تیتر اخبار

پیش فروش ۶ محصول پرطرفدار سایپا در اردیبهشت ۱۴۰۳ درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه جزئیات طرح جدید فروش سایپا اعلام شد استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟! نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی قایقران گیلانی المپیکی شد سامانه بارشی در راه گیلان رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان محمدحسن عاقل منش،عضو جدید شورای شهر رشت شد آغاز ثبت نام کلاس اولی ها از ۱۹ اردیبهشت مشاهده چند مورد ابتلا به فاسیولا در گیلان جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن» / ماجرای گاز «خنده» قلیان ها خانواده‌های دارای فرزند چندقلو چه خدماتی دریافت می‌کنند؟

1

صادرات عسل و میگو به چین؛ به‌زودی

  • کد خبر : 18807
  • ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳
صادرات عسل و میگو به چین؛ به‌زودی

معاون اقتصادی وزیر خارجه گفت: با هماهنگی وزارت کشاورزی می‌توانیم به خصوص در آبزیان به صادرات قابل توجهی برسیم و طرف چینی اعلام کرده به زودی مجوز صادرات عسل و میگو صادر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ مهدی صفری، معاون اقتصادی وزیر امورخارجه با اشاره به برگزاری جلسه امروز ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع مناطق آزاد گفت: امروز به بررسی سرمایه گذاری در مناطق آزاد و بررسی مشکلات و اینکه چگونه می‌توان به رفع چالش‌ها کمک کرد نشستی را با سعید محمد رئیس مناطق آزاد کشور برگزار کردیم.

وی افزود: مناطق آزاد می‌تواند برای ما یک منبع ارزی بالایی برای صادرات، تولید و صدور خدمات مهندسی به شمار رود و رئیس مناطق آزاد کشور گزارشی از سرمایه‌گذاری، موانع، چالش‌ها و همچنین امتیازاتی که این مناطق دارد را ارایه دادند و ارگان‌های مختلف نیز نقطه نظرات خود را اعلام کردند.

صفری قوانین مخدوش شده در مناطق آزاد را مشکل اساسی صادرات خواند و گفت: مشکل اساسی این است که بسیاری از قوانین مناطق آزاد ما مخدوش شده است و تشویقی است برای افرادی که در خارج زندگی می‌کنند تا در این مناطق سرمایه گذاری کنند. اکنون فشارمان در این جهت است که تولید در این مناطق انجام شود و آن تولید را صادر کنیم نه اینکه آن را وارد کشور کنیم.

معاون اقتصادی وزیر امورخارجه تصریح کرد: در مناطق آزاد براساس گزارش رئیس مناطق آزاد کشور اقدامات خوبی در این زمینه و به موازات آن در وزارت امورخارجه گام‌های خوبی برداشته شده است.

صفری با تأکید بر اینکه اولویت ما همکاری با کشور‌های همسایه است، گفت: هفت کشور غیرهمسایه از اهداف ما محسوب می‌شود به خصوص اینکه مناطق مشترک آزاد داشته باشند، اما ما باید شرکت‌های مشترک با این کشور‌ها درست کنیم و طرفین می‌توانند افراد خود را در جهت فعالیت بیاورند، تکنولوژی و ماشین‌آلات برای ماست، تولیدی که می‌شود به جای اینکه ما مستقیم به آن کشور صادر کنیم از آن مناطق صادر می‌کنیم.

وی اضافه کرد: می‌توانیم مناطق مشترک با پاکستان، ارمنستان، ترکمنستان و کشور‌های مختلف مانند امارات ایجاد کرد.

معاون اقتصادی وزیر امورخارجه ادامه داد: این کار با کشور‌های غیرهمسایه از جمله چین در حال انجام است، مناطق آزاد می‌تواند اثرگذار باشد و ترانزیت و حمل و نقل انجام شود به عنوان مثال در شمال بندر کاسپین و در جنوب بندر چابهار مباحثی مطرح شد تا رفع موانع کنیم.

وی افزود: به دلیل اهمیت موضوع جلسه بعدی کمیته حمل و نقل بین‌الملل جمعه آینده در چابهار برگزار می‌شود و ارگان‌های مختلف نیز در این نشست حاضر خواهند شد.

صفری بیان کرد: در این جلسه مسایل از نزدیک بررسی خواهد شد این مناطق از تحریم مستثناست و ما می‌توانیم از این امتیاز بهره‌ ببریم و در جهت ترانزیت کالا از کشور‌هایی مانند هند، چین، سریلانکا و بنگلادش به سمت شمال استفاده کنیم.

معاون اقتصادی وزیر امورخارجه درباره قرارداد ۲۵ ساله با چین که از روز گذشته اجرای آن کلید خورد، گفت: با سفری که وزیر امورخارجه به چین داشتند و ملاقاتی که آنجا با وزیرخارجه چین صورت گرفت پس از مذاکرات، دوطرف اعلام کردند این قرارداد اجرایی می‌شود. وزارتخانه‌های بهداشت، گردشگری و بخش شیلات مشغول اجرای این قرارداد هستند.

وی افزود: فضای بسیار خوبی برای صادرات آبزیان به چین داریم در محصولاتی همچون عسل و گیاهان دارویی ما ظرفیت بالایی داریم و این موضوع ربطی به تحریم ندارد بلکه بستگی به همت و پیگیری ما دارد.

صفری گفت: محصول عسل ایرانی یکی از مواردی است که در چین مورد بررسی قرار می‌گیرد و طرف چینی گفته است به زودی مجوز آن را صادر می‌کند، همچنین مجوز آبزیان نیز به زودی صادر خواهد شد اگر بر روی این موضوع کار کنیم صادرات غیرنفتی خودمان را به خصوص در بخش شیلات و صیفی‌جات می‌توانیم به دو یا سه برابر افزایش دهیم.

وی با اشاره به جمعیت بالای کشور چین تصریح کرد: این کشور دارای جمعیت بالاست و به تبع مصرف آن نیز بالاست، به‌طور مثال یکی از مجوز‌هایی که چینی‌ها به ما داده‌اند در بخش میگو است، اگر ما توان تولید را بالا ببریم، می‌توانیم آن را تا چهار برابر صادر کنیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امورخارجه افزود: همچنین وزارت بهداشت در زمینه‌های علمی، فنی و پارک‌های فناوری مشترک می‌تواند اقدامات خوبی داشته باشد و وزارت صمت هم تفاهم‌نامه‌ای با طرف چینی داشت و اقلام زیادی برای صادرات پیگیری خواهد شد حرکت خوبی صورت گرفته و روز گذشته نقطه شروع خوبی برای صادرات بود.

صفری گفت: اگر ما همت کنیم با این مجوز‌ها بین دو تا سه میلیارد دلار صادرات خواهیم داشت اکنون تقاضا در بخش آبزیان و میگو چهار تا پنج برابر است و باید زیرساخت‌های آن ایجاد شود.

معاون اقتصادی وزیر امورخارجه بیان کرد: در بخش عسل و اقلام دیگر کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کردیم در این زمینه تمرکز داشته باشند اگر ما به هفت تا هشت کشور مانند روسیه، آسیای مرکزی، قفقاز، هند و چین صادرات کالا‌های کشاورزی و آبزیان داشته باشیم درآمد خوبی خواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=18807

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۰۶
اردیبهشت
درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به کاهش منابع آبی و برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی، شالیکاران گیلان طبق تقویم زراعی اقدام کنند.

۰۶
اردیبهشت
جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

یکی از جشنواره‌های پر مخاطب که در طول سالیان گذشته میزبان گردشگران مختلفی از سطح استان و کشور بوده جشنواره بهار نارنج کومله شهرستان لنگرود است.جشنواره ای که امسال طی ۳ روز و با برنامه های مختلف مانند جشنواره کودک، غذا و بازی های بومی محلی برگزار می شود

۰۶
اردیبهشت
توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه

توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشورگفت: بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان از روز شنبه ۸ اردیبهشت بین نوغانداران ۹ شهرستان گیلان توزیع می‌شود.