق بشر خدمات زیادی به دنیا کرد

کنعانی چافی با بیان اینکه جمهوری اسلامی هرگونه مداخله در امور داخلی خود را محکوم می‌کند گفت: ابزار سازی از تحولات اخیر ایران برای گرفتن امتیازات در مذاکرات سیاسی مردود است.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ علی کیانی/ناصر کنعانی چافی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در منطقه ویژه‌ای واقع شده و تاثیرات این منطقه همواره مورد توجه تمام کشورها و ملت‌ها بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه عنوان کرد: رئیس جمهور در سفر به مقر سازمان ملل بیش از ۱۲ سفر مهم داشت و از جایگاه سازمان ملل متحد در دومین روز اجلاس دیدگاه‌های شفاف، صریح و مبنایی کشور را در مورد صلح و امنیت تشریح کرد.

کنعانی چافی در پاسخ به این پرسش که تاکنون چه اقداماتی برای رفع و یا دور زدن تحریم‌ها انجام شده است، اضافه کرد: مهمترین روندی که در خصوص حل و فصل رفع تحریمها و موضوع هسته‌ای انجام گرفته مذاکرات وین است که در کنار کشورهای عضو توافق برجام پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه آخرین دور مذاکرات برجام یکماه قبل پایان پیدا کرد و جمهوری اسلامی ایران پیشنهادات خود را به شکل مکتوب ارائه داد افزود: دیدگاه‌های جمهوری اسلامی در مذاکرات بسیار روشن است و معتقدیم اگر اراده سیاسی در طرف مقابل وجود داشته باشد و طبق مذاکراتی که تاکنون انجام شده امکان از سر گیری و شکل‌گیری یک توافق کامل وجود دارد.

سخنگوی وزارت خارجه نشست سازمان ملل متحد را فرصتی خوب برای بیان دیدگاه‌های جمهوری اسلامی در حوزه مذاکرات هسته‌ای دانست و ابراز داشت: در حاشیه اجلاس ملل متحد نیز صحبت‌ها و نشست‌هایی حول محور مذاکرات هسته‌ای انجام گرفت از طرفی جمهوری اسلامی ملتزم به مسیر مذاکره مبتنی بر نگاه دیپلماتیک جهت تحقق حقوق حقه قانونی ملت ایران است و در مسیر فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای حتما منافع ملت را حفظ خواهد کرد.

*مداخلات خارجی در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران ابزار سازی برای گرفتن امتیازات در مذاکرات سیاسی است

کنعانی چافی ضمن اشاره به تحولات اخیر داخل کشور اذعان کرد: اتفاق ناگواری که در کشورمان رخ داده اتفاقی است که ممکن است در هر کشوری رخ بدهد از طرفی حقوق انسان و حقوق بشر جزو ماهیت جمهوری اسلامی ایران است.

وی با انتقاد از رفتارهای مداخله جویانه برخی کشورهای غربی در مورد تحولات داخلی ایران یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران کشوری مستقل است و دیدیم که رئیس جمهور در عالیترین رتبه بعد از آن واقعه ناگوار با خانواده فرد تماس گرفت و رئیس قوه قضائیه هم در این مورد ورود جدی کرد.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه این رخداد به ابزاری برای تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است گفت: این ابزار فشار از طرف جمهوری اسلامی مردود است زیرا معتقدیم حقوق بشر ابزار محسوب نمی‌شود و جمهوری اسلامی در حوزه حقوق بشر خدمات زیادی به دنیا کرده است.

کنعانی چافی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی هرگونه مداخله در امور داخلی خود را محکوم می‌کند، اذعان کرد: سوال اینجاست آنهایی که مدعی حقوق بشر هستند و از رخدادی که هنوز توسط مراجع ذیربط تحت بررسی است برای متهم سازی ایران به نقض حقوق بشر استفاده کردند در حمله داعش به سوریه و عراق کدام کشور نقش پیشرو در دفاع از ملتها و جان و مال مردم داشته است.

وی مداخلات خارجی در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران را مردود و ابزار سازی برای گرفتن امتیازات در مذاکرات سیاسی دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی از امنیت مردم کشور خود به خوبی دفاع خواهد کرد و همچنان این رویه حمایتی را برای سایر ملت‌ها ادامه می‌دهد.

* رشد اقتصادی بین هفت تا ۴۵۰ درصدی مناسبات تجاری ایران با کشورهای همسایه 

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه اظهار داشت: در نگاه دولت سیزدهم سیاست خارجی مبتنی بر توجه به ظرفیت‌های معطل مانده از حوزه مناسبات با همسایگان است بنابراین سیاست منطقه محور و نگاه به حوزه شرق فرصت جدیدی برای تامین منافع اقتصادی در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار میدهد.

کنعانی چافی از رشد اقتصادی بین هفت تا ۴۵۰ درصدی مناسبات تجاری ایران با کشورهای همسایه خبر داد و افزود: عضویت جمهوری اسلامی در سازمان همکاری شانگهای ظرفیت‌های جدیدی را برای کشورمان در حوزه تقویت مناسبات همسایه محور با تکیه بر موضوعات اقتصادی و تجاری فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه درخواست ایران برای عضویت در سازمان اقتصادی کشوری نوظهور موسوم به گروه بریکس اذعان کرد: استان گیلان جزء استان‌هایی است که در حوزه همسایگی با ظرفیت‌های کم نظیری مواجه است بنابراین سیاست و اقتصاد دریا محور می‌تواند برای کشورمان و این استان حائز اهمیت باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: استان گیلان در حوزه راه‌آهن و ترانزیت بخشی از کریدور مهم ترانزیتی بین‌المللی موسوم به کریدور شمال جنوب است و به طور قطع تکمیل قطعات باقیمانده راه‌آهن می‌تواند فرصت خوبی در اختیار کشورمان و تقویت مناسبات اقتصادی قرار دهد.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=25287

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۰۴
اردیبهشت
نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان

نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان لنگرود از نجات مرد ۳۸ ساله که در ارتفاعات لیالستان سقوط کرده بود، خبرداد.

۰۴
اردیبهشت
راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان

راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان

رئیس کل دادگستری گیلان از راه اندازی شعبه‌ی ویژه رسیدگی به پرونده رسانه‌ای در گیلان خبرداد.

۰۴
اردیبهشت
استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان

استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: گردشگران خارجی از آستارا، رشت، لاهیجان، فومن و انزلی به ترتیب بیشتر از سایر شهر‌های این استان استقبال کرده اند.