تیتر اخبار

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه جزئیات طرح جدید فروش سایپا اعلام شد استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟! نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی قایقران گیلانی المپیکی شد سامانه بارشی در راه گیلان رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان همراه داشتن کدام داروها در حج و عمره ممنوع است؟ سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان ثبت سفارش کتاب های سال تحصیلی جدید آغاز شد

0

شهرک‌های صنعتی نقش مهمی در اشتغال و رونق اقتصادی منطقه دارند

  • کد خبر : 24722
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
شهرک‌های صنعتی نقش مهمی در اشتغال و رونق اقتصادی منطقه دارند

میثاقی در خصوص اهمیت و جایگاه شهرک‌های صنعتی بیان داشت: شهرک‌های صنعتی نقش مهمی در اشتغال و رونق اقتصادی منطقه دارند و با توجه به قابلیت‌های استان می‌بایست به دنبال جذب سرمایه گذاران صنعتی باشیم.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ جلسه تملک زمین برای احداث ناحیه صنعتی دیلمان با حضور مشاور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در امور مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، فرماندار سیاهکل، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان و مدیر امور اراضی، رییس سازمان صمت، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری و معاون اداره کل محیط زیست گیلان در بخشداری دیلمان برگزار شد.

علیرضا میثاقی با حضور در این جلسه ضمن تشکر از تلاش و پیگیری‌های مسئولین اجرایی استان در خصوص اهمیت و ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی گفت: ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی، یکی از رویکردهای رایج صنعتی‌سازی در کشورهاست که به منظور تسهیل و تمرکز فعالیت‌ها انجام می‌شود، درحقیقت، توسعه این قبیل مناطق صنعتی، محرک مناسبی برای افزایش تولید و بهبود بهره وری صنایع فعال است که درنتیجه، افزایش پایداری، فرایند صنعتی‌سازی در روستا و کشور را امکان‌پذیر ساخته است.

وی ادامه داد: به عبارتی فرایندی در جهت دگرگونی فناورانه در راستای بهبود کیفیت زندگی، به ویژه در مناطق روستایی بوده است و شکوفایی و توسعه روستا و کل کشور را به همراه داشته است.

مشاور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در امور مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیش از نیمی از شاغلان بخش صنعت در صنایع کوچک و متوسط در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل در کشور، به منظور توسعه فعالیتهای اشتغالزا، بنگاه‌های خرد و متوسط مورد توجه قرار گرفته‌اند تا بتوانند در برنامه‌های آتی توسعه صنعتی و اقتصادی کشور نقش موثر داشته باشند.

وی در خصوص اهمیت و جایگاه شهرک‌های صنعتی بیان داشت: شهرک‌های صنعتی نقش مهمی در اشتغال و رونق اقتصادی منطقه دارند و با توجه به قابلیت‌های استان می‌بایست به دنبال جذب سرمایه گذاران صنعتی باشیم.

رسول فرخی، نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از حضور مشاور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در مجلس شورای اسلامی در خصوص شناسایی و جذب سرمایه گذاران واقعی بیان داشت: جذب سرمایه گذار بسیار مهم و حائز اهمیت است اما سرمایه‌گذاری که، از جنس و بدنه صنعت باشد به عبارتی یک سرمایه گذار واقعی باشد و تمام توان خود را برای احیای صنعت استان به کار گیرد.

وی افزود: صنایع کوچک به دلیل کمک به رشد کارآفرینی و توسعه کسب و کار به عنوان ستون فقرات اقتصاد کشورهای توسعه یافته شناخته می‌شوند.

فرخی در ادامه بیان داشت: امروزه صنعتی شدن یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای توسعه همه جانبه و متوازن کشورهای درحال توسعه محسوب می‌شود و از آنجایی که برای بسیاری از شهرهای ایران رشد شهرنشینی همراه با رشد صنعتی بوده است احداث صنایع در قالب مجتمع‌ها و شهرک‌های صنعتی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها برای توسعه پایدار شهرها به شمار می‌رود.

فرخی همچنین با اشاره به اینکه صنعتی شدن به عنوان یک تصمیم سرنوشت ساز برای توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورهای در حال رشد ضروری محسوب می‌شود، تصریح کرد: ایجاد شهرک‌های صنعتی در نواحی روستایی می‌تواند در تثبیت و نگه داشت جمعیت، تأمین اشتغال و افزایش درآمد برای روستاییان مؤثر باشد. براین اساس در دو دهه اخیر، استقرار صنایع در نواحی روستایی در قالب شهرک‌ها و نواحی صنعتی با هدف دستیابی به توسعه روستایی مورد توجه برنامه‌ریزان قرار گرفته است.

امین بابایی، فرماندار شهرستان سیاهکل ضمن تشکر از حضور مسئولین در جلسه گفت: از جمله ابعاد مهم دیگر در توسعه اقتصادی یک کشور نظارت دقیق بر عملکرد بخش‌های مختلف است.

وی افزود: شهرک‌های صنعتی نقاط جغرافیایی در اقتصاد کشور هستند که محل تمرکز صنایع مختلف‌اند. این امر امکان نظارت بهتر بر آن‌ها را با هزینه‌های کمتری میسر می‌سازد. عملکرد واحدهای صنعتی مانند فعالیت یاعدم فعالیت و راندمان تولید واحدها (پیشرفت فیزیکی) به‌صورت ماهیانه از طریق مدیران شهرک‌ها و نواحی صنعتی رصد و تصمیمات مقتضی نیز انجام می‌شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان نیز ضمن تشکر از حضور همه مسئولین خدوم و زحمتکش به ویژه جناب آقای میثاقی مشاور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در امور مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: تلاش جمعی مجموعه همکاران در شهرک‌های صنعتی در جهت ایجاد فضای مناسب برای سرمایه‌گذاری است.

مهدی محبوبی حسن کیاده افزود: استقرار واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی علاوه بر ایجاد زیرساخت‌های مناسب نظیر آب، فاضلاب و تامین انرژی در قالبی ساختاریافته با هزینه اجرایی پایین‌تر، امکان حضور صنایع مرتبط در کنار هم را نیز میسر می‌کند. به‌دیگر بیان، نحوه چیدمان و استقرار واحدهای صنعتی به مراتب از هزینه‌های واسطه‌ای و مبادله‌ای فعالان حوزه صنعت کاسته و به‌طبع قدرت رقابت‌پذیری آن‌ها را افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: شهرک‌های صنعتی بستر مناسب برای ایجاد خوشه‌های صنعتی در سیستم اقتصادی کشور ایجاد می‌کنند. وقتی صنایع همگن و مرتبط در کنار یکدیگر شروع به فعالیت می‌کنند فاصله بین اجزای تولید بسیار کم شده و زنجیره تولید در بهترین فرم با کمترین هزینه شکل خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=24722

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۰۶
اردیبهشت
درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به کاهش منابع آبی و برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی، شالیکاران گیلان طبق تقویم زراعی اقدام کنند.

۰۶
اردیبهشت
جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

یکی از جشنواره‌های پر مخاطب که در طول سالیان گذشته میزبان گردشگران مختلفی از سطح استان و کشور بوده جشنواره بهار نارنج کومله شهرستان لنگرود است.جشنواره ای که امسال طی ۳ روز و با برنامه های مختلف مانند جشنواره کودک، غذا و بازی های بومی محلی برگزار می شود

۰۶
اردیبهشت
توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه

توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشورگفت: بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان از روز شنبه ۸ اردیبهشت بین نوغانداران ۹ شهرستان گیلان توزیع می‌شود.