تیتر اخبار

اعمال محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات درجاده‌های گیلان کاهش دمای هوا و بارش رگباری باران از فردا شناسایی انبار کالا‌های احتکار شده در رشت افزایش ۳۰ درصدی بهای خرید برگ سبز چای در گیلان ممنوعیت صید ماهیان استخوانی در دریای خزر کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد سفیدرود اعلام میزان زکات فطریه در گیلان ساماندهی خانه مسافر‌ها در ماسال آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ از امروز آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۵ اردیبهشت آمادگی گیلان برای میزبانی از مسافران در ایام‌ عید فطر افزایش ۲۰ درصدی صید ماهیان استخوانی در گیلان سامانه بارشی تا اواسط هفته در گیلان رشد ۷ درصدی جوجه ریزی مرغداری های گوشتی گیلان کاهش ۲۶ درصدی سرقت در گیلان تکذیب شایعه جمع آوری کارت‌های آزاد سوخت در گیلان کسب رتبه اول گيلان در کاهش تصادفات منجر به جرح سرعت اینترنت تا خرداد ۳۰درصد افزایش می یابد شرایط فروش سایپا ویژه عید فطر اعلام شد بارش باران بهاری ، لطافت هوای فروردین ماه در گیلان اعمال محدودیت های ترافیکی در مسیرهای راهپیمایی روز قدس در رشت بهره مندی ۹۵ درصدی روستا‌های گیلان از اینترنت پرسرعت تولیدبیش از ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه در گیلان بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به مناسبت روز جهانی قدس سبقت غیر مجاز خط قرمز پلیس/توصيه های پلیس جدی گرفته شود هوای نسبتا پایدار در گیلان ورود حدود ۳ میلیون مسافر به گیلان برقراری پرواز رشت-استانبول-رشت از ۲۹ اسفند تا ۱۳ فروردین پدرخوانده سایت‌های قمار و شرط‌بندی ایران در ترکیه بازداشت شد توزیع ۴۰۰ تن میوه شب عید در ۶۱ جایگاه گیلان هزار و ۱۶۷ کلاس گیلان، آماده اسکان نوروزی فرهنگیان برخورد با فروشندگان مواد محترقه در رشت استخدام ۸۰ گیلانی در قالب طرح «شهید زین الدین» مرحله سوم ویرایش ثبت نام خودروی جانبازان آغاز شد بیش از ۴۳ هزار مرکز عرضه فراورده‌های دامی گیلان زیر ذره بین بازرسان اعطای نشان فتح به فرماندهان کل ارتش و سپاه بدون حضور رئیس جمهور؛ آزادراه منجیل – رودبار بهره برداری شد اعلام زمان ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌ سراسری‌ سال‌ ۱۴۰۳ صید انواع ماهیان استخوانی ازدریای خزر از مرز ۲ هزارتن گذشت سود سهام عدالت برای این افراد واریز نمی‌شود شروع ماه رمضان از روز سه شنبه تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان کنعانی: بانیان هیأت موسوم به حقیقت‌یاب بین‌المللی قصد انتقامجویی از ملت ایران را دارند بازدید رئیسی از نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای بنیاد شهید و امور ایثارگران تداوم بارش‌ها در گیلان تا ۳ روز آینده اطلاعیه پلیس درباره ماه رمضان و نحوه فعالیت اماکن پذیرایی در نوروز عرضه لاستیک با نرخ مصوب در نمایشگاه‌های بهاره آب رسانی و برق رسانی در بیشتر روستاهای درگیر سیلاب انجام شده است افزایش ۸ درصدی جابه جایی مسافر در جاده‌های گیلان جوان ترین و پیرترین نماینده مجلس دوازدهم رونمایی شد

0

چرا خرید گوشی ارزان بهتر از گوشی گران‌قیمت است؟

  • کد خبر : 23632
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱
چرا خرید گوشی ارزان بهتر از گوشی گران‌قیمت است؟

گوشی‌های گران قیمت که به آن‌ها پرچمدار هم می‌گویند ویژگی‌های زیادی دارند، اما گوشی‌های ارزان قیمت نیز مزیت‌های خاص خود را دارند.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ اگر به دنبال خرید گوشی جدید هستید، همیشه بودجه یکی از موارد کلیدی است، چون شما می‌خواهید بهترین تلفن ممکن را که می‌توانید، بخرید. اما شاید، حتی اگر پول یک دستگاه ممتاز را دارید، باز هم باید یک گوشی ارزان قیمت را انتخاب کنید. حتما نیاز نیست تمام بودجه خود را صرف خرید گوشی کنید و بهترین مدل بازار را بخرید.

