تیتر اخبار

چای سنواتی هر چه سریع باید تعیین تکلیف شود آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه پیش فروش ۶ محصول پرطرفدار سایپا در اردیبهشت ۱۴۰۳ درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه جزئیات طرح جدید فروش سایپا اعلام شد استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟! نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی قایقران گیلانی المپیکی شد سامانه بارشی در راه گیلان رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان محمدحسن عاقل منش،عضو جدید شورای شهر رشت شد آغاز ثبت نام کلاس اولی ها از ۱۹ اردیبهشت مشاهده چند مورد ابتلا به فاسیولا در گیلان جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن» / ماجرای گاز «خنده» قلیان ها خانواده‌های دارای فرزند چندقلو چه خدماتی دریافت می‌کنند؟

0

گیلان قرمز شد، استاندار سختگیری‌ها را بیشتر کرد

  • کد خبر : 20200
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
گیلان قرمز شد، استاندار سختگیری‌ها را بیشتر کرد

استاندار گیلان گفت: هیچ مدیر و مسئولی حق تشکیل تجمع، نشست و جلسه‌ای بدون رعایت فاصله اجتماعی و شیوه نامه‌های بهداشتی را ندارد.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ اسدالله عباسی در صدو بیست و یکمین جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونای گیلان با بیان اینکه عادی انگاری‌ها افزایش بستری‌ها و مرگ و میر را سبب می‌شود از صداوسیما خواست تا ارگانهایی که شیوه نامه‌های بهداشتی را در تجمعات خود رعایت نمی‌کنند، نام برده و تذکر دهد.

وی با اظهار تأسف نسبت به کسانی که مسئولیت دارند، اما تاکنون واکسن نزده اند افزود: به کسانی که واکسن نزده اند، مسئولیتی داده نمی‌شود.

استاندار با تأکید بر تلاش مضاعف مسئولان در کنترل بیماری کرونا افزود: طبق آمار‌های دانشگاه علوم پزشکی، میزان رعایت دستورالعمل‌ها و استفاده از ماسک بین مردم کاهش یافته و این موضوع در روز‌های نزدیک به عید نوروز و خرید و مراجعه به اصناف، نگرانی‌ها را افزایش داده است.

اسدالله عباسی هشدار داد: اگر جان مردم در خطر باشد، چاره‌ای جز تعطیلی بسیاری از بخش‌ها و اعمال محدودیت‌های تازه نداریم.

وی در خصوص افزایش مسافرت‌ها در روز‌های نزدیک به عید نوروز هم، ابراز نگرانی کرد و گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در رعایت شیوه نامه‌ها توسط پایانه‌ها و مسافران، حداکثر دقت را داشته باشد.

استاندار گیلان در ادامه به واکسیناسیون کودکان هم اشاره کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی، شرایط انجام واکسیناسیون در مدارس را مهیا سازد تا شاهد صف‌های طولانی در مراکز واکسیناسیون نباشیم.

اسدالله عباسی خواستار توزیع عادلانه منابع بین همه شهرستان‌های گیلان شد و از مجهز نبودن مراکز درمانی شهر‌ها و بخش‌های دور از مرکز استان، گلایه کرد.

وی اضافه کرد: برخی از پزشکان با رانت به مرکز استان منتقل می‌شوند، در حالی که دیگر مناطق استان، به پزشکان بیشتری نیاز دارند.

استاندار از ارگان‌هایی که طرح‌های محرومیت زدایی را اجرا می‌کنند، خواست تا این طرح‌ها را در مناطق محروم غیر از مرکز استان اجرا کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم با اشاره به بستری ۶۷۵نفر در بیمارستان‌های استان گفت: آمار‌های مقایسه‌ای بین تعداد بیماران واکسن نزده و واکسن زده نشان می‌دهد بیمارانی که واکسن تزریق نکرده اند در معرض ابتلای شدید قرار دارند.

ارسلان سالاری افزود: ۹۵درصد مردم نوبت اول، ۹۰درصد نوبت دوم و ۴۰درصد دز سوم واکسن کرونا را در گیلان تزریق کرده اند.

حسین مصطفی پور جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونای گیلان هم با اشاره به سفر‌های برون شهری گفت: اتوبوس‌ها با ظرفیت ۵۰درصد، هواپیما ۶۰درصد و قطار با ۸۰درصد خواهد بود.

وی اضافه کرد: مسافران نیز حتما باید ۲دز واکسن را زده باشند.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=20200

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۱۰
اردیبهشت
چای سنواتی هر چه سریع باید تعیین تکلیف شود

چای سنواتی هر چه سریع باید تعیین تکلیف شود

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: برای رفع نگرانی کشاورزان و کارخانه‌های چای باید هرچه سریع چای سنواتی تعیین تکلیف شود.

۱۰
اردیبهشت
آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه

آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کشت بادام زمینی در ۳ هزار هکتار از زمین‌های گیلان آغاز شده است.

۰۶
اردیبهشت
درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به کاهش منابع آبی و برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی، شالیکاران گیلان طبق تقویم زراعی اقدام کنند.