تیتر اخبار

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه جزئیات طرح جدید فروش سایپا اعلام شد استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟! نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی قایقران گیلانی المپیکی شد سامانه بارشی در راه گیلان رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان همراه داشتن کدام داروها در حج و عمره ممنوع است؟ سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان ثبت سفارش کتاب های سال تحصیلی جدید آغاز شد

0

اهدای کتاب توسط دستگاه های اجرایی به کتابخانه ها در اعتلای این فرهنگ اثرگذار است

  • کد خبر : 2066
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۶:۴۲
اهدای کتاب توسط دستگاه های اجرایی به کتابخانه ها در اعتلای این فرهنگ اثرگذار است

ضرورت توسعه بسترهای استفاده از کتاب الکترونیکی.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ استاندار گیلان اهدای کتاب از سوی دستگاه های اجرایی به کتابخانه ها را در هفته کتاب و کتابخوانی برای اعتلای این فرهنگ اثرگذار دانست و گفت: با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در حوزه فضای مجازی و نیز شرایط جامعه متاثر از شیوع کرونا، توسعه بسترهای استفاده از کتاب الکترونیکی یک ضرورت است.

دکتر ارسلان زارع در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی گیلان با تبریک پیشاپیش هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: هر جا که کتاب و کتاب‌خوان باشد، به یقین انواع آسیب ها و بزه های اجتماعی جای خودشان را به زیبایی ها، مهربانی ها، اخلاق و در یک کلام انسانیت می دهد.

وی به جایگاه کتاب در آموزه های دینی مسلمانان و سیره پیامبر اعظم (ص) و ائمه اطهار (ع) اشاره کرد و گفت: این کلام امیرالمومنین که “وقتی کسی در کتاب آرامش یابد، هرگز آرامش روحی اش را از دست نمی دهد”، نشانگر آنست که انس با کتاب آرامش روح را به دنبال دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه توسعه و تبیین فرهنگ مطالعه ریشه در رشد فکری و فرهنگی هر جامعه دارد، افزود: مطالعه و ارتباط مستمر با کتاب، ضمن ایجاد رشد فرهنگی موجب پیشرفت و ارتقاء سطح علم و فناوری می شود.

وی با بیان اینکه کتابخوانی باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود، گفت: به منظور بهره مندی اقشار مختلف جامعه توجه به حاشیه شهرها از اهمیت خاصی برخوردار است تا زمینه اشاعه فرهنگ، ادب، علم و دانش را فراهم کند.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی و برغم توسعه گسترده و حیرت آور فناوری های جدید ارتباطی و شبکه ارتباطات مجازی در جهان، تالیف و انتشار سنتی کتاب و کتاب خوانی همچنان جایگاه، اهمیت و نقش خود را داراست.

وی بر ضرورت توسعه بسترهای استفاده از کتاب الکترونیکی با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در حوزه فضای مجازی و نیز شرایط ناشی از شیوع کرونا تأکید و تصریح کرد: بهره برداری از کتابخانه الکترونیکی ۶۰+ ویژه سالمندان، اقدامی پسندیده است که برای بهره‌مندی اقشار مختلف جامعه نیازمند بسط و گسترش به تمامی شهرستان‌ها و حمایت و همکاری دستگاه های متولی است.

دکتر زارع افتتاح دو باب کتابخانه مادر و کودک را از برنامه های اثرگذار عنوان و خاطرنشان کرد: انتظار می رود دستگاه های اجرایی مرتبط و فرمانداران طی هفته کتاب و کتابخوانی و بزرگداشت مقام کتابخوان و کتابدار، در اجرای برنامه ها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ابزارهای مختلف، همکاری لازم را داشته باشند.

وی اهدای کتاب از سوی دستگاه های اجرایی به کتابخانه ها را در هفته کتاب و کتابخوانی اقدامی موثر دانست و افزود: این اقدام نمادین می تواند در اعتلای فرهنگ اهدای کتاب بسیار اثرگذار باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان به وجود محدودیت در منابع و اعتبارات اشاره و بر ضرورت اهتمام برای اتمام پروژه های با پیشرفت بالا تا پایان امسال یا بهار سال آینده تأکید کرد و گفت: انتظارم از مدیران دستگاه های متولی ، تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی رشت است و باید در مسیر اتمام این مرکز فرهنگی اهتمامی ویژه داشته باشند.

در پایان این مراسم دو نفر از حامیان کتابخوانی استان و نیز یک کودک عضو کتابخانه های استان از سوی استاندار گیلان تقدیر شدند.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=2066

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۰۶
اردیبهشت
درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به کاهش منابع آبی و برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی، شالیکاران گیلان طبق تقویم زراعی اقدام کنند.

۰۶
اردیبهشت
جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

یکی از جشنواره‌های پر مخاطب که در طول سالیان گذشته میزبان گردشگران مختلفی از سطح استان و کشور بوده جشنواره بهار نارنج کومله شهرستان لنگرود است.جشنواره ای که امسال طی ۳ روز و با برنامه های مختلف مانند جشنواره کودک، غذا و بازی های بومی محلی برگزار می شود

۰۶
اردیبهشت
توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه

توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشورگفت: بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان از روز شنبه ۸ اردیبهشت بین نوغانداران ۹ شهرستان گیلان توزیع می‌شود.