علیرغم اینکه گوشی‌های مقرون به صرفه از چند جهت ضعیف‌تر از گوشی‌های ممتاز و رده بالا (پرچمدار) هستند (که بدیهی هم هست)، در چند بخش گوشی‌های اقتصادی مدل‌های برتر را شکست می‌دهند.‌

می‌خواهیم در ادامه، حوزه‌های مختلفی را که در آن‌ها گوشی‌های ارزان قیمت بر رقبای گران‌تر خود برتری دارند را معرفی کنیم.

هزینه کمتر برای خرید گوشی

واضح است که خرید یک گوشی اقتصادی یا میان رده، به هزینه کمتری نسبت به خرید یک گوشی پرچمدار، نیاز دارد. اگر کمتر برای خرید گوشی خرج کنید، برای خرید بهترین پاور بانک ها، قاب‌های گوشی، کابل‌های شارژ و غیره، پول بیشتری خواهید داشت. به‌علاوه، برای خرید دیگر چیز‌هایی که در زندگی تان می‌خواهید، پول خواهید داشت، حتی می‌توانید پول اضافه خرید گوشی را پس انداز یا … کنید.

گوشی های ارزان

گوشی‌های هوشمند بر اساس قانون کاهش بازدهی کار می‌کنند، یعنی یک گوشی هوشمند ۴۰۰ دلاری دو برابر یک گوشی ۲۰۰ دلاری نیست و یک گوشی ۱۲۰۰ دلاری دو برابر یک نسخه ۶۰۰ دلاری یا چهار برابر بهتر از یک گوشی ۳۰۰ دلاری نیست؛ بنابراین نیازی نیست که بهترین گوشی را بخرید، شاید یک موبایل مقرون به صرفه برای شما کافی باشد که این موضوع به نیاز و استفاده شما هم ارتباط دارد.

عمر باتری بسیار بهتر

گوشی‌های هوشمند گاهی اوقات به ویژگی‌ هایی مانند اتصال ۵G، نرخ تازه‌سازی بالا، پردازنده‌های سطح بالا و … مجهز هستند که این موارد، می‌تواند عمر باتری را کاهش دهد و باتری شما به سرعت از بین برود.

اما در مقابل، در این مورد گوشی‌ هایی که این امکانات را ندارند وضعیت باتری بهتری دارند. اگر گوشی فقط ۴G باشد، صفحه نمایش کم رزولوشنی داشته باشد و با تراشه متوسط کار کند، با سرعت بسیار کمتری از باتری استفاده می‌کند. فراموش نکنید تمام گوشی‌های هوشمند با ماندگاری بالا، گوشی‌های مقرون به صرفه هستند.

باتری نکته مهمی است که به خاطر آن، سازندگان گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت دوست دارند از باتری‌های بزرگ در تلفن‌های خود استفاده کنند. بسیاری از گوشی ها، اکنون باتری‌های ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارند. موتورولا حتی در برخی از گوشی‌ها از باتری‌های ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است و برخی برند‌های چینی حتی بالاتر هم رفته‌اند.

گوشی 3 دوربینه

اگر می‌خواهید یک گوشی با دوام داشته باشید، باید یک گوشی ارزان قیمت با امکانات کمتر انتخاب کنید. همچنین چنین دستگاه‌ هایی، برای مدت طولانی تری به شما سرویس خواهند داد.

طراحی‌های سخت‌تر

شیشه به یکی از متداول‌ترین مواد مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است، چون به ساختاری با کیفیت می‌افزاید و از همه جهات زیبا به نظر می‌رسد.

اما شیشه به راحتی می‌تواند با ضربه‌ای بشکند و خرد شود. همچنین لیز است و در دست گرفتن گوشی‌های شیشه‌ای سخت‌تر است. به همین دلیل، گوشی‌های میان‌رده و پرچمدار بیشتر در معرض آسیب هستند، حتی اگر برند‌ها با اصطلاحات بازاریابی احمقانه‌ای مانند “گوریلا گلس”، “سپر سرامیکی” و … مردم را گول بزنند.

سازندگان تلفن‌های ارزان، معمولا از شیشه دوری می‌کنند. البته این عمدتا به دلیل هزینه آن است، اما برای طرفداران تلفن‌های مقرون به صرفه، این نکته مفیدتر است، زیرا پلاستیک سخت‌تر و مقاوم‌تر از شیشه است.

تراشه‌های خنک

تلفن‌های ارزان قیمت، اغلب تراشه‌های خنک تری (از نظر دما) دارند، چون قرار نیست مصرف زیادی داشته باشند. گوشی‌های ممتاز دارای تراشه‌های سطح بالایی هستند که قدرت پردازش زیادی را برای کار‌هایی مانند طراحی و بازی فراهم می‌کنند. با این حال، این نقطه قوت می‌تواند یک نقطه ضعف هم باشد، چون این تراشه‌ها در صورت استفاده طولانی مدت، می‌توانند به شدت داغ شوند.

گوشی های هوشمند

همانطور که می‌توانید تصور کنید، تلفن‌های ارزان قیمت اغلب مشخصات داخلی ضعیف تری دارند، بنابراین به طور کلی مشکل گرمای بیش از حد را ندارند و برای بازی مناسب هستند. به علاوه، در عصر حاضر، به ندرت می‌توانید گوشی‌هایی را پیدا کنید که کند باشند، حتی در بازار ارزان تر.

انتخاب اسکنر‌های اثر انگشت دلخواه

گرایشی در بازار گوشی‌ های پریمیوم به سمت اسکنر اثر انگشت درون صفحه‌ای وجود دارد. در این مدل حسگر باز کردن قفل گوشی در زیر نمایشگر تعبیه شده است. اما بعضی اسکنر‌های پشت گوشی یا کناری را ترجیح می‌دهند.

با این حال، شما انتخاب‌ های زیادی در اسکنر‌ها در بین تلفن‌های ارزان قیمت دارید. برخی گوشی‌ها اسکنر اثر انگشت را درون صفحه نمایش دارند، برخی دیگر آن‌ها را در کنار گوشی دارند، در حالی که بسیاری از گوشی‌ های این محدوده، در پشت خود اسکنر دارند.

این‌ها مواردی بودند که در آن، گوشی‌های اقتصادی نسبت به گوشی‌های پرچمدار برتری دارند و این، جزو مزیت این گوشی‌ها است.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=23632

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۲۱
فروردین
اعمال محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات درجاده‌های گیلان

اعمال محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات درجاده‌های گیلان

رئیس پلیس راه گیلان از اعمال محدودیت ترافیکی در محور رشت – قزوین و آستارا – اردبیل و بالعکس خبر داد.

۲۱
فروردین
کاهش دمای هوا و بارش رگباری باران از فردا

کاهش دمای هوا و بارش رگباری باران از فردا

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: سامانه بارشی از صبح فردا وارد استان می‌شود و تا چند روز آینده احتمال بارش رگباری باران، وزش باد شدید و بالا آمدن آب رودخانه‌ها در گیلان وجود دارد.

۲۱
فروردین
شناسایی انبار کالا‌های احتکار شده در رشت

شناسایی انبار کالا‌های احتکار شده در رشت

فرمانده انتظامی گیلان از کشف بیش از ۵۴ هزار عدد اقلام خوراکی و لوازم بهداشتی احتکار شده به ارزش ۹۱ میلیارد و ۷۸۲ میلیون ریال داخل یک انبار در شهرستان رشت خبر داد